من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

امسال تابستان چه رنگی بپوشیم؟

رنگ‌های تابستانی
امسال تابستان چه رنگی بپوشیم

می‌خواهیم با روزهای روشن و آفتابی، و سبزی درختان همراه شویم و رنگ‌های تابستانی و جذاب وارد کمد لباس‌مان کنیم. می‌خواهیم ببینیم امسال تابستان چه رنگی بپوشیم و رنگ سال ۱۴۰۱ از دید پنتون چیست. برای انتخاب رنگ‌های تابستانی سراغ برندهای برجسته و معروف رفته‌ایم تا براساس مجموعه‌های بهار و تابستان ۲۰۲۲ ببینیم امسال تابستان چه رنگی بپوشیم.

رنگ‌های تابستانی

بعضی‌ها تصور می‌کنند تنها رنگ مناسب تابستان و فصل گرما، سفید است. البته که سفید بسیار دوست‌داشتنی‌ست و در پیشنهاد رنگ‌های تابستانی بلاگ «همراهتم» هم جای خودش را دارد. ولی رنگ‌های دیگری هم هستند که مورد توجه طراحان مد قرار دارند.

برای بعضی افراد رنگ سال ۱۴۰۱ اهمیت دارد و دوست دارند حتما چند دست لباس از آن رنگ تهیه کنند. پیشنهاد ما در بلاگ «همراهتم»‌ این است که با مرور رنگ‌های تابستانی ۲۰۲۲ از مجموعه‌های مد، درنهایت رنگ‌هایی را انتخاب کنیم که با استایل و سلیقه‌ی ما سازگار است.

می‌توانیم از بین رنگ‌های تابستانی برای خودمان پالت رنگ جذاب بسازیم و لباس و اکسسوری را از بین دو یا سه رنگ انتخاب کنیم.

۱. لباس‌های سبز را از کمد بیرون بیاورید

سبز یکی از رنگ‌های مطرح و دلربای امسال به‌حساب می‌آید؛ از سبز لیمویی روشن و فسفری تا سدری، کیوی و کاهویی. این رنگ که در ۲۰۲۱ هم پرطرفدار بود، همچنان در مجموعه‌های مد بهار و تابستان ۲۰۲۲ به‌چشم می‌آید.

اما سبز محبوب امسال به سبز کیوی معروف است. سبز کیوی تناژ گرمی دارد و روشن است. بی‌دلیل نیست که برندهایی مانند میسونی (Missoni)، پرادا (Prada) و استین گویا  (Stine Goya) سراغ این رنگ رفته‌اند، به‌ویژه پارچه‌های ساتن و براق.

بیشتر بخوانید:   خطر جدی گرمازدگی

سبز روشن جان می‌دهد برای استایل مونوکروم. اگر اهل مونوکروم یا تک‌رنگ پوشیدن نباشیم، بهتر است پالت رنگ استایل‌مان را به سبز در کنار سفید یا مشکی محدود کنیم. پیراهن ساتن سبز با کفش مشکی برای مهمانی یا مانتوی سبز و شلوارو کفش سفید برای استایل روزمره انتخاب‌های جذابی به‌نظر می‌رسند.

۲. زرد براق و زعفرانی، کاملا تابستانی

زرد از سال ۱۴۰۰ به‌عنوان یکی از رنگ‌های پنتون مطرح شد و راهش را به سالن‌های مد باز کرد. در میان رنگ‌های تابستانی ۱۴۰۱ هم زرد را می‌بینیم که جان‌دار و براق‌تر از سال پیش ظاهر شده.

برندهای مکس مارا (Max Mara)، پروئنزا (Proenza) و بلومارین (Blumarine) در مجموعه‌ی بهار و تابستان خود از زرد لیمویی و زرد براق بهره برده‌اند. کت‌وشلوار زرد رنگ سرجیو هادسن  (Sergio Hudson) هم در میان مجموعه‌ی امسالش خودنمایی می‌کند.

از آن‌جا که همه چنین رنگی را برای پیراهن یا مانتو نمی‌پسندند، می‌توانیم با اکسسوری زرد، مانند کیف‌ دستی، آن را وارد استایل‌مان کنیم. بلوز زرد با شلوار یا دامن طوسی روشن ست می‌شود و پرانرژی به‌نظر می‌رسد.

۳. آبی سرولین، حس خنکی و شیکی

رنگ لباس آبی سرولین

اگر فیلم «شیطان پرادا به‌تن می‌کند» (The devil wear Prada) را تماشا کرده باشید، میراندا پریسلی (Miranda  با لحنی جذاب تعریف می‌کند چگونه پای این رنگ به دنیای مد باز شد.

این رنگ با آبی سلطنتی کمی متفاوت است. رنگی که در مجموعه‌های بهار و تابستانی ۱۴۰۱برندهای نینا ریچی (Nina Ricci) و بالنسیاگا (Balenciaga) به‌چشم می‌آید. البته آبی سلطنتی هم یکی دیگر از رنگ‌های تابستانی است که امسال تابستان می‌توانیم به‌تن کنیم، به‌ویژه برای پیراهن مجلسی.

۴. بنفش، رنگ سال ۱۴۰۱

لباس بنفش

بنفش طیف گسترده‌ای دارد، از یاسی تا ارغوانی. اما رنگی که پنتون به‌عنوان رنگ سال ۱۴۰۱ انتخاب کرده، بنفشی‌ست به نام Very pery که با دیدن آن حسی از آبی هم می‌گیریم. مجموعه‌های پروئنزا و آلتوزارا (Altuzarra) استایل مونوکروم بنفش را پیشنهاد کرده‌اند. مانتو و کیف‌دستی بنفش، و یک جفت کفش جلوباز یاسی استایل تابستانی برای ما همراه دارد.

بیشتر بخوانید:   چرا نباید از تلفن هوشمند هنگام خواب استفاده کنیم؟

۵. سفید؛ روشن‌ترین رنگ تابستانی

رنگ لباس سفید

سفید را می‌توانیم ترند ۱۴۰۱ به‌حساب بیاوریم؟ باتوجه به حضور فراوانش در لباس‌های بهاره و تابستانی ۱۴۰۱ پاسخ این پرسش، مثبت است. اگر نتوانیم تصمیم بگیریم امسال تابستان چه رنگی بپوشیم، با انتخاب سفید، کار خودمان را راحت می‌کنیم.

مدل‌ها از بلوز، کت و شلوار و پیراهن تا اکسسوری سفید انتخاب کرده‌اند، به‌ویژه برای لباس‌های روزمره. نمونه‌اش هم اچ اند ام (H&M) و کلئوه (CHLOÉ).

۶. مشکی؛ همیشه روی خط مد

رنگ لباس مشکی

بهتر است با این واقعیت روبه‌رو شویم که همیشه می‌توانیم روی مشکی حساب کنیم، حتی در تابستان. لباس مشکی یکی از ضروری‌های کمد لباس است. این رنگ کلاسیک را می‌توانیم با پارچه‌های مختلف و اضافه کردن اندکی از رنگ‌های دیگر در استایل‌مان حفظ کنیم.

برندهای سن لورن (Saint Laurent) و الکساندر مک‌ کووین (Alexander Macqueen) از مشکی برای طراحی لباس تابستانی بهره برده‌اند.  بلوز سفید در کنار کت یا مانتوی مشکی، حس تابستانی به آن اضافه می‌کند.

۷. رنگ‌های پاستلی؛ رنگ تابستانی رویایی

رنگ‌های پاستلی لباس

رنگ‌های پاستلی بدون شک از رنگ‌های تابستانی جذاب و ملایم به‌حساب می‌آیند. زرد لیمویی، یاسی، صورتی روشن، سبز نعنایی، آبی روشن و سفید به تنهایی یا در کنار هم جلوه‌ی تابستانی و رویایی دارند.

مکس مارا و میو میو  (Miu Miu) از برندهایی هستند که در لباس‌های ساتن و حریر از رنگ‌های پاستلی بهره برده‌اند.

۸. نارنجی؛ به رنگ آفتاب تابستانی

رنگ لباس نارنجی

به‌نظر می‌رسد امسال از رنگ‌های خنثی و روشن مانند کرم خبری نیست. طراحانی مانند پروئنزا، کولینا استرادا (Collina Strada) و کریتسن سریانو (Christian Siriano) استایل مونوکروم نارنجی را به نمایش گذاشته‌اند. البته اگر شما هم مثل ما علاقه‌ای به کفش نارنجی ندارید، می‌توانید پیراهن مهمانی نارنجی را با یک جفت کفش پاشنه‌دار آبی یا مشکی ست کنید.

بیشتر بخوانید:   رنگ سال 1402 را می شناسید؟

۹. صورتی‌ها؛‌ از تیره تا روشن

رنگ صورتی لباس

یکی دیگر از رنگ‌هایی که طراحان برای لباس‌های بهار و تابستان ۱۴۰۱ در نظر داشته‌اند، صورتی‌ست. بین مجموعه‌های مد امسال هم صورتی بسیار روشن دیده می‌شود و هم صورتی پررنگ و جان‌دار. پس طرفدار هر کدام باشیم، خیال‌مان راحت است که از رنگ‌های تابستانی روی مد پیروی کرده‌ایم.

جورجیو آرمانی(Georgio Armani)  صورتی پررنگ را بیشتر پسندیده و حتی آن را کنار نارنجی پرتقالی قرار داده. صورتی را می‌توانیم با اکسسوری سفید ست کنیم و حال‌وهوای گل‌های تابستانی را داشته باشیم.

در پایان

تابستان امسال می‌توانیم رویایی‌ترین و قشنگ‌ترین لباس‌ها را انتخاب کنیم. طراحان مد برجسته‌ی دنیا رنگ‌های تابستانی را علاوه بر رنگ سال ۱۴۰۱، از بین دلرباترین رنگ‌ها انتخاب کرده‌اند. در این میان، به‌نظر می‌رسد رنگ سبز بیشتر درخشیده و طرفدارهای بیشتری دارد، به‌ویژه زمانی که از پارچه‌های براق مانند ساتن تهیه شده.