من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

در مهمانی‌های زمستانی چی بپوشیم؟ ۱۵ استایل برای زمستان ۲۰۲۳

لباس زمستانی
در مهمانی های زمستانی لباس چی بپوشیم

زمستان را می‌توانیم فصل شیک‌پوشی به‌حساب بیاوریم. لباس زمستانی را لایه‌لایه انتخاب می‌کنیم و ترکیب و استایل جذابی می‌سازیم. نکته‌ی جذاب مد و استایل زمستان ۲۰۲۳، تکرار بعضی از مدهای قدیمی‌ست، مانند ترند دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ میلادی. کنار شما هستیم تا برای انتخاب لباس مهمانی‌های زمستانی از پیشنهادهای ما ایده بگیرید. این شما و این پیشنهادهای «همراهتم» برای انتخاب لباس زمستانی.

پیشنهادهایی برای انتخاب لباس زمستانی

۱. انتخاب پیراهن چین‌دار

مجبور نیستیم در زمستان پیراهن‌های ساده به‌تن کنیم. لباس‌هایی که در آنها به جزییات توجه شده، گزینه‌ی خوبی برای مهمانی‌های زمستانی به‌حساب می‌آیند. پیراهن چین‌دار (Ruched) و جذب یکی از ترندهای زمستان ۲۰۲۳ است که با پارچه‌های شیک و گرم مانند مخمل جذاب‌تر هم می‌شود. طراحانی مانند ویکتوریا بکهام (Victoria Beckham) و لورنزو سرافینی (Lorezo Serafini) سراغ این مدل پیراهن‌های چین‌دار رفته‌اند که در بخشی از لباس یا همه‌ی آن، پارچه به‌شکل چین‌دار جمع شده.

۲. پیراهن پشمی کوتاه

پارچه‌های پشمی طرح‌دار، مانند چهارخانه‌ی ریز، مناسب‌ترین پارچه برای تهیه‌ی پیراهن مینی هستند. این پیراهن را می‌توانید با کت بلیزر یا ژاکت ست کنید و استایل چند لایه بسازید. انتخاب این پیراهن همراه با چکمه‌ی بلند هم شیک به‌نظر می‌رسد و هم شما را گرم نگه می‌دارد.

۳. کت و دامن‌های پیش از کرونا

کت و دامن

در چند سال گذشته و پس از پاندمی کووید-۱۹ شاهد ترند شدن لباس‌های اورسایز و گشاد بودیم. کت بلیزر گشاد و شلوارهای دم‌پاگشاد بسیار محبوب بودند و همچنان پرطرفدارند. اما امسال بعضی از طراحان مد مانند اردم (Erdem) و تام براون (Thom Browne) سراغ کت‌های کمی جذب‌تر همراه با دامن رفته‌اند. بنابراین، کت و دامن قدیمی را از کمد بیرون بیاورید که زمستان امسال می‌توانید روی پوشیدن آن حساب باز کنید.

بیشتر بخوانید:   فنگ شویی و اثرش بر محیط خانه

۴. چرم، انتخاب همیشگی

پیشنهاد لباس چرم فقط برای گرم ماندن نیست. چرم همیشه در فصل سرما جذاب به‌نظر می‌رسد. کت، دامن یا شلوار چرم را در کمد داشته باشید و نگران از مد افتادن آن نشوید.

۵. چهل‌تکه‌های مادربزرگی

چهل تکه های مادربزرگی

قدیم‌ترها قلاب‌بافی‌های مادربزرگ‌ها کاربرد تزیینی و دکوراتیو داشت. امسال لباس‌های بافت چهل‌تکه از ترندهای زمستان ۲۰۲۳ به‌شمار می‌روند؛ بافت‌های شاد و رنگارنگ و شلوغ که حس خوب گرم ماندن در سرمای زمستان را به همراه آورده‌اند. این ترند در طراحی‌های روزتا گتی (Rosetta Getty) و اترو (Etro) به‌چشم می‌خورد.

۶. پیراهن میدی دهه‌ی ۱۹۸۰

پیراهن‌های دهه‌ی ۱۹۸۰ پر از جزییات لوکس بودند، آستین‌های پفی، یقه‌های بزرگ، دکمه‌ها و چاک‌ پایین لباس. اکنون دوباره سر از مجموعه‌های مد درآورده‌اند و تبدیل به گزینه‌ی مناسبی برای مهمانی‌های زمستانی شده‌اند.

۷. مهمانی‌های زمستانی با پیراهن کات اوت

هیچ کمد لباسی بدون یک دست پیراهن کات اوت (Cut Out) کامل نمی‌شود. یکی دیگر از ترندهای زمستان ۲۰۲۳ پیراهن کات اوت است که به‌نظر می‌رسد این ترند تا بهار ۲۰۲۳ هم ادامه پیدا کند. این پیراهن را می‌توانید در رنگ‌های مختلف از مشکی ساده تا پارچه‌های براق و روشن انتخاب کنید.

۸. لباس زمستانی ساتن

لباس زمستانی ساتن

ساتن با آن ظاهر نرم و مجلسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای لباس مهمانی‌های زمستانی به‌شمار می‌رود. پیراهن بندی ساتن را با کت بلیزر یا ژاکت ست کنید. کمربند را هم فراموش نکنید که این پیراهن با یک کمربند مناسب، حسابی زیبا می‌شود.

۹. لباس مخمل، گرم و خواستنی

اگر در فکر خرید لباس زمستان هستید، مخمل همیشه یکی از گزینه‌های زیبا به‌حساب می‌آید. شک نکنید که با به‌تن کردن پیراهن مخمل هم شیک و مجلسی به‌نظر می‌رسید و هم گرم می‌مانید. پیراهن کوتاه مخمل را با بوت مخمل بلند ست کنید و در مهمانی بدرخشید. مخمل مشکی یکی از کلاسیک‌های زمستانی به‌نظر می‌رسد. اما روی رنگ‌های شادتر هم می‌توانید حساب کنید.

بیشتر بخوانید:   ۱۷ تا از زیباترین ترندهایی که از مد نمی‌افتند

۱۰. آستین پفی با حس مهمانی

خرید پیراهن نو حس رفتن به مهمانی را در ما زنده می‌کند. اکنون اگر یک ویژگی شیک را به پیراهنی مینیمال اضافه کنیم، برای رفتن به مهمانی‌های زمستانی عالی می‌شود. پیراهن ساده با آستین پفی شما را گرم نگه می‌دارد و همچنان مجلسی و زیبا جلوه می‌کند. انتخاب پارچه‌ی پولکی یا براق تک‌رنگ به جلوه‌ی لباس اضافه می‌کند.

۱۱. لباس براق قرن بیستمی

امسال پای لباس‌های براق و پرزرق‌وبرق قرن بیستمی به مجموعه‌های مد باز شده و چندین طراح سراغ این دست لباس‌ها رفته‌اند. پارچه‌های براق در مجموعه‌های شانل (Chanel)، جیل ساندر (Jil Sander) و بلوزهای پولکی طلایی والنتینو (Valentino) دیده می‌شوند. اگر بلوز و دامن براق در کمدتان پیدا می‌شود، زمان آن رسیده که برای مهمانی آماده‌اش کنید.

۱۲. استایل جین

استایل جین

شاید تصور کنید پوشیدن لباس جین کار تکراری به‌حساب می‌آید. اما استایل جین یکی از ترندهای زمستان ۲۰۲۳ بوده. تا آن‌جا که برند کلوئه (Chloe) بلوز یقه هفت جین را با شلوار و کت بلیزر جین ست می‌کند. هر لباس جینی که در کمد دارید، بیرون بیاورید و با خیال آسوده به‌تن کنید.

۱۳. پیراهن مشکی کوتاه

به‌لطف و سلیقه‌ی کوکو شانل، کمتر فهرستی از پیراهن مناسب مهمانی پیدا می‌کنیم که پیراهن مشکی کوتاه در آن دیده نشود. بیشتر خانم‌ها یک پیراهن مشکی مینی در کمد دارند که همیشه ترند به‌حساب می‌آید و در مهمانی رسمی و غیررسمی کاربرد دارد.

۱۴. لباس راه‌راه رنگی

لباس‌های رنگارنگ و راه‌راه موردپسند مینیمالیست‌ها نیستند. ولی اگر طرفدار طرح‌های شلوغ هستید، از پارچه‌های راه‌راه غافل نشوید. بافت‌های رنگین‌کمانی یا پارچه‌های راه‌راه مناسب پیراهن و تونیک هستند. در مجموعه‌های مد کریستوفر جان راجرز (Christopher John Rogers) و شانل تونیک براق رنگی و پیراهن با طرح‌های گرافیکی و راه‌راه می‌بینید.

بیشتر بخوانید:   یافتن سعادت در زندگی

۱۵. یقه‌ هفت‌های زمستانی

کت و تونیک‌های یقه هفت از ترندهای دیگر لباس زمستانی ۲۰۲۳ بوده‌اند، به‌ویژه مدل‌های بدون آستین. تاپ چرم یقه هفت را با کت ست می‌کنید و پیراهن حلقه‌ای یقه هفت را با کت بلیزر. این ترند را در طرح‌های زمستانی کریستین دیور (Christian Dior) و الساندرا ریچ (Alessandra Rich) هم پیدا می‌کنید.

سخن پایانی

نیازی نیست لباس زمستانی داخل خانه، خیلی گرم باشد. اما اگر مهمانی در فضای باز برگزار می‌شود، بهتر است مراقب گرم بودن لباس و راحت بودن کفش باشید. پوشیدن کفش پاشنه‌بلندی که در چمن‌های مرطوب فرو رفته و گِلی شده، هیچ جذابیتی ندارد. از این‌رو، چکمه‌ی بدون پاشنه و گرم گزینه‌ی بسیار بهتری‌ست.

برای مهمانی ‌های زمستانی در فضای بسته و درون خانه، می‌توانید سراغ استایل چند لایه بروید. درصورتی که احساس گرما کنید، با کم کردن کت یا ژاکت، همچنان شیک‌پوشی خود را حفظ می‌کنید. کدام‌یک از پیشنهادهای ما با سلیقه و استایل شما جور درمی‌آید؟ دوست دارید استایل‌های تازه را امتحان کنید؟