من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

جذاب ترین مجلات مد در دنیا

مجله مد و فشن ووگ (vogue)

حتماً تا به حال برای شما پیش آمده که بخواهید به جشنی بروید اما ندانید چه استایلی مناسب آن مراسم است. برای همین می‌خواهیم جذاب‌ترین مجلات مد در دنیا را به شما معرفی کنیم تا از نظرات و روند پیشروی  استایل طراحان مد آگاه شوید.

سال‌هاست که مجلات، هر چیز که مربوط به مد، فشن و سبک زندگی باشد را به اشتراک می‌گذارند. این امر به خاطر این است که دوستداران مد و استایل بتوانند راحت‌تر برای سبک ظاهری خود تصمیم بگیرند. از آن جایی که استایل و مد از جایگاه ویژه‌ای برای مردان و بخصوص زنان برخوردار است، در این مقاله تصمیم داریم بهترین، معتبرترین و معروف‌ترین مجلات بین المللی در زمینه مد و استایل در دنیا را به شما معرفی کنیم.

چند نمونه از جذاب‌ترین مجلات مد در دنیا

چند نمونه از معتبرترین مجلات مد در دنیا شامل موارد زیر است:

  • مجله مد و فشن ووگ (vogue)

می‌توانیم ووگ را به عنوان پرفروش‌ترین مجله مد دنیا معرفی کنیم. این مجله اولین بار در سال 1892 توسط تاجر آمریکایی، به نام آرتور بالدوین ترنر با عنوان روزنامه هفتگی منتشر شده بود. البته باید گفت مجله ووگ در سال 1982 تاسیس شده است.

جالب است بدانید که ووگ جزو تاثیرگذارترین مجله‌ها در عرصه مد محسوب می‌شود. مجله ووگ، روی سبک زندگی و تفریح اقشار سطح بالای جامعه‌ی آمریکا متمرکز بود. در این مجله جدیدترین و داغ‌ترین اخبار مربوط به صنعت نساجی و گزارش نمایش‌های مد فعلی را برای مخاطبین به اشتراک می‌گذارند.

بیش‌تر عناوین مطالب مجله ووگ مربوط به زیبایی، مد، فرهنگ و سبک زندگی می‌شود. ولی ورود آنا وینتور در سال 1988 باعث شد تا مجله ووگ امروزه این جایگاه را بدست آورد. این نشریه بیش‌ترین صفحات مد در جهان را دارد. این صفحات شامل اطلاعات زیر هستند:

  • طراحان مشهور مد
  • مشهورترین عکاسان
  • منحصر به فرد ترین مدل‌ها
  • با استعدادترین نویسندگان
  • مجله مد و استایل ال (elle)
بیشتر بخوانید:   چرا نباید از تلفن هوشمند هنگام خواب استفاده کنیم؟

مجله مد و استایل ال

بعد از جنگ جهانی دوم که در سال 1944 در فرانسه رخ داد، خانم‌ها به حق رأی دست پیدا کردند. دقیقاً یک سال بعد از این اتفاق بود که هلن گردن به همراه همسرش پیر لازرف تصمیم گرفتند مجله‌ای برای بانوان این سرزمین منتشر کنند.

این مجله حتی از اسمش هم جنسیت مخاطبانش را مشخص کرده است. Elle  در زبان فرانسوی معنی سوم شخص مونث را دارد. این نشریه اولین بار در ۲۱ نوامبر ۱۹۴۵ میلادی بین مردم به اشتراک گذاشته شد. بعد از گذشت سال‌های بسیار این مجله فقط در پاریس طرفدار پیدا نکرد، بلکه مردم ژاپن، آمریکا، ایتالیا، روسیه و… استقبال زیادی از مطالب این مجله کردند. همچنین به عنوان منبعی در حوزه‌ی اطلاع‌ رسانی فشن در تراز بین المللی قرار گرفت.

جالب است بدانید که حالا این مجله‌ی مد و فشن در 60 کشور دنیا و به 46 زبان موجود است. این مجله موضوعات متنوعی را در صفحات خود جای داده است که به بانوان اطلاعات زیادی از جمله موارد زیر می‌دهد:

  • زیبایی
  • سلامتی
  • جواهرات
  • طالع بینی
  • سرگرمی
  • آخرین اخبار مربوط به زندگی افراد مشهور

این مجله را به شکل هفته‌نامه در فرانسه و به صورت ماه‌نامه در سراسر دنیا توزیع می‌کنند. همچنین در چین هر 40 روز یکبار این مجله منتشر می‌شود.

  • مجله مد و استایل هارپرز بازار (Harper’s Bazaar)

مجله مد و استایل هارپرز بازار (Harper’s Bazaar)

هارپرز بازار جزو اولین مجله‌های مد آمریکایی است که مطالب جالب و آموزنده‌ای را برای طبقه متوسط و بالای جامعه‌‌ی آمریکا منتشر کرد.

این مجله‌ی مد را هارپر و برادرانش در سال 1867 معرفی کردند. البته باید گفت اوایل به صورت هفته‌نامه بین مردم منتشر می‌شد. ولی بعد از مدتی به شکل ماه‌نامه، علاوه‌بر اینکه در امریکا توزیع می‌شد، در 32 کشور جهان نیز پخش می‌کردند.

بیشتر بخوانید:   سبک زندگی مینیمال یا به قول خودمان ساده زیستن

در واقع می‌توانیم هارپرز بازار را به عنوان یکی از اثرگذارترین مجلات مد در دنیا معرفی کنیم. دلیل اصلی این کار، اطلاع رسانی هم‌زمانی است از ترندها و آخرین فشن شوها تا تغییراتی که در استایل لباس‌های کژوال و همچنین کوتور اتفاق می‌افتد.

این مجله مد بیش‌تر در قالب بلاگ و بسترهای دیجیتالی مثل شبکه‌های اجتماعی به راحتی در دسترس عموم قرار دارد.

  • مجله مد و سبک زندگی اینستایل (instyle)

مجله مد و سبک زندگی اینستایل (instyle)

اینستایل فقط برای زنان نیست، بلکه برای هر کسی که به سبک زندگی و مد علاقه داشته باشد، مفید و جذاب خواهد بود. یکی از معدود مجلات مد در دنیا که به عنوان مرجع و منبع برای وبلاگ نویسان فشن و لایف استایل مناسب است.

در سال 2018 اینستایل به اولین مجله بزرگ مد تبدیل شد. البته عکاسی و تبلیغات با خز را ممنوع کردند که همین موضوع باعث جذب مخاطبین حامی حقوق حیوانات به این مجله شد.

ایناستایل فقط در امریکا توزیع نشد، بلکه در بیش از 16 کشور مانند آلمان، استرالیا، اسپانیا، یونان، کره جنوبی و برزیل نیز انتشار یافت.

  • مجله مد و استایل ماری کلر (Marie Claire)

مجله مد و استایل ماری کلر (Marie Claire)

مجله ماری کلر جزو مجموعه‌های بزرگ از مصاحبه‌های مختلف دنیای مد و ستاره‌ها است. همچنین جدیدترین محصولات مد و زیبایی را در این مجله می‌توانید مشاهده کنید.

  • مجله مد و استایل دبلیو (w)

مجله مد و استایل دبلیو (w)

مجله‌ی دبلیو بهترین کیفیت را در جدیدترین سبک‌ها برای شما به نمایش می‌گذارد. این مجله‌ی آمریکایی در سال 1971 تأسیس شده است. در واقع به دلیل محتوای معتبری که در زمینه‌ی فرهنگ، مد، اخبار افراد مشهور، سبک زندگی و… دارد مشهور است.

بیشتر بخوانید:   ۱۲ نکته‌ی سفر در دوران کرونا؛ چطور ایمن سفر کنیم؟

مطمئناً کشورهای مختلفی برای مجلات مد در دنیا، فعالیت می‌کنند. بعضی از آن‌ها در سطح بین‌المللی هستند و به زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شدند. با وجود دنیای مجازی بیش‌تر این مجلات در اینستاگرام نیز فعالیت گسترده‌ای دارند تا با جذب فالوور بیش‌تر به مشتری‌های وفادار دست پیدا کنند. مشتری که حاضر به گرفتن اشتراک مجله باشد. البته آن‌ها امتیازهایی برای این مشتری‌ها قائل هستند تا از بقیه‌ی خوانندگان جدا شوند.