من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

بهترین هتل‌های دنیا؛ ۱۰ هتل لوکس و جذاب

بهترین هتل‌های دنیا
ویژگی های بهترین هتل‌های دنیا

سایت‌های گردشگری معتبر دنیا هر سال به انتخاب خوانندگان خود، بهترین هتل‌های دنیا را معرفی می‌کنند. هتل‌هایی که از نظر سطح امکانات و موقعیت مکانی به‌قدری راضی‌کننده بوده‌اند که از دید مهمانان در فهرست بهترین‌ هتل‌های دنیا قرار ‌گیرند. در این نوشته از «همراهتم» می‌خواهیم ببینیم بهترین‌ هتل‌های دنیا از دید خوانندگان مجله‌ی cntralveler کدامند، چه ویژگی‌هایی دارند و در چه شهرهایی قرار گرفته‌اند. همراه ما بمانید.

بهترین هتل‌های دنیا

۱۰. دو کپ اِدن روک، فرانسه

هتل دو کپ ادن روک

هتل دو کپ ادن روک (Hotel du Cap-Eden-Roc) در شهر ساحلی آنتیب (Antibes) فرانسه میزبان مسافرانش است. موقعیت مکانی این هتل که از ۱۸۷۰ به‌یادگار مانده، ‌بی‌نظیر است. این‌جا دقیقا کنار ساحل قرار گرفته. این هتل لوکس و جذاب ۱۱۹ اتاق شامل ۳ ویلا دارد که چشم‌انداز دلپذیر دریا را در ذهن مهمانان حک می‌کنند. زمین تنیس، اتاق جلسه، استخر بدون لبه‌ی آب گرم، سالن ورزشی و رستوران باکیفیت از امکانات هتل دو کپ ادن روک به‌حساب می‌آیند.

۹. هتل دو کریلون، رُزوود هتل، فرانسه

هتل دو کریلون

هتل دو کریلون، هتل رزوود (Hotel de carillon, A Rosewood Hotel)، هتل لوکسی‌ست که در قلب پاریس پیدایش می‌کنیم. بنای نئوکلاسیک جذاب هتل، با نزدیک‌ترین ایستگاه مترو و خیابان شانزه لیزه‌‌ی معروف پاریس، تنها ۵ دقیقه پیاده‌روی و از برج ایفل ۳ کیلومتر فاصله دارد. قهوه‌ساز نسپرسو، حمام مرمر با گرمایش از کف، مینی‌بار و بالکن ازجمله امکانات سوئیت‌های جذاب این هتل به‌شمار می‌روند.

۸. جی دبلیو ماریوت، آمریکا

هتل جی دبلیو ماریوت

این هتل محبوب از سری هتل‌های جی دبلیو ماریوت (JW Marriott Austin)  است که در آستین آمریکا قرار دارد. این هتل ۴ ستاره با طراحی مدرن و جذابش توانسته نظر مهمانان خود را جلب کند و در فهرست بهترین هتل‌های دنیا جا گیرد. مسافران این هتل از استخر، اسپا، سالن ورزشی و رستوران هتل لذت می‌برند.

هتل جی دبلیو ماریوت دسترسی خوبی به فرودگاه و مترو دارد و فاصله‌ی آن از چند جاذبه‌ی شهر مانند برکه‌ی لیدی برد (Lady Bird Lake) و برج فراست بانک (Frost Bank Tower) ۳ دقیقه پیاده‌روی‌ست. غذای ایتالیایی رستوران هتل را نباید از دست داد.

بیشتر بخوانید:   سواحل زیبای ایران که باید به آنجا سفر کنیم

۷. اس ال اس دبی هتل اند رزیدنسز، امارات متحده عربی

هتل اس ال اس دبی

جایگاه هفتم این فهرست به آسمان‌خراش ۷۵ طبقه‌ی اس ال اس دبی هتل اند رزیدنسز (SLS Dubai Hotel & Residences) تعلق گرفته. هتل لوکسی که در فاصله‌ی ۴ کیلومتری برج‌ خلیفه (Burj Khalifa) قرار گرفته. اس ال اس دبی یکی از مرتفع‌ترین هتل‌های دنیاست که چشم‌انداز ۳۶۰ درجه به شهر و برج خلیفه دارد. امکانات متنوع ورزشی مانند فیتنس، ماساژ، اسپا و استخر دراختیار مسافران قرار می‌دهد.

۶. هتل دبلیو دوحه، قطر

هتل دبلیو دوحه

یکی از هتل‌های لوکس قطر با ظاهری مدرن و امکانات کامل، هتل دبلیو دوحه (W DOHA) است که در منطقه‌ی تجاری و کاری قرار گرفته. هتل دبلیو دوحه ۴۴۲ اتاق، سوئیت و آپارتمان دارد که در طراحی آنها از رنگ‌های مختلف استفاده شده. این هتل ۵ ستاره سالن ماساژ، سالن ورزشی، استخر و رستوران دارد. در رستوران آن خوراکی‌های بین‌المللی از کشورهای مختلف سرو می‌شود. دسترسی خوبی به چند مرکز خرید دارد و فاصله‌ی آن تا مترو ۱۵ دقیقه رانندگی‌ست.

۵. فور سیزنز هتل دوحه، قطر

هتل فور سیزنز دوحه

یکی دیگر از هتل‌های لوکس و ۵ ستاره‌ی قطر، هتل فور سیزنز دوحه (Four Seasons Hotel Doha) است که معماری آن به‌سبک محلی و به رنگ سفید با قوس‌ و طاق‌های فراوان طراحی شده. اتاق‌های دلباز هتل،‌ انواع امکانات را دراختیار مسافران قرار می‌دهند و سیگار در آنها ممنوع است. مانند اغلب هتل‌های ساحلی، رنگ سفید و آبی ملایم در طراحی داخلی آن به‌‌چشم می‌خورد.

زمین تنیس، بدن‌سازی، استخر، سونا و جکوزی، ۹ کافه و رستوران و سالن زیبایی از جمله امکاناتی‌ست که این هتل به مسافران ارائه می‌کند. همچنین، با داشتن سالن جلسه، هتلی مناسب سفر کاری به‌شمار می‌رود. داشتن ساحل اختصاصی و نظافت عالی از ویژگی‌های دیگر این‌جاست.

بیشتر بخوانید:   ما ایرانی ها در بهار و تابستان به کدام کشورها می رویم؟

۴. رافلز استانبول، ترکیه

هتل رافلز استانبول

هتل ۵ ستاره و لوکس رافلز استانبول (Raffles Istanbul) در مرکز بشیکتاش (Besiktas) و بخش اروپایی استانبول قرار گرفته و چهارمین جایگاه بهترین هتل‌های دنیا را دارد. تقریبا از همه‌ی اتاق‌های لوکس آن، چشم‌انداز زیبای شهر یا منظره‌ی بوسفور دیده می‌شود. دسترسی هتل به مرکز خرید، مسجد کبود و مترو عالی‌ست. مسافران از اسپا و استخر هتل بهره می‌برند. ۲ رستوران و ۱ کافی‌شاپ دردسترس است و صبحانه‌ی آن به‌شکل بوفه سرو می‌شود.

۳. هتل دریس‌کیل، آمریکا

هتل دریس‌کیل

هتل ۴ ستاره‌ی دریس‌کیل (The Driskill) در آستین، تگزاس آمریکا قرار گرفته. معماری دلربای این هتل، یادگاری از سال ۱۸۸۶ است. دریس‌کیل نام بازرگان محلی بانفوذ آن دوران بوده و حرف D بالای تخت‌خواب اتاق‌های هتل به نام او اشاره دارد. این هتل در مرکز شهر قرار گرفته و در آن اتاق مناسب جلسه‌ی کاری درنظر گرفته شده. ضمن این که دسترسی آن به موزه و مراکز فرهنگی دسترسی راحت است.

تراس بزرگ، اتاق‌های دلباز و روشن آن، مسافران را راضی کرده و رستوران آن معروف است. هتل دریس‌کیل به کیک شکلاتی ۱۸۸۶ معروف خود هم می‌نازد که به نام سال افتتاح هتل شهرت پیدا کرده. هر برش این کیک شکلاتی ۸ دلار قیمت دارد و البته کسی از خوردن آن پشیمان نمی‌شود.

۲. سوفیتِل لِجِند سانتا کلارا کارتاجنا، کلمبیا

سوفیتِل لِجِند سانتا

ریزورت ۵ ستاره‌ی سوفیتل لجند سانتا کلارا کارتاجنا (Sofitel Legend Santa Clara Cartagena) در کلمبیا، جایگاه دوم این فهرست را دارد. سوفیتل در فهرست هتل‌های تاریخی دنیا هم قرار دارد، چراکه بنای آن صومعه‌ی قرن هفدهمی است. سقف‌های چوبی و مسیر پیاده‌روی قوسی‌شکل آن از گذشته باقی مانده. فاصله‌ی آن تا ساحل حدود ۷ دقیقه پیاده‌روی‌ست.

مسافران با اقامت در سوئیت‌های جدید هتل، از چشم‌انداز استخر یا دریای کارائیب لذت می‌برند. سوئیت‌های قدیمی مشرف به شهر یا باغ داخلی بسیار زیبای آن هستند. با اقامت در این هتل‌ِ مناسب خانواده، دسترسی آسانی به تفریح‌های آبی، موزه و فرودگاه وجود دارد. مهمانان می‌توانند از اسپا و استخر هتل بهره ببرند و در رستوران آن، غذاهای فرانسوی را امتحان کنند.

بیشتر بخوانید:   فهرست امن ترین پروازهای دنیا در سال ۲۰۲۲  

۱. شِوَل بلان سنت خوپه، در فرانسه

هتل شول بلان سنت خوپه

رسیدیم به شماره‌ی ۱ در لیست بهترین‌ هتل‌های دنیا، هتل شول بلان سنت خوپه (Cheval Blanc St-Tropez) که در فرانسه قرار دارد. بی‌دلیل نیست که در نیمه‌ی نخست قرن بیستم منطقه‌ی رویریا در جنوب شرقی فرانسه و به‌طور ویژه، سنت خوپه شهرتی افسانه‌ای پیدا کرد. وجود همین هتل یکی از دلایل شهرت این منطقه بود. هتل شول بلان در سل ۱۹۳۶ با نام دیگری افتتاح شد.

بنای ساده و چشم‌نوازش در کنار دریای مدیترانه و فاصله‌ی کمی از مرکز شهر قرار داشت. در سال ۲۰۱۹ پس از مدتی وقفه با نام شول بلان بازگشایی شد. طراحی داخلی قرن بیستمی آن جذابیت خود را حفظ کرده و به یک کلاسیک قرن بیست و یکمی تبدیل شده. پالت رنگی آن شامل ترکیب آرامش‌بخشی از سفید، چوب‌ طلایی ساج و آبی ملوانی‌ست.

سخن پایانی

فهرست بهترین هتل‌های دنیا براساس معیارهای مختلفی تهیه می‌شود. گاهی کارشناسان گردشگری و گاهی دیگر مسافران قبلی یا خوانندگان مجله‌های معتبر برای انتخاب آن رای‌گیری می‌کنند. در این نوشته با ۱۰ تا از بهترین هتل‌های لوکس دنیا آشنا شدید که خوانندگان cntraveler برگزیده‌اند. در سفرهاتان از کدام هتل بهترین تجربه و خاطره را دارید؟ برای ما و خوانندگان دیگر تعریف کنید.