من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

ما ایرانی ها در بهار و تابستان به کدام کشورها می رویم؟

سفر در تابستان
به کدام کشورها در تابستان سقر کنیم

برای ما ایرانیان بهار و تابستان بهترین فصل‌های استراحت است. به‌خاطر تعطیلاتی که در این دو فصل وجود دارد، افراد زیادی تصمیم می‌گیرند سفر کنند. بعضی از مسافران تمایل دارند مقصد سفر خود را خارج از ایران تعیین کنند. اما جذاب‌ترین کشورها برای مسافران ایرانی در بهار و تابستان کدام کشور‌هاست؟

در این مقاله از سایت همراهتم کشور‌هایی را معرفی خواهیم کرد که ایرانی‌ها بیشترین سفرها را به آنجا داشته‌اند.

مالزی

کشور مالزی

مالزی یکی از مقاصد خارجی گردشگری ایرانیان است. طبیعت این کشور بسیار زیبا‌ست. آب‌و‌هوای آن متنوع است و تقریبا در طول تمام ماه‌ها بارندگی را مشاهده خواهید کرد. مالزی با دریا محاصره شده است و به خاطر هوای استوایی‌ای که دارد، پوشیده از جنگل‌های سرسبز و زیباست. درست است که آب‌و‌هوا در کل کشور یکسان نیست، اما باید گفت که تقریبا تمام شهر‌های آن گرم و مرطوب است. بهار در این کشور با ماه مارچ (از 10 اسفند) آغاز می‌شود، اما میزان بارش‌ها کم است. به همین خاطر بهار بهترین زمان برای سفر به این کشور دیدنی‌ست.

باغ پرندگان، طولانی‌ترین سرسره‌ی آبی جهان، پل آسمان لنکاوی، بلندترین برج دوقلوی جهان، سواحل بسیار زیبا و طولانی و طبیعت سرسبز جنگلی این کشور از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور است.

جمهوری آذربایجان

جمهوری-آذربایجان

جمهوری آذربایجان و پایتخت آن باکو از دیگر مقاصد گردشگری برای ایرانیان است. نزدیکی فرهنگی میان این دو کشور باعث شده است که همیشه شمار زیادی از ایرانیان آن را برای سفر خود انتخاب کنند. هوای شهر تاریخی باکو برای سفر‌های تابستانی بسیار مطبوع است.

میدان چشمه‌ها، ساحل هزار‌و‌یک شب، ساحل شیخوف و سنگ‌های نفتی از مهم‌ترین مناطق گردشگری جمهوری آذربایجان است.

ترکیه

سفر به ترکیه

ترکیه کشور همسایه با شباهت فرهنگی فراوان، اولین مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان است. شهر استانبول از زیباترین شهر‌های جهان است که سالانه پذیرای مسافرانی از سراسر دنیا‌ست. این شهر تاریخی پایتخت سه امپراتوری بزرگ روم، عثمانی و بیزانس بوده است. استانبول پر است از ابنیه‌ی تاریخی که در میان طبیعت زیبا و شگفت‌انگیزی قرار دارد. مراکز گردشگری و تاریخی تنها در این شهر ترکیه نیست. ازمیر، آنتالیا، کوش‌آداسی، اسکیشهیر، بدروم، قونیه، آنکارا و آدرنه از زیباترین شهر‌های باستانی کشور ترکیه است.

وجود سواحل زیاد در این کشور باعث شده است که بسیاری از مسافران فصل تابستان را برای سفر به این کشور انتخاب کنند. پاتارا طولانی‌ترین ساحل ترکیه است. با وجود تخت‌های آفتابگیر و کافه‌های قیمت مناسب این ساحل می‌توانید شانس این را داشته باشید که غروب خورشید و طلوع ماه را هم‌زمان ببینید. جزایر نه‌گانه‌ی پرنس در دریای مرمره  نیز از دیگر جاهایی‌ست که آرامشی وصف‌ناشدنی دارد. تردد هرگونه اتومبیلی در این منطقه ممنوع است و تمامی رفت‌و‌آمدها از طریق وسایل نقلیه‌‌‌ی غیرموتوری مانند دوچرخه و کالسکه است.

بیشتر بخوانید:   چگونه همسفر خوبی باشیم؟ آشنایی با ۱۰ ویژگی همسفر خوب

آمفی‌تئاتر آسپندوس یکی از کامل‌ترین آمفی‌تئاترهای برجای‌مانده از عصر کلاسیک است. صومعه‌ی سوملا، ساختمان‌های متروک جاده‌ی ابریشم در شهر آنی، کاخ مجلل و پرابهت سلاطین عثمانی به نام توپکاپی، شهر باستانی افسوس از کامل‌ترین شهرهای برجای‌مانده از عصر طلایی امپراتوری روم در منطقه‌ی مدیترانه از زیباترین آثار تاریخی کشور ترکیه است.

این کشور بازارهای متنوع سنتی و مدرنی دارد. گذشته از بازارهای لوکس و مدرن دیدن بازار مصری‌ها، بازار قالیچه و فرش استانبول، بازار بزرگ و بازار کتاب از زیباترین بازارهایی‌ست که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آنجا بازدید کنید. بازار کتاب، از قدیمی‌ترین بازارهای این کشور است که در شهر استانبول قرار دارد که کتاب‌های دست‌دوم در آن می‌فروشند. اگر قصد بازدید از آن را دارید همه روزه به غیر از یک‌شنبه‌ها می‌توانید به آنجا بروید.

در بازار بزرگ استانبول می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را بخرید. فقط یادتان باشد که حتما چانه بزنید.

سنگاپور

سفر به سنگاپور

سنگاپور از چند جزیره تشکیل شده و اقتصادش برپایه‌ی گردشگری‌ست. به همین‌خاطر در تمام فصول سال شاهد ورود گردشگرانی از سراسر دنیا‌ به سنگاپور هستیم. آب‌وهوای آن مرطوب و گرم است. بنابراین بهار فصل مناسبی برای سفر به این کشور زیبا‌ست. از آثار و بناهای تاریخی تا موزه‌ها و جاذبه‌های طبیعی را می‌توان در سنگاپور مشاهده کرد.

یکی از خوبی‌های سنگاپور امنیت آن است. با وجود قوانین سفت‌و‌سختی که دارد، جزو امن‌ترین کشورها به‌ویژه برای پذیرایی از گردشگران خارجی‌ست. سنگاپور به «فاین‌سیتی» معروف است. این عبارت را هم به «شهر خوب» و هم به «شهر جریمه» معنا می‌کنند. به‌علاوه سیستم حمل‌و‌نقل بسیار خوبی دارد. اگر بتوانید از نقشه‌ی متروهای آن سردربیاورید رفت‌و‌آمد خیلی راحتی خواهید داشت، چون تمامی تابلوهای شهری و راهنمایی آن به زبان انگلیسی‌ست و اغلب مردم آن انگلیسی صحبت می‌کنند.

در سنگاپور عرب‌ها، هندیها و چینی‌ها محله‌ای مخصوص به خود دارند که قدمت برخی جاهای آن حتی به 200 سال نیز می‌رسد. این کشور علاوه بر اینکه مستعمره‌ی بریتانیا بوده است، چند سالی نیز به دست ژاپن اشغال شد. همین موضوع باعث شده سنگاپور پر باشد از معماری نئوکلاسیک ویکتوریایی. موزه‌ی تاریخی با نام‌های موزه‌ی تمدن‌های آسیایی و کلیسا و موزه‌ی چانگی هم از تاثیرات حضور انگلیسی‌ها و ژاپنی‌ها در این کشور است. باغ‌های گیاه‌شناسی (Botanic Gardens) را از دست ندهید. این باغ‌ها دلیل نخستین نامزدیِ میراث جهانی یونسکو بوده است. پرنده‌ی سنگاپور دومین چرخ‌و‌فلک بزرگ جهان است. وقتی در این چرخ‌و‌فلک نشسته باشید، می‌توانید علاوه‌بر چشم‌انداز سنگاپور، از تماشای جزایر ملوکِ اندونزی و تنگه‌ی جوهور مالزی هم لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:   دلایل سفر و گردشگری

هند

سفر به هند

یکی از پرطرفدارترین کشورها برای جذب توریست هند است. وسعت و زیبایی این کشور می‌تواند هرکسی را مجذوب خود کند. این کشور پهناور جشن‌های ملی و آیینی زیادی دارد که درسراسر دنیا معروف است.

کریشنا (Krishna) یکی از جشن‌های هندی‌هاست که از 20 مرداد ماه به مدت هشت روز برای بزرگداشت لرد کریشنا، یکی از خدایان هندی برگزار می‌شود. در این یک هفته مردم هند ظرفی پر از خوراکی را روی بلندی قرار می‌دهند و با ساخت هرم‌های انسانی تلاش می‌کنند به آن دست پیدا کنند. آنها با گرفتن روزه و خواندن سرود و دعای دسته‌جمعی به معبد‌ها می‌روند.

از تاریخ 8 تا 17 شهریور جشنی با نام اونام (Onam) برگزار می‌شود. این جشن نوعی آیین شکرگزاری‌ست که پس از برداشت محصول، با هدف بزرگداشت پادشاه اسطوره‌ای مهابالی برپا می‌گردد. مردم خانه‌های خود را با انبوهی از گل‌ها تزئین می‌کنند و به خرید لباس‌های زیبا و جواهرات می‌روند.

جشن معبد کرالا (Kerala) برای تقدس فیل در آیین هندو برگزار می‌شود. مردم هند در این روز فیل‌ها را تزئین می‌کنند و با نواختن فلوت و خواندن آوازهای مخصوص، کارناوالی از فیل‌ها را در خیابان به حرکت در می‌آورند. زمان برگزاری این جشن در بهار و ماه اردیبهشت است.

هولی (holi) یکی دیگر از جشن‌های هند است که در یک شب و روز کامل برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری آن پایان اسفند است. بعضی از تورهای بهار طوری برنامه‌ می‌ریزند که در روزهای پایانی اسفند بتوانند در این جشن حضور داشته باشند. مراسم در غروب با برپایی آتش و خواندن دعا به دور آن آغاز می‌شود و در پایان روز بعد با پاشیدن رنگ‌های گیاهی و آب به پایان می‌رسد. اگر مشتاق هستید این مراسم را از نزدیک ببینید می‌توانید توری انتخاب کنید که پیش از فروردین حرکت کند.

اتریش

سفر به اتریش

در بین کشور‌های اروپایی، اتریش از جذاب‌ترین کشورها برای مسافران ایرانی در بهار و تابستان است. وین پایتخت این کشور قصرهای با شکوهی دارد که از سراسر دنیا گردشگران برای تماشای آن به اتریش سفر می‌کنند. اینسبروک یکی از شهرهای تاریخی این کشور در دره‌ای از کوه‌های آلپ قرار دارد. کافه‌ها و رستوران‌های رویایی آن معماری زیبا و خاصی دارند.

بیشتر بخوانید:   سواحل زیبای ایران که باید به آنجا سفر کنیم

اتریش فستیوال‌های معروف زیادی دارد که در فصول مختلف سال برگزار می‌شود. اما فستیوال سالزبورگ  (Salzburg)  مشهورترین آنهاست که از سال ۱۹۲۰ تا به امروز هرساله بین ماه‌های جولای تا سپتامبر برگزار می‌شود. این جشنواره‌ی تابستانی در شهر قدیمی سالزبروگ برپاست. اجراهای موزیکال و درامی که در این شهر اجرا می‌شود، به یاد ولفگانگ موتزارت (Wolfgang Mozart) موسیقیدانی برگزار می‌شود که در همین شهر به‌دنیا آمده است.

اسپانیا

سفر به اسپانیا

بارسلونای اسپانیا یکی جاذبه‌های گردشگری اروپایی‌ست که برای مسافران ایرانی همواره جذاب بوده است. تورهای این کشور، در فصل بهار و تابستان متقاضیان زیادی دارد. اسپانیا فستیوال‌های زیادی دارد. در هر فصل سال بارسلون و دیگر شهرها شاهد جشن‌های بزرگی‌ست. یکی از مشهورترین آنها، ری‌یا د آبریل (Feria de abril) فستیوال مخصوص لباس، رقص، موسیقی و سنت‌های فلامنکو است که به مدت یک هفته بعد از عید پاک برگزار می‌شود.

برپایی صدها چادر، حضور مردم با لباس‌های بومی، غرفه‌های نوشیدنی و غذا، موسیقی زنده و آتش‌بازی بخشی از این فستیوال زیباست.

چین

سفر به چین

چین یکی از جذاب‌ترین کشورها برای مسافران ایرانی در بهار و تابستان است. بهترین زمان برای سفر به این کشور اردیبهشت ماه است. در این ماه طبیعت چین بسیار مسحورکننده است. این کشور به خاطر وسعت، قدمت و آب‌و‌هوای متنوع جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد.

دیوار چین در نزدیکی پکن، شهر ممنوعه و معبد بهشت در پکن، سربازان سفالی چین در ژیان، منطقه‌ی محافظت شده‌ی پاندای عظیم‌الجثه و بودای غول پیکر در نزدیکی چنگدو، جنگل سنگی و شهر قدیمی لیجیانگ از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کشور چین است. اینها تنها بخشی از ده‌ها دلیلی‌ست که نه‌تنها ایران، بلکه مردم سراسر جهان را به چین جذب می‌کند.

افراد و خانواده‌ها برای سفرهای خارجی بودجه‌ها و سلیقه‌های مختلفی دارند. هرکس می‌تواند باتوجه به انتظاراتی که از یک سفر خارجی و خرج و مخارج آن دارد، کشور مقصد را انتخاب کند. اما نکته‌ی مهم اینجاست که قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید، حتما با آژانس‌های گردشگری مشورت کنید. شرایط مالی و شخصی خود را با آنها در میان بگذارید تا بهترین پیشنهادها را دریافت کنید.