من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

۱۵ پیشنهاد دکوراسیون منزل در زمستان

دکوراسیون منزل
پیشنهاد دکوراسیون منزل در زمستان

دکوراسیون منزل در زمستان دنج و راحت طراحی می‌شود تا گوشه‌ی گرمی برای رها شدن از سرمای بیرون داشته باشیم. جایی که افراد خانواده دور هم جمع می‌شوند و از حس‌وحال گرم خانه لذت می‌برند. خرید اکسسوری‌های جذاب، انتخاب جنس و طرح‌های زمستانی و توجه به جزییات، دکوراسیون منزل در زمستان را جذاب‌ می‌کند. اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید چه تغییری در دکوراسیون منزل بدهید و به‌دنبال ایده‌هایی برای دکوراسیون مناسب زمستان هستید، در این نوشته از «همراهتم» همراه ما باشید.

ایده‌های دکوراسیون منزل در زمستان

۱. نقش اکسسوری‌های پارچه‌ای‌

ملحفه‌ی‌ فلانل یا شال مبل پشمی همان چیزی‌ست که شب‌های زمستان را گرم و دنج می‌کند ملحفه و پتوهای نازک را تا کرده و پشت مبل یا روی دسته‌ی مبل می‌چینیم. همچنین می‌توانیم آنها را در سبد حصیری کنار مبل قرار دهیم. رویه‌‌های نخی کوسن مناسب فصل گرما هستند. زمستان، به رویه‌های نرم و پشمی نیاز دارد. قالیچه‌های ضخیم و گرم، پاف‌های بافتنی یا رومبلی‌های موقتی بافت، همگی حس گرما را به اهالی خانه منتقل می‌کنند.

۲. انتخاب وسایل چوبی و طبیعی

وسایل چوبی

طراحی داخلی با استفاده از چوب، یکی از ترندهای سال ۲۰۲۲ به‌حساب می‌آید. می‌توانیم از صندلی چوبی، کنده‌های درخت یا هر وسیله‌ی چوبی بهره ببریم که به چوب طبیعی نزدیک باشد. وجود کنده‌‌ی چوب کنار شومینه، حال‌وهوای روستیک و روستایی به‌خانه می‌بخشد.

۳. بهره بردن از شومینه

احتمالا تصویر کارتون‌های کودکی را به‌خاطر دارید که مادربزرگ‌ها روی صندلی کنار شومینه، بافتنی می‌بافتند. این همان صحنه‌ای‌ست که می‌تواند زمستان را به دلپذیرترین فصل سال تبدیل کند. گرما و نور آتش، همه‌ی افراد خانواده را دور خود جمع می‌کند. بافتنی، ورق زدن مجله، گپ زدن و تماشای تلویزیون کنار شومینه، حس دلچسبی دارد. اطراف شومینه را با نشانه‌های زمستانی مانند شاخه و میوه‌ی کاج و شمع تزیین می‌کنیم. شومینه‌ی قابل‌حمل یا پرتابل و شومینه‌ی برقی، گزینه‌های جدیدتری به‌شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید:   تاثیر غذا و آلودگی هوا بر بدن

۴. استفاده از شمع

شمع برای دکوراسیون

اکنون که سخن از شمع به‌میان آمد، خوب است یادآوری کنیم استفاده از شمع در دکوراسیون منزل در زمستان، بسیار به‌جا و جذاب است. نور همان چیزی‌ست که در فصل سرما کیمیاست. باوجود کوتاه بودن روز، شب‌ها را با روشن کردن چند شمع دلربا می‌کنیم. انواع شمع و شمعدان‌های کوچک و بزرگ را کنار شومینه، روی میز جلو مبلی، میز ناهارخوری یا میز تحریر می‌چینیم.

۵. بهره بردن از آینه و سطح براق

برای طراحی دکوراسیون منزل در زمستان، سراغ آینه یا سطوح براق و فلزی می‌رویم. داشتن آینه‌‌ی بزرگ یا چند آینه‌ی کوچک کنار هم، باعث بازتاب نور و روشن‌تر شدن خانه خواهد شد. همچنین وسایل دکوراتیو براق مانند کنسول یا سینی روی میز جلو مبلی، همین حس نورانی و بزرگ بودن فضا را القا می‌کند.

۶. گیاه آپارتمانی و تراریوم

گیاه آپارتمانی

تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ درمورد نقش گیاهان در خانه انجام شد، نشان داد وجود گل و گیاه سطح استرس را پایین می‌آورد. درختان در زمستان بی‌برگ و قهوه‌ای هستند. از این‌رو، گیاهان آپارتمانی را وارد دکوراسیون زمستان می‌کنیم. بعضی از گیاهان آپارتمانی مناسب تازه‌کارها هستند و به مراقب ویژه‌ای نیاز ندارند. با انتخاب تراریوم هم می‌توانیم حس طبیعت را وارد خانه کنیم. ساکولنت یکی از گیاهان پرطرفدار به‌شمار می‌رود.

۷. تغییر پالت رنگی

زمانی که نوبت به انتخاب پالت رنگ برای دکوراسیون منزل می‌رسد، پای سلیقه به‌میان می‌آید. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند از رنگ‌هایی مانند خاکستری و سبز در دکور زمستان بهره ببرند. گروهی دیگر از افراد با انتخاب رنگ‌های پرانرژی‌تر مانند زرد، خردلی، اخرایی و پرتقالی نشاط بیشتری به روزهای ابری و خاکستری می‌بخشند.

بیشتر بخوانید:   7 نکته برای مراقبت از گیاهان آپارتمانی در تابستان

۸. اکسسوری‌های جذاب

اکسسوری های جذاب

استفاده از میوه‌ی کاج روی میزها، در کنار شمع، عود خوش‌بو، پرتقال خشک و انواع گل خشک مانند گل پنبه، حس دلپذیری به خانه می‌بخشد. ریسه‌ یکی از گزینه‌های جذاب کردن دکور منزل در زمستان به‌حساب می‌آید. آویختن ریسه به پرده، دیوار و روی کتابخانه خانه را دنج و روشن می‌کند. همچنین، می‌توانیم گلدان‌های شیشه‌ای را با ریسه پر کنیم. انواع ریسه به شکل برف، ماه، ستاره یا شکل‌های فانتزی دیگر در بازار موجود است.

۹. پرده‌های ضخیم‌تر

پرده می‌تواند مانع از ورود جریان هوای سرد به داخل خانه شود. بعضی‌ها برای فصل سرما پرده‌ی ضخیم و سنگین انتخاب می‌کنند و در فصل بهار، آن را با حریر نازک و روشن عوض می‌کنند. ضمن این‌که استفاده از رنگ گرم برای پرده، حس خانه‌ی دنج را القا می‌کند.

۱۰. رومیزی پارچه‌ای

با پوشاندن میز ناهارخوری حس گرمای بیشتری به‌ محیط می‌بخشیم. با سرد شدن هوا روی شیشه یا چوب ناهارخوری را با رومیزی‌ پارچه‌ای می‌پوشانیم. پتوی نازک و ظریف می‌تواند جایگزین رانر روی میز باشد.

۱۱. چند لایه کردن روتختی

چند لایه کردن روتختی

روتختی هم مانند پرده باید مناسب فصل باشد. لینن‌های فصل گرما جای خود را به پتوی موهر و پشمی می‌دهند. استفاده از چند لایه روتختی در رنگ‌های مختلف، حس گرما را تداعی می‌کند. با انتخاب رنگ‌های گرم و شاد مانند پرتقالی و سبز، حس سرزندگی را به زمستان اضافه می‌کنیم.

۱۲. حلقه‌های گل

قرار دادن حلقه‌ی گل روی در ورودی، ظاهری دعوت‌کننده به خانه می‌بخشد. این حلقه‌ی گل برای هر فصل تغییر می‌کند. اگر پاییز آن را با برگ‌های نارنجی تزیین می‌کنیم، زمستان با انتخاب برگ و میوه‌ی کاج آن را جذاب خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:   پنج گلی که تازه‌کارها به راحتی می‌توانند در خانه پرورش دهند

۱۳. ظرف‌های رنگی

استفاده از ظرف‌های رنگی سر میز غذا، و ظرف‌های دکوراتیو روی میز جلو مبلی یا میز عسلی، خانه را سرزنده می‌کند. می‌توانیم روی شوفاژ، کنار شومینه یا ورودی خانه، ظرف‌ و گلدان‌هایی با زنگ‌های شاد و زنده بچینیم.

۱۴. نورپردازی اتاق

نورپردازی اتاق

با کوتاه شدن روز در زمستان، خانه به نورپردازی مناسب‌تری نیاز دارد. استفاده از آباژور و نور سقفی کافی، محیط خانه را دنج‌تر می‌کند. استفاده از نور آفتابی به‌جای مهتابی، حس روز و گرما به خانه می‌بخشد.

۱۵. گوشه‌ی کتاب‌خوانی

شب‌های دراز زمستان بهترین فرصت برای کتاب‌خوانی به‌حساب می‌آید. گوشه‌ی دنجی برای داستان خواندن درست می‌کنیم که انگیزه‌ی مطالعه شود. بخشی از گوشه‌وکنار خانه مانند نزدیک پنجره با نور طبیعی، گزینه‌ی خوبی‌ست. صندلی ننویی یا صندلی معمولی که کنار آباژور قرار گرفته و کاناپه‌ی کنار کتابخانه، فضای دلپذیری برای کتاب خواندن شبانه می‌سازند.

سخن پایانی

خوب است با رسیدن فصل سرما به فکر تغییر دکوراسیون منزل در زمستان باشیم. تغییر دکور همیشه به معنی هزینه‌های هنگفت یا تغییر اثاث خانه نیست. گاهی با افزودن چند اکسسوری یا توجه به جزییات می‌توانیم حس و حال صمیمی در خانه شکل دهیم. کوسن، ظرف‌های دکوری، گل و گیاه آپارتمانی، تزیین شومینه و توجه به بافت و جنس اکسسوری‌ها دکوراسیون منزل را مناسب زمستان می‌کند. شما در فصل سرما چه تغییری در دکوراسیون منزل ایجاد می‌کنید؟