من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

برای سال 1402 موهای خود چه رنگی کنیم؟

رنگ موی سال 1402
ترندهای مو همیشه در حال تغییر هستند...

ترندهای مو همیشه در حال تغییر هستند، بنابراین به سختی می‌توان با مد رنگ موهای مختلف، همراه بود. اما اگر برای‌تان مهم است که مانند دیگران نباشید و از آنها یک قدم جلوتر باشید، باید بدانید که آینده‌ی رنگ و مدل مو چه خواهد بود. اگر درباره‌ی رنگ موی سال 1402 بیشتر بدانید، می‌توانید با خیالت راحت رنگ موهای دلخواه‌تان را انتخاب کنید. ما در ادامه‌ی این مقاله رنگ موهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که در سال 1402 بین بانوان پرطرفدار خواهد بود.

قهوه‌ای

زمان آن فرا رسیده است که در آستانه‌ی سال 1402 به این فکر کنیم که چه ترندها و رنگ موهایی مد خواهند بود. اگر به دنبال مد برای انتخاب رنگ مو باشید، رنگ‌های قهوه‌ای نقطه‌ی شروع خوبی هستند.

در میان بسیاری از عوامل دیگر، قهوه‌ای ترند سال آینده خواهد بود. رنگ‌هایی که پایه‌ی کرم و قهوه‌ای داشته باشند، برای کسانی که می‌خواهند تغییر ظریفی نسبت به رنگ موهای فعلی خود ایجاد کنند، بسیار عالی هستند. رنگ‌هایی با تناژ قهوه‌ای به ظاهر شما گرما و عمق می‌بخشد بدون اینکه تغییرات چهره‌ی شما خیلی شدید باشد.

همچنین این رنگ‌ها برای بیشتر رنگ پوست‌ها مناسب است. چه پوست‌های روشن و سبزه یا حتی پوست‌های تیره، می‌توانند از رنگ‌های قهوه‌ای برای رنگ موهای‌شان استفاده کنند.

درنهایت باید بگوییم که این چنین رنگ‌ها، مراقبت کمتری نسبت به باقی رنگ‌ها می‌طلبند.

 

بالیاژ

بالیاژ

یکی از ترندهایی که در سال‌های اخیر برای موها، بسیار استفاده شده است، بالیاژ کردن است. بالیاژ اصطلاحی فرانسوی به معنای جارو کردن است. اگر با این تکنیک زیبایی آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که تنها بخشی از موها رنگ می‌شود که گویی روی سر جارو یا فرچه‌ای کشیده شده است تا رنگ آن قسمت‌ها عوض شود.

بیشتر بخوانید:   آیا سفید شدن مو ربطی به استرس دارد؟

اگر خیلی حال‌وحوصله برای ریشه‌گیری موهای‌تان ندارید، این تکنیک می‌تواند به دادتان برسد. در بالیاژ موهای‌تان، رنگ‌ها از ریشه زده نمی‌شود، بلکه با فاصله‌ی زیادی تنها تکه‌هایی از ساقه‌ی موهای‌تان انتخاب می‌شود و رنگ مورد نظر روی آن می‌نشیند. رنگی که از طریق بالیاژ روی موهای‌تان می‌گذارند، هرچه به سر و بالای موهای‌تان نزدیک‌تر باشد، تیره‌تر و هرچه به نوک موها می‌رسد، روشن‌تر خواهد بود. به همین خاطر لازم نیست مدام به آرایشگاه بروید و ریشه‌های موی‌تان را دوباره رنگ کنید. خوبی این تکنیک این است که چون رنگ به کف سر نمی‌رسد، دچار حساسیت از طریق پوست سر نخواهید شد. به علاوه چون همه‌ی موهای‌تان رنگ یا دکلره نمی‌شود، خیال‌تان از سلامت موهای‌تان راحت است.

رنگ‌های پایه‌ی قرمز

در سال‌های اخیر رنگ‌های جسورانه‌ای بین بانوان کشور ترند بوده است که رنگ‌های پایه‌ی قرمز یکی از آنهاست. این طیف، بیشتر از 80 رنگ مو را شامل می‌شود که برای افرادی با پوست سرد و سفید، بسیار مناسب است.

رنگ قرمز ارغوانی که رنگ سال 1402 هم هست، جزو این طیف رنگ به حساب می‌آید.

اگر به دنبال تغییر اساسی در ظاهر خود هستید، حتما از طیف رنگی قرمز روی موهای‌تان لذت خواهید برد. از رنگ‌های قرمز فالونی و ماهگونی گرفته تا رنگ‌های شرابی، ماگما، گیلاسی، مسی و حتی صورتی می‌تواند به پوست سفید شما گرمای بیشتری دهد.

چنین رنگ‌هایی می‌تواند حجم موهای شما را بیشتر از آنچه که هست، نشان دهد. به علاوه برای کسانی که موهای لختی دارند، مناسب‌تر است.

 

مش و هایلایت

مش و هایلایت

مش و هایلایت یکی از محبوب‌ترین کارهایی‌ست که بانوان برای موهای‌شان انتخاب می‌کنند. این تکنیک بین کسانی که مقداری موی سفید بین موهای‌شان دیده می‌شود، طرفدارهای زیادی دارد. از آنجایی که موهای سفید بین رنگ‌های روشن پنهان می‌شود، این کار از رنگ‌های کامل و یک‌دست مناسب‌تر خواهد بود. زیرا دفعات ریشه‌گیری موها را بسیار کمتر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:   چطور از زوال عقل پیشگیری کنیم؟

اگر موهای کم‌پشتی داشته باشید، می‌توانید با استفاده از هایلایت، حجمی ظاهری به موهای‌تان ببخشید.

کسانی که رنگ پوستی گرم دارند، بیشتر طرفدار هایلایت کردن موهای‌شان هستند. پس اگر می‌خواهید رنگ موی سال 1402 را انتخاب کنید، بهتر است که ابتدا با آرایشگر خود مشورت کنید و از مناسب بودن رنگ مورد نظرتان مطمئن شوید.

 

بلوند کاراملی

بلوندهای کاراملی برای کسانی که می‌خواهند رنگ بلوند ملایم‌تری روی‌موهای‌شان داشته باشند، مناسب است. این رنگ هم بین افراد تیره‌پوست و هم میان کسانی که پوست سفیدی دارند، طرفدار دارد. برای به دست آوردن یک رنگ بلوند کاراملی عالی، از آرایشگر خود بخواهید که هایلایت یا حتی لایت‌های بسیار کمی با سایه‌ی کاراملی روشن روی موهای‌تان ایجاد کند.

 

بلوند گندم عسلی

بلوند گندم عسلی

این بلوند می‌تواند گرمای موهای شما را تامین کند. اگر پوست سفیدی داشته باشید، این رنگ برای چهره‌ی شما عالی‌ست. چشم‌های قهوه‌ای با رنگ‌های کاراملی و خصوصا عسلی، زیبایی بی‌نظیری به چهره‌ی شما می‌دهد. برای اینکه بین رنگ‌های مو، رنگ موی سال 1402 را برای خود انتخاب کنید باید به زمینه‌ی پوست‌تان هم دقت کنید. بهترین رنگ، رنگ‌هایی‌ست که می‌تواند تعادلی زیبا روی چهره‌ی شما ایجاد کند.

 

بلوند رز هلویی

با گرم شدن هوا و طولانی شدن روزها، بهتر است رنگ موها هم تغییر کند. در چند سال گذشته، رنگ موی بلوند خاکستری و پلاتینیوم خیلی پرطرفدار بوده است، اما در سال 1402، بلوند رز هلویی در صدر خواهد بود.

این رنگ جذاب برای کسانی که می‌خواهند متفاوت باشند، بسیار عالی است. همچنین آنهایی که به دنبال تغییر رنگ موی زمستانی‌شان به رنگ‌های روشن‌تر بهاری و حتی تابستانی هستند، مناسب است.

بیشتر بخوانید:   مواد معدنی جادویی؛ راز سلامتی و ایمنی بدن

 

آبی پاستلی

هر ساله بانوان زیادی مشتاق هستند که رنگ موی جدیدی برای موهای خود پیدا کنند. به نظر می‌رسد که آبی پاستلی یکی از داغ‌ترین رنگ‌ها برای رنگ موی سال 1402 باشد.

دلایل زیادی وجود دارند که بخواهید این رنگ را برای سال جدید امتحان کنید، اول اینکه بسیار خاص و متفاوت است و دوم اینکه برای کسانی که تیپ‌های اسپرت می‌زنند، می‌تواند مناسب باشد. آبی پاستلی برای آنهایی که طرفدار انواع شلوارهای جین هستند، یک گزینه‌ی خیلی خوب برای ست کردن خواهد بود.

 

درنهایت باید بگوییم که در چند سال اخیر رنگ نکردن بیشتر از رنگ کردن مو، طرفدار داشته است. طبیعی بودن رنگ مو یکی از راه‌های بانوان برای نشان دادن جسارت در ظاهرشان است، حتی اگر موهای‌شان سفید شده باشد. اما اگر قصد دارید موهای‌تان را برای سال جدید رنگ کنید، حتما به جنس موها و رنگ پوست‌تان توجه کنید. این دو موضوع می‌تواند برای انتخاب رنگ موی‌تان، نظرتان را عوض کند. پس پیش از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید، بهتر است با آرایشگر خود مشورت کنید و علاوه بر آن، ترکیبات محصولات مراقبتی پوست را بشناسید.