من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

اثرات نامحسوس خرید گل و هدیه در رابطه

اثرات نامحسوس خرید گل و هدیه در رابطه
روابط انسانی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

روابط انسانی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. گاهی کلام و واژه‌ها برای بهبود رابطه و ابراز احساس، کافی و کارآمد نیستند. اعمالی مانند خرید گل و هدیه، می‌تواند اهرم کمک‌کننده‌ای به ناتوانی بیان عواطف انسانی باشد.

شاید در نگاه خواننده‌ها خرید هدیه یا گل، موضوعی ساده و فاقد اهمیت به نظر رسد اما اگر از تاثیرات فراوان آن روی کیفیت رابطه باخبر شوند، دیدگاه‌شان تغییر خواهد کرد.

خرید هدیه، خرید گل و موارد این چنینی، تمثیلی برای نشان دادن محبت با ابزاری به جز کلام انسان است. اثبات عشق و محبت مانند کاشتن یک بذر در زمین خواهد بود. کاشت بذر کار آسانی‌ست ولی پرورش و رشد آن باید با آگاهی و علاقه‌ی توأمان انجام شود.

ممکن است گاهی تمامی اصول و قواعد یک رابطه سالم را رعایت کنید اما درنهایت حس کنید، یک جای کار می‌لنگد یا چیزی کم است. اثرات نامرئی خرید گل و هدیه در رابطه یا چنین موارد ساده‌ای می‌تواند تکمیل کننده باشد.

در این مقاله برای افرادی که همیشه به دنبال بهبود روابط عاطفی خود هستند، دلایلی را عنوان می‌کنیم تا با نتیجه نوع محبت خود آشنا باشند.

خرید گل و هدیه؛ هدیه‌ای با ارزش یا ارزان

ممکن است این طور به نظر برسد که خرید هدیه‌ای با ارزش مادی پایین، موجب خوشحالی و رضایت هدیه‌گیرنده نمی‌شود. چه چیزی ارزش این نوع هدایا را بالا می‌برد؟

وقتی شما به شخصی یک هدیه‌ای دهید که از صمیم قلب باشد، موجب ایجاد حس ارزشمندی در طرف مقابل می‌شوید.

درواقع خرید گل و هدیه به صورت بداهه و بی‌مناسبت، نشان‌دهنده این است که فرد در میان تمام مشغله‌ها و روزمرگی‌هایی که دارد، به فکر ابراز علاقه و محبت بوده است. ارزش معنوی این موضوع، اهمیت دادن به اشخاص زندگی است.

بیشتر بخوانید:   کلاستروفوبیا چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟

با همین کار ساده، شما به طرف مقابل ثابت می‌کنید چه جایگاه مهمی در زندگی شما دارد. برانگیختن چنین احساسی چه قیمتی می‌تواند داشته باشد؟

این روش پیوند عاطفی و اجتماعی افراد را بدون طی کردن مسیرهای پیچیده مکالمات روانشناسی، استحکام بخشد. البته این محبت‌های غیر کلامی، همراه با اعجاز کلام اثربخش خواهند بود.

پا پیش گذاشتن با خرید گل و هدیه

پا پیش گذاشتن با خرید گل و هدیه

برخی از مسائلی که در زندگی و روابط ما به وجود می‌آید، نیاز به تأمل و اندیشیدن دارد. خرید گل و هدیه می‌تواند یک اقدام رو به جلو باشد.

برای حل مسائل چالشی موجود در زندگی انسان، باید مهارت‌هایی را داشته باشیم. اولین و مهم‌ترین مهارت در توانایی حل مسئله، انتخاب یک زمان مناسب برای پیش برد مراحل حل مسئله است.

زمان مناسب یعنی، زمانی که اعضا برای صحبت درباره مسائل و مشکلات آمادگی کامل داشته باشند. باید تمامی شرایط در نظر گرفته شود تا گفت‌وگو به هیچ یک از طرفین تحمیل نشود.

گاهی اقدام برای صحبت، سخت‌ترین مرحله انگاشته می‌شود. برای گذر از این مرحله و رسیدن به زمان حل مسئله، می‌توانید از محبت و ارتباط غیرکلامی برای آغازگر بودن، بهره‌مند شوید.

خرید گل و هدیه در این موقعیت نشان‌دهنده این است که شما برای برطرف کردن موضوعات موجود در زندگی، مشتاق هستید و به سلامت رابطه اهمیت خواهید داد.

تاثیر محبت غیرکلامی در انواع روابط

روابط یک انسان با روانی سالم، دسته‌بندی‌های متفاوتی خواهد داشت. به بیانی دیگر انسان برای بهبود زندگی خود به انواع روابط اجتماعی احتیاج دارد.

وقتی از هدیه دادن صحبت می‌کنیم بیشتر افراد به روابط عاطفی میان زوج‌ها فکر می‌کنند. درست است که رابطه عاشقانه، یکی از مهم‌ترین روابط انسانی‌ست اما رابطه‌های دیگر نیز به مراقبت احتیاج دارند.

بیشتر بخوانید:   شخصیت شناسی انیمیشن soul

بهبود بخشیدن روابط اولاد-فرزندی، بر بسیاری از روابط انسان تاثیرگذار خواهد بود. مورد ساده‌ای مانند خرید گل و هدیه باعث می‌شود، فرزند در خانه اصول هدیه دادن و اهمیت هدیه گرفتن را بیاموزد.

همین آموزش به مرور موجب خواهد شد، فرزندی که وارد جامعه بزرگ‌تر می‌شود، دیگر روابط خود را با استحکام پایه‌ریزی کند. درحقیقت چنین شخصی از اهرم کمک‌کننده ابراز علاقه غیرکلامی در روابط عاطفی، دوستانه و اجتماعی خود استفاده خواهد کرد.

اثر هدیه دادن و گرفتن بر مغز انسان

همان‌طور که می‌دانید بخش هیپوفیز و هیپوتالاموس مغز مسئول ترشح هورمون‌هایی موسوم به هورمون‌های شادی هستند که عواطف ما را تحت کنترل دارند. این هورمون‌ها در شرایط خاصی بیشتر ترشح می‌شوند و موجب بروز احساسات انسان خواهند شد. خرید گل و هدیه یکی از محرک‌های آن‌ها است.

یکی از مهم‌ترین هورمون‌های شادی، دوپامین است. دوپامین به هورمون لذت شناخته می‌شود. این هورمون زمانی شروع به ترشح می‌کند که انسان از چیزی احساس لذت کند.

درواقع هر فعالیتی که برای انسان لذت‌بخش به حساب آید، دوپامین مغز را بالا می‌برد. لذت‌های ساده‌ای مانند: غذا خوردن، انجام کار موردعلاقه، ورزش کردن، معاشرت کردن، هدیه دادن یا گرفتن و … از محرک‌های دوپامین هستند.

ترشح بیشتر دوپامین، نتایج زیر را به همراه دارد:

  • افزایش حس رضایت از زندگی در فرد
  • ایجاد انگیزه برای حرکت در مسیر
  • کاهش علائم افسردگی
  • بهبود کیفیت خواب و اشتها
  • افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس
  • از بین بردن نشانه‌های تنبلی و خستگی مفرط

خرید گل و هدیه، به همین سادگی می‌تواند علاوه بر تاثیر بر سلامت روان، سلامت جسمی را نیز به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:   ۱۴ نمونه از مشکلات رایج زناشویی

مکمل محبت کلامی و غیرکلامی

مکمل محبت کلامی و غیرکلامی

در این مقاله تلاش کردیم اثربخشی محبت غیرکلامی را به مخاطبان خود یادآوری کنیم. نکته‌ی که حائز اهمیت این است که نه محبت کلامی و نه محبت غیرکلامی، به تنهایی کامل نیستند.

برای اینکه روابط خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید، باید از مکمل هر دو این‌ها استفاده کنید. استفاده و جواب‌دهی هر تکنیک دلیلی بر حذف دیگری نخواهد بود.

ما برای اینکه بتوانیم با زبانی ساده و قابل لمس، اهمیت این موضوع را عنوان کنیم، از مثالی ملموس مانند خرید گل و هدیه استفاده کردیم.

محبت‌های غیرکلامی تنها محدود به هدیه خریدن نیستند و راه‌های ابراز محبت در رابطه، تنوع بسیار بالایی دارند که باید از تمام این مهارت‌ها استفاده شود.

پیشنهاد طلایی

بسیاری از انسان‌ها، کم‌کاری در روابط عاطفی خود را در بهانه‌هایی مانند مشکلات روزمره و کمبود وقت پنهان می‌کنند.

باید به یاد داشته باشیم که تمام فعالیت‌های روزانه ما اعم از کسب درآمد، کار کردن و … تنها برای توسعه فردی و روابط عاطفی و اجتماعی ماست. درواقع ما برای زندگی کردن کار می‌کنیم، نه برعکس.

حال که تاثیر گل خریدن و هدیه دادن برای شما نمایان شده است، می‌توانید برای صرفه‌جویی در وقت از گل‌فروشی‌های آنلاین، برای عزیزان خود هدیه تهیه کنید.