من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

کتاب دردسرساز از سسیل ریچاردز

کتاب-دردسرساز
کتاب دردسرساز از سسیل ریچاردز

کتاب دردسرساز از سسیل ریچاردز، قصه‌ای درباره‌ی ایجاد تغییر است. این داستان براساس تجربه‌ی یک عمر مبارزه‌ی نویسنده به‌عنوان یک زن در زمینه‌ی حقوق زنان و رسیدن به عدالت اجتماعی نوشته شده است. سسیل ریچاردز در کتاب دردسرساز از شما می‌خواهد برای ایجاد تغییر، دردسر درست کنید. این همان ایدئولوژی و تفکری‌ست که او تمام عمر خود را با آن گذرانده‌ است.

توصیه‌ی نویسنده برای رسیدن به موفقیت این است که همه چیز را به هم بریزید، برای خودتان دوستان خوبی پیدا کنید و مراقب دشمنان خود باشید و سعی کنید که آنها را همیشه جلوی چشمان‌تان نگه دارید. او به شما پیشنهاد می‌دهد که در زندگی‌تان عملگرا باشید و با فراموش کردن و گذر کردن از شکست‌های گذشته و ایجاد عادات اتمی برای خود رویاهای بزرگ داشته باشید.

درباره‌ی نویسنده کتاب دردسرساز

سسیل ریچاردز رهبر ملی حقوق زنان و عدالت اجتماعی و اقتصادی‌ست. در ابتدا مبارزات مدنی خود را برای بهبود دستمزد و شرایط کار در جنبش‌های کارگری آغاز کرد. سپس به محل زندگی خود یعنی تگزاس برگشت و برای آن‌که مادرش، آن ریچاردز اولین فرماندار زن دموکرات ایالت تگزاس شود، بسیار تلاش کرد.

پس از آن به تاسیس انواع سازمان‌های مردم‌نهاد مشغول شد. بعدها سسیل ریچاردز به عنوان معاون رئیس ستاد رهبر حزب دموکرات مجلس نمایندگان، در کنار نانسی پلوسی خدمت کرد. سسیل در سال‌های 2011 و 2012 یکی از اعضای لیست صد نفره‌ای بود که از نگاه مجله‌ی تایم به‌عنوان بانفوذترین افراد جهان معرفی شدند.

سسیل ریچاردز

ریچاردز در طول یک دهه، به عنوان رئیس فدراسیون برنامه‌ریزی والدین آمریکا و صندوق اقدام به برنامه‌ریزی والدین، تلاش کرد تا با کاهش هزینه‌ها، دسترسی افراد به خدمات مراقبت‌های بهداشتی و باروری را آسان‌تر کند و همزمان از جنبش حقوق جنسی و تولید مثل نیز حمایت می‌کرد.

بیشتر بخوانید:   مفهوم مدیتیشن یا مراقبه

شاید بهتر است بگوییم که فعالیت سیاسی سسیل ریچاردز از دوره‌ی کودکی او و از همان زمانی آغاز شد که در اعتراض به جنگ ویتنام به دلیل داشتن بازوبند به دفتر مدیر مدرسه فرستاده شد. ریچاردز کودکی خارق‌العاده‌ای را در تگزاس و درکنار خانواده‌اش گذراند؛ جایی که پدر وکیل و مادر فعال سیاسی‌اش به فرزندان‌شان یاد می‌دادند که چطور دردسرساز باشند. در خانواده‌ی ریچاردز، میز شام هرگز جایی برای صرف غذا نبود، بلکه از آن برای مرتب‌سازی فهرست حوزه‌های انتخاباتی استفاده می‌شد.

از زمانی که او فقط یک دختربچه بود، یک صندلی در ردیف اول سخنرانی‌ها داشت تا از نزدیک شاهد حضور زنان و دستاوردهایشان در سیاست‌های آمریکا باشد. او نظاره‌گر چگونگی تبدیل شدن مادرش از یک زن خانه‌دار به یک فعال مدنی در حزب دموکرات بود. زنی که به عنوان فرمانداری راستگو مشهور بود.

تجربیات او تصویری قدرتمند از مبارزه علیه زن‌ستیزی، تبعیض جنسی، حاشیه‌ها و حتی تهدید به خشونت است. او به عنوان یک سازمان‌دهنده‌ی کار در کنار زنانی که دستمزدی حداقلی داشتند، کار می‌کرد. ریچاردز آموخت که صاحبان قدرت بدون جنگ و مبارزه، از طمع ورزیدن و نادیده گرفتن حقوق کارمندان زن دست بر نمی‌دارند.

پس از سال‌ها حمایت، مقاومت و رهبری نهادهای مردمی، او برای اولین‌بار داستان خود را در این کتاب تعریف می‌کند. از شادی و دلسردی در فعالیت‌هایش تا چالش‌های تربیتی بچه‌ها، داشتن یک زندگی پویا و همزمان ایجاد تغییر، همگی موضوعات این کتاب هستند.

نیویورک‌تایمز درباره‌ی کتاب سیسیل ریچاردز  می‌گوید: «کتاب او با بیان جزئیات نبردهای سیاسی خود، طرحی را برای فعالان نوپا طراحی کرده است که دلپذیر، جذاب و همراه با شوخ‌طبعی است. اگر به دنبال کتاب‌هایی هستید که شما را برای مدتی طولانی پرانرژی نگاه دارد، این کتاب می‌تواند یک شروع عالی برای شما باشد.»

بیشتر بخوانید:   بی حوصلگی در محل کار را جدی بگیرید

هیلاری کلینتون هم درباره‌ی کتاب دردسرساز نوشته است: «سیسیل ریچاردز در کتاب خود با شوخ‌طبعی، جرات و امید، توصیه‌های عملی و الهام‌بخشی را برای رهبران مشتاق در همه جای دنیا ارائه کرده است.»

او در کتابش به مردم توصیه می‌کند خود را به خطر بیندازند و ریسک کردن را در زندگی‌شان تجربه کنند. پس از خواندن کتاب دردسرساز، مردم تشویق می‌شوند که اشتباه کنند و مشکل‌ساز باشند. خاطرات سسیل برای خوانندگان امیدبخش است. نویسنده‌ی این کتاب زندگی خود را وقف بی‌عدالتی کرده است و مردم را به عملگرایی تشویق می‌کند.