من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

‌روش خوردن هوشمندانه را در این کتاب پیدا کنید

شناسایی مشکلات در رژیم غذایی

ما در سایت همراهتم مطالب زیادی در مورد رژیم‌های غذایی نوشتیم: از انواع رژیم‌های غذایی روز دنیا گرفته تا خوب و بد آنها. اما این بار می‌خواهیم به جای معرفی یک رژیم غذایی، کتابی در این باره معرفی کنیم. روش خوردن هوشمندانه کتابی‌ست که به شما مهارت رژیم گرفتن از طریق هوشمندانه خوردن را یاد می‌دهد. اگر قصد دارید وزن کم کنید، پیش از آن که دنبال یک رژیم غذایی عجیب و غریب بگردید، توصیه می‌کنیم این کتاب را حتما مطالعه کنید. اگر هم فردی از اطرافیان‌تان مدت‌هاست درگیر انواع رژیم‌های غذایی‌ست و هنوز موفق نشده وزن خود را کم کند، این کتاب را به او هدیه دهید تا برای همیشه با اضافه وزن خود خداحافظی کند.

درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب روش خوردن هوشمندانه

پیش از اینکه بخواهیم درباره‌ی کتاب صحبت کنیم لازم است نویسنده را معرفی کنیم. وقتی از تخصص نویسنده درمورد علم تغذیه بدانید، خیلی بهتر به نوشته‌ها و توصیه‌هایش اعتماد می‌کنید. دکتر سوزان پیرس تامپسون، دانشیار مغز و علوم شناختی در دانشگاه روچستر و روانشناس تغذیه است. او موسسه‌ای دارد که به مردم در دستیابی به کاهش وزن پایدار کمک می‌کند، کاهش وزنی که به خاطر پایداری‌اش علاوه بر سلامت جسمانی، شادابی و رضایتمندی روانی را هم تامین می‌کند.

فصل‌های کتاب روش خوردن هوشمندانه

مقدمه: داستان خودم

بخش اول: مغز چگونه مانع از کاهش وزن می‌شود؟

فصل اول: ضعف نیروی اراده

فصل دوم: گرسنگی سیری‌ناپذیر

فصل سوم: تمایلات بیش از حد

فصل چهارم: مقیاس حساسیت

فصل پنجم: کارشکن

بخش دوم: راه حل روش خوردن هوشمندانه: غلبه بر ضعف نیروی اراده

بیشتر بخوانید:   درباره کتاب فلسفه تنهایی

فصل ششم: چهار روش هوشمندانه

فصل هفتم: خودکار، صمیمی‌ترین دوست جدید

بخش سوم: نقشه راه: شروع کار

فصل هشتم: برنامه غذایی کاهش وزن

فصل نهم: روز اول شما: در مرحله‌ی عمل

فصل دهم: ابزارهایی که کار می‌کنند

بخش چهارم: نقشه راه: ماندن در دوره

فصل یازدهم: روش زندگی هوشمندانه

فصل دوازدهم: رستوران‌ها، مسافرت‌ها و مناسبت‌های خاص

فصل سیزدهم: اگر مرزهای هوشمندانه‌ام را بشکنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بخش پنجم: وزن ایده‌آل، نگهداری و فراتر از آن

فصل چهاردهم: دستیابی به وزن ایده‌آل

فصل پانزدهم: نتیجه‌گیری: داشتن زندگی شاد، آزاد و بدون چربی

شناسایی مشکلات در رژیم غذایی

پیرس تامسون نویسنده‌ی کتاب روش هوشمندانه از زندگی شاد و آزاد و بدون چربی صحبت می‌کند که در این زمانه آرزوی دست‌نیافتنی خیلی از مردم است. از آنجایی که او متخصص اعصاب و روان است، خوب می‌داند چطور می‌توان به مغز فرمان داد که هوشمندانه بخورد تا زندگی بهتری را تجربه کند. رژیم غذایی سالمی که او در این کتاب توصیه می‌کند یکی از کارآمدترین برنامه‌های غذایی‌ست که موجب کاهش وزن خواهد شد. او به شما کمک می‌کند رژیم غذایی ناسالم خود را کنار بگذارند تا از چرخه‌ی آزاردهنده‌ی روحی خلاص شوید. چرخه‌ای که در ذهن شما از غذا، کالری و وزن مناسب و ورزش شکل گرفته است، با خواندن این کتاب از بین می‌رود تا بتواند ذهن شما را برای کشف مسائل مهم تغذیه‌ای که کمتر به آنها توجه شده است، آماده کند.

وقتی کتاب روش خوردن هوشمندانه را بخوانید متوجه خواهید شد که کدام مشکلات باعث شد‌اند که شما نتوانید وزن خود را کاهش دهید. به علاوه توضیح می‌دهد که چطور می‌توان ذهن را برای کاهش وزن فریب داد و اراده‌ی خود را حفظ کنیم. بعد از این که این کتاب را می‌خوانید متوجه خواهید شد که ذهن برای داشتن اراده به چه چیزهایی نیاز دارد. برای مثال حذف قند کمک زیادی به حفظ اراده‌ی شما خواهد کرد. خوردن نوعی اعتیاد است. هر کس به نوعی و شکلی به خوردن اعتیاد دارد. قندها مغز ما را وابسته می‌کنند. شاید حذف قند خودش به داشتن اراده نیاز داشته باشد، اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید قدرت بیشتری در کم کردن وزن به دست خواهید آورد. به علاوه هورمون‌ها نقش مهمی در وزن شما دارند. با کنترل آنها می‌توان وزن خود را هم کنترل کرد.

بیشتر بخوانید:   آیا پروبیوتیک‌ها به مدیریت یائسگی کمک می‌کنند؟

معمای چاقی

امروزه مردم برای داشتن وزن ایده‌آل پول‌های هنگفتی خرج می‌کنند. با این بیشتر کسانی که قصد لاغر شدن دارند، در این راه به مقصد نمی‌رسند. آنهایی هم که موفق می‌شوند، می‌توانند تنها مقداری از اضافه وزن خود را کم کنند. پیرس تامسون در این کتاب توضیح می‌دهد که چرا افراد باهوش، با استعداد و باسواد هم موفق نمی‌شوند وزن ایده‌آل خود را ببینند. شاید برای‌تان عجیب باشد، اما واقعیت این است که 99 درصد افرادی که رژیم می‌گیرند، موفق نمی‌شوند که تمام اضافه وزن خود را کم کنند. درواقع چیزی به نام مشکل چاقی وجود ندارد، بلکه این معمای چاقی‌ست که در افراد حل‌نشده باقی می‌ماند.

همان‌طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، رژیمی که نویسنده معرفی می‌کند یک رژیم سالم بدون قند است. روش خوردن هوشمندانه برای کسانی که قبلا رژیم غذایی کتوژنیک

را تجربه کرده‌اند خیلی ساده‌تر است، زیرا با حذف قند یا کربوهیدرات کنار آمده‌اند. در کل برای اینکه بتوانید وزن مناسبی داشته باشید، باید غذاهایی که به بدن‌تان می‌رسانید را هوشمندانه انتخاب کنید. وقتی هوشمندانه بخورید، بدن شما آموزش می‌بیند که چگونه وزن ایده‌آل خود را پیدا کند.