من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

تأثیر عملگرایی در موفقیت

عملگرایی
تاثیر عملگرایی در موفقیت

مهم‌ترین ویژگی افراد برجسته‌ی هر حوزه‌ای فعال و پر انرژی بودن‌شان است. اگر نگاهی به افراد موفق بیندازید، حتما متوجه خواهید شد که بین عملگرایی و موفقیت رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. رابطه‌ی عملگرایی و موفقیت، رابطه‌ای مستقیم است. در این مقاله از سایت همراهتم قصدر داریم از تاثیر عملگرایی در موفقیت صحبت کنیم.

عملگرایی چیست؟

سوال مهمی که باید از خودمان بپرسیم این است که چطور با عملگرایی موفق شویم؟ اما پیش از طرح این سوال باید با این مفهوم آشنا شویم. عملگرایی به معنای پایداری در انجام کارها و وظایفی‌ست که باید در راه موفقیت انجام دهیم. فرقی نمی‌کند این مسیر چقدر سخت و طولانی باشد. فرد عملگرا تا زمان به دست آوردن نتیجه‌ی مطلوب دست از تلاش برنمی‌دارد. عملگرایی باعث می‌شود با وجود همه‌ی سختی‌ها از مسیر خارج نشویم و از هیچ تلاشی دریغ نکنیم. شخصی که عملگرا باشد، ثابت‌قدم و پرتلاش است.

رابطه‌ی عملگرایی و موفقیت

رابطه‌ی-عملگرایی-و-موفقیت

عملگرایی مولفه‌ای‌ست که با آن می‌توان به نتیجه رسید، اما چطور؟ ثابت قدم بودن باعث می‌شود فرد ویژگی‌ها و امتیازاتی به‌دست بیاورد که به وسیله‌ی آن بتواند به موفقیت دست پیدا کند. در ادامه به چند مورد از ویژگی‌هایی خواهیم پرداخت که با عملگرایی در زندگی‌تان می‌توانید تجربه کنید.

احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا خواهید کرد

افرادی که عملگرا هستند برنامه‌ریزی دقیقی دارند. آنها نه ‌تنها برای آینده‌ی خود، بلکه برای امور روزانه‌ی خود نیز برنامه می‌ریزند. معمولاً وظایف روزانه‌ی خود را از پیش تعیین می‌کنند و آن‌ها را در یک چک لیست یادداشت می‌کنند و چک‌لیستی دارند که طبق آن تمام کارهایی را که باید انجام دهند را پیش می‌برند. در پایان روز یا هفته این لیست به آنها خواهد گفت که چقدر در انجام وظایف خود تلاش کرده‌اند. هریک از ما اگر به بیشتر کارهای خود رسیدگی کرده باشیم، احساس رضایت زیادی نسبت به عملگرایی خود در طول روز پیدا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:   والدین چطور می‌توانند در خانه مشکل گشایی کنند؟

کسب درآمد بیشتر

کسب-درآمد-بیشتر

عملگرایی در اشتغال باعث رشد و توسعه‌ی کسب‌و‌کار می‌شود. وقتی برای کار خود وقت و انرژی بیشتری صرف کنید، طبیعتا درآمد بیشتری به دست می‌آورید. توجه داشته باشید که عملگرایی در کسب‌و‌کار به معنای اقدام سریع در معاملات نیست. لازمه‌ی عملگرایی در هر زمینه‌ای دانش و آگاهی کافی‌ست. برای کسب‌و‌کارتان پیش از عملگرایی باید مهارت‌های تصمیم‌گیری را در خود قوی‌تر کنید. همان‌طور که زمان شروع پروژه‌ها و کارها مهم است، زمان پایان آنها هم مهم است. اگر بین این دو فاصله‌ی زمانی منطقی ایجاد کرده باشید، توانسته‌اید عملگرا باشید، درغیر اینصورت شما تنها انرژی زیاد و بی‌جا صرف کرده‌اید.

ارتقای شغلی

ارتقای-شغلی

لازم نیست حتما کسب‌وکار، برای خودتان باشد. اگر کارمند هم باشید می‌توانید با عملگرایی پیروزی‌های بیشتری به دست بیاورید. اغلب روسا و کارفرمایان فرق بین کارمند عملگرا و کارمند معمولی را می‌دانند. زمانی که عملگرایی شما در محیط کار دیده شود، امکان رشد، پیشرفت و همچنین ارتقای شغلی شما بیشتر خواهد شد. به علاوه عملگرایی می‌تواند، به تجربیات شما اضافه کند. همین موضوع باعث می‌شود که بتوانید حوزه‌ی کاری خود را توسعه دهید.

توسعه‌ی فردی

همه‌ی ما روی کسانی که حرف و عمل‌شان یکی باشد، حساب جداگانه‌ای باز می‌کنیم. زمانی که بتوانید با گفته‌های خود پیش بروید، تازه متوجه خواهید شد که اعتماد دیگران به شما چندبرابر خواهد شد. در کنار این اعتماد با این سبک زندگی به اطرافیان خود نشان می‌دهید که شما فردی آگاه و توانمند هستید. این توانمندی می‌تواند امنیت خاطر افراد نزدیک به شما را جلب کند.

چطور با عملگرایی موفق شویم

موفقیت با عملگرایی

حالا وقت آن رسیده است که توضیح دهیم، تاثیر عملگرایی در موفقیت چیست؟ شما زمانی موفق خواهید شد که ایده‌های ذهنی خود را عملی کنید. عملی کردن ایده‌ها کار چندان آسانی نیست، با این حال نباید ایده‌ها را به دلیل سختی و مشکلاتش رها کرد. اگر واقعا هدفی دارید و مشتاق رسیدن به آن هستید باید با ترس‌های خود کنار بیایید. ترس دشمن موفقیت است. باید برای رسیدن به موفقیت تمام تلاش خود را بکنید.

بیشتر بخوانید:   با کتاب 15 قانون ارزشمند رشد آشنا شوید

حتما در آن حوزه تحقیق کنید. اقدامات شما زمانی ثمربخش خواهد بود که در مسیر درست پیش بروید، وگرنه هیچ ارزش و نتیجه‌ای در‌بر‌نخوهد داشت. مهارت‌های لازم را به دست بیاورید یا اگر مهارتی دارید آنها را تقویت کنید. همین اقدامات عملگرایی‌ست. تمرکز خود را روی هدف‌تان بگذارید. اجازه ندهید افکار مزاحم و ناامیدکننده به سراغ‌تان بیاید. یادتان باشد با هر قدمی که بر‌می‌دارید، قدرت و اعتمادبه نفس‌تان افزایش پیدا می‌کند. بنابراین تاثیر عملگرایی در موفقیت را در طول مسیر نیز مشاهده خواهید کرد.

مهم‌ترین اصل در عملگرایی این است که کمال‌گرا نباشید، زیرا کمال‌گرایی می‌تواند موجب اهمال‌کاری یا پشت گوش انداختن کارها شود. اگر می‌خواهید موفق شوید، هر کاری را در زمان خودش انجام دهید و از تلنبار کردن وظایف‌تان اجتناب کنید.

نقش انگیزه در موفقیت غیرقابل انکار است. بنابراین اهدافی را در پیش بگیرید که از انگیزه‌ی کافی شما برخوردار باشد، و گرنه پس از مدتی با هر شکست کوچکی به هدف خود شک می‌کنید و آن را نیمه‌کاره رها می‌کنید. اگر در تجربیات خود اهداف بی‌سرانجام زیادی داشته باشید، ممکن است روی تصمیمات بعدی و تلاش‌های دیگر شما تاثیر منفی بگذارد.

عملگرایی ویژگی مثبتی‌ست که می‌تواند تأثیرات شگفت‌انگیزی در جنبه‌های مختلف زندگی شما داشته باشد، به شرطی که با آگاهی و دانش قدم بردارید. در این صورت می‌توانید روند دستیابی به اهداف‌تان را نیز سرعت ببخشید.