من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

چگونه در زندگی خود موفق باشیم

موفقیت-در-زندگی
راه موفق شدن در زندگی

موفقیت در زندگی دستیابی به اهداف خاصی است که نتیجه آن آینده‌ای بهتر برای شما باشد. در جامعه‌ی امروزی که اغلب مفاهیم از طریق جامعه و رسانه‌ها تعریف می‌شوند، موفقیت هم از این قاعده مستثنی نیست. اما باید بدانید موفقیت‌هایی ارزشمند و پایدار هستند که با ارزش‌های شما هماهنگ باشند. موفقیت در زندگی باید توسط خود شما تعریف شود، زیرا دیدگاه شما نسبت به موفقیت با دیدگاه دیگران متفاوت است. در مسیر موفقیت اجازه ندهید شخص دیگری زندگی موفق را به شما دیکته کند. همانطور که توماس مرتون (Thomas Merton) نویسنده، شاعر و عارف آمریکایی می‌گوید: «ممکن است مردم تمام زندگی خود را صرف بالا رفتن از نردبان موفقیت کنند. زمانی که به بالای نردبان رسیدند تازه متوجه شوند که نردبان به دیواری اشتباهی تکیه داده است.»

پیش‌نیاز موفقیت

باید مراقب زرق‌و‌برق اهداف‌تان باشید. اگر برنامه‌ی خاصی برای بعد از دستیابی به هدف نداشته باشید، باید کمی به ارزشمند بودن هدف‌تان شک کنید. اگر به خواسته‌ی خود رسیدید تلاش کنید که آن را حفظ کنید. درست همان‌طور که برای به دست آوردن آن تلاش کردید.

10 راز موفقیت

راز-موفقیت

راز اصلی موفقیت این است که ذهن خودآگاه خود را بر موضوعاتی متمرکز کنید که می‌خواهید نه مسائلی که از آنها می‌ترسید.

بنابراین حالا که می‌دانید موفقیت چیست، بایید ببینیم چگونه باید به آن دست پیدا کنیم؟ اگرچه موفقیت ممکن است از نظر دیگران متفاوت به نظر برسد، اما فهرست مشترکی از راهکار‌ها ها و کلیدهای دستیابی به آن وجود دارد. شما می‌توانید از این ابزارها برای ایجاد موفقیت در چندین زمینه از زندگی خود استفاده کنید.

راهکار‌های فهرست شده در زیر به شما کمک می‌کنند تا قفل موفقیت در زندگی خود را آسان‌تر باز کنید. راهکار‌‌هایی که توسط ورزشکاران، تاجران و هنرمندان موفق استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:   اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

کلید اول: برنامه ریزی کنید

برنامه-ریزی

اولین کلید موفقیت این است که برنامه‌ریزی داشته باشید. شما باید مجموعه‌ای از اهداف کاملاً تعریف‌شده‌ای برای رسیدن به موفقیت زندگی خود مشخص کنید. از نوشتن شروع کنید. جزئیات اهداف خود را بنویسید و برای هرکدام راهکار‌های مختلفی مشخص کنید. سپس طبق راهکار‌ها ودر زمان‌بندی درست پیش بروید.

کلید دوم: برای موارد غیرمنتظره آماده باشید

موارد-غیر-منتظره

بسیاری از بهترین نقشه‌ها با یک قدم اشتباه از مسیر درست خود خارج شده‌اند. با آمادگی می‌توانید بین شکست‌ها و موانع مسیر موفقیت، تفاوت درستی قائل شوید. می‌توانید با تهیه‌ی فهرستی از موانع موفقیت‌تان شروع کنید. سپس برای هر مشکل احتمالی راه حل و صحیحی پیدا کنید.

کلید سوم: اهداف خود را اولویت‌بندی کنید

اولویت-بندی-اهداف

زمان خود را هوشمندانه مدیریت کنید، به طوری که فعالیت‌های مهم در اولویت قرار گیرند. اولویت‌بندی اهداف‌تان به این معنا‌ست که اجازه ندهید امور غیرضروری شما را از برنامه‌ی خود دور کنند. در تعیین اولویت‌بندی می‌توانید با انجام مهم‌ترین امور، راه را برای انجام کار‌های سخت بعدی هموار کنید.

کلید چهارم: عادات خوبی در خود بسازید

عادت‌-های-مفید

شما می‌توانید رویاهای بزرگی داشته باشید. چهارمین راز موفقیت این است که اقدامات مکرری در جهت ایجاد عادت‌های مفید انجام دهید. عادات درست می‌توانند به شما کمک کنند تا از مسیر موفقیت خارج نشوید. وقتی از یک سری عادات صحیح پیروی کنید، با استرس کمتری به سمت اهداف‌تان پیش می‌روید. این موضوع نتیجه‌ی‌ تمرکز حداکثری شما بر عادات و برنامه‌های مفیدتان است.

کلید پنجم: از اشتباهات خود درس بگیرید

درس-گرفتن-از-اشتباهات

درست است که راه موفقیت با شکست هموار می‌شود، اما با هر بار شکست ممکن است دلسرد شوید. بنابراین بسیار مهم است که از اشتباهات خود درس بگیرید تا دفعه‌ی بعد همان مسیر را با اطمینان خاطر طی کنید.

بیشتر بخوانید:   بیست و پنج عادت عالی که بهتر است در زندگی‌ داشته باشیم

شکستی مفید است که بخشی از فرآیند موفقیت باشد و این موضوع تنها با درس گرفتن و آموختن از اشتباهات محقق می‌شود.

کلید ششم: راه‌های مختلف را امتحان کنید

راه-های-موفقیت

راه موفقیت مستقیم نیست. اگر شکست خوردید، راه دیگری را پیش بگیرید. یک استراتژی جدید را امتحان کنید. در زمان دیگر و از مسیر‌های جدید آغاز کنید. در واقع برای رسیدن به موفقیت مسیر‌های جدیدی وجود دارد. فقط باید مسیر مناسب را پیدا کنید. تنها راه برای یافتن این مسیر این است که مدام در حال تلاش باشید تا آن را تشخیص داده، پیدایش کنید.

کلید هفتم: ریسک های هوشمندانه کنید

ریسک-در-موفقیت

همان‌طور که استراتژی‌های مختلف را امتحان می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که می‌توان به موضوعات جدید هم وارد شد. شاید درابتدا از تجربه‌های جدید بترسید، اما باید بدانید خود ریسک نکردن هم ترسناک است. اینکه همیشه در یک مسیر و با یک سرعت حرکت کنید، نمی‌تواند دستاورد‌های جدیدی برای شما خلق کند. برای اینکه نتیجه‌ی ریسکی که می‌کنید شکست نباشد، سعی کنید درمورد هدف خود به خوبی تحقیق و مطالعه کرده باشید و در نهایت با مهارت قدم بردارید.

کلید هشتم: بیاموزید

بیاموزید

موفقیت در جامعه‌ی امروز به میزان آموزش شما بستگی دارد. آموزش و کسب مهارت می‌تواند مسیر موفقیت را بیمه کند. درباره‌ی هدف خود مطالعه کنید. اشخاصی را پیدا کنید به هدف شما دست پیدا کرده‌اند. درباره‌ی چگونگی موفقیت آنها تحقیق کنید تا از تجربیات‌شان بیاموزید.

کلید نهم: «نه» بگویید

نه-گفتن

یادگیری نحوه‌ی‌ «نه» گفتن از راز‌های بزرگ موفقیت در زندگی است. افراد موفق همیشه می‌توانند به درستی «نه» بگویند. «نه» گفتن به این معنی‌ست که خودتان، مرزهایتان را تعیین کنید و مشخص کنید که دقیقا چه چیزی ارزش وقت و انرژی شما را دارد. نه گفتن به موضوعات نادرست، فضایی برای فرصت‌های درست و مناسب ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:   مهم ترین تفاوت افراد موفق و عادی را بشناسید

کلید دهم: سرمایه گذاری در روابط

رابطه-های-هدفمند

بقای بشریت در ارتباطات است. یکی از راز‌های موفقیت در جامعه‌ی امروز روابط هدفمند و ارزشمند است. یکی از موثرترین کارهایی که می‌توانید برای دستیابی به اهداف‌تان انجام دهید، یادگیری انواع مهارت‌های ارتباطی‌ست. درخصوص مهارت‌های ارتباط کلامی و غیر کلامی مطالعه کنید. با تمرین آموخته‌های خود می‌توانید ارتباط موثری ایجاد کنید و درنتیجه برای کسب موفقیت در هر زمینه‌ای میانبر بزنید.

هیچکس نمی‌تواند ادعا کند به طور کامل موفق است. هرکسی توانایی کسب موفقیت در جنبه‌های محدودی از زندگی را دارد. اما بدون شک موفقیت  نتیجه‌ی مثبت تلاش‌هایی‌ست که در مسیر اهداف‌تان داشته‌اید. هرچه به تعداد بیشتری از این رازهای موفقیت پایبند باشید، دستیابی به خواسته‌های‌تان هم آسان‌تر خواهد بود. اگر مصمم هستید از همین امروز شروع کنید. دست‌دست نکنید. تعلل کردن می‌تواند هدف‌تان را هم بی‌ارزش کند. به این نکته توجه داشته باشید که ترس از شکست شما را از دستیابی به موفقیت دورتر و دورتر می‌کند.