من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

بیست و پنج عادت عالی که بهتر است در زندگی‌ داشته باشیم

عدات-های-خوب
عادت های عالی در زندگی

اگر به شادمانی و موفقیت چشم دارید، این‌ عادت ها را در برنامه‌ی روزمره‌تان بگنجانید

ما مخلوق‌هایی پر از عادت هستیم. همه‌ی فکرها و گفتار و کردارمان از عادت هایی سرچشمه می‌گیرد، که پس از سال‌ها رفتار تکراری در ذهن‌مان ثبت شده است. همین عادت هایند که در زندگی یا به پیش می‌برندمان یا مانع پیشرفت‌مان می‌شوند. درواقع، همین حالا، وضعیت و کیفیتِ زندگی‌مان بازتابِ مستقیمی از عادت های روزمره‌مان است.

عادت‌ها بی‌تردید بخش نیرومندی از زندگی‌اند. آنها بخشی جدایی‌ناپذیر از روان‌شناسی رفتاریِ اصولی‌اند، که به مسیرهای‌مان در زندگی خط می‌دهند و چنان با ما پیوند خورده‌اند که در مطالعه‌ای مشخص شد حدود 45% از همه‌ی اقدام‌های روزمره‌مان ریشه در این عادت‌ها دارد.

فاصله گرفتن از عادت‌های بد و جایگزین کردن‌شان با عادت‌های خوب به هیچ وجه آسان نیست. پشتکار و اراده‌ی آهنین و میل تزتزل‌ناپذیری می‌خواهد تا از سد گرایش‌های ظاهرا طبیعی به شیوه‌ی مشخصی از تفکر و احساس و گفتار و کردار بگذریم.

واضح است که عادت‌ها، برای آنهایی که به شادمانی و موفقیت پایبندند، مسیری به سوی پربار کردن زندگی‌ست. همچنین آنها ابزاری کمکی‌ برای پیشروی خودکارِ ما به این سو یا آن‌ سوی موفقیت‌اند، که کمک‌مان می‌کنند تا به هدف‌هایمان برسیم و رویاهامان را به حقیقت تبدیل کنیم.

با این حال، اغلب در تردید به سر می‌بریم. از خودمان مطمئن نیستیم و نمی‌دانیم برای شکل دادن به عادت‌های خوب از کجا شروع کنیم. بهترین عادت‌ها برای شاد بودن یا موفقیت چیست؟ آیا عادت‌هایی هستند که بر دیگر عادت‌ها بچربند و نسخه‌ی جادویی برای رسیدن به بزرگترین هدف‌های زندگی بپیچند؟ در ادامه‌ی این مطلب در همراهتم به عادت‌هایی اشاره می‌کنیم که مسیر راه زندگی را هموارتر می‌کنند.

بهترین عادت‌هایی که باید در زندگی داشته باشیم چیست

عادت-در-زندگی

هرچند شاید همه‌ی فهرست‌های سرهم‌شده به‌نظر سلیقه‌ای بیایند، ولی درواقع 25 عادت مشخص وجود دارند که علاوه بر آن‌که کمک‌تان می‌کنند تا از لحاظ مالی، موفق باشید، بلکه شما را در زندگی سالم، شاد و راضی نگه می‌دارند. بر این 25 عادت تمرکز کنید و پیوسته تلاش کنید تا آنها را در برنامه‌ی روزمره‌تان بگنجانید، و به مرور زمان، پیشرفت و نیروی پیشران به سوی هدف‌هایتان اوج خواهد گرفت.

بر آن‌چه دارید تمرکز کنید

ما زمان زیادی را در مشکل‌هایمان غرق می‌شویم. اما مشکل‌ها نشانی از حیات‌اند. صرفا وقتی مشکلی نخواهیم داشت که رخت از این دنیا بر بسته باشیم. اگر می‌خواهید بر مشکل‌ها متمرکز نمانید، باید قدر آن‌چه دارید را بدانید. آری، حتی اگر با مشکل مواجه‌اید.

قدردانی مطمئن‌ترین راه به سوی سلامت، شادی و موفقیت است. این خصوصیت توجه‌مان را از آن‌چه نداریم به سوی آن‌چه داریم جلب می‌کند. فراوانی طبیعی لذت‌ها و فرصت‌های کوچک برکت‌های دردسترسی‌اند که گاهی قدرشان را نمی‌دانیم.

لبخند درمانی ساده است

لبخند-درمانی

در مطالعه‌های علمی تأیید شده است که مردمی که لبخند واقعی (لبخند دوشِن (Duchenne smile) هم خوانده می‌شود) می‌زنند در زندگی شادترند. این عادت از بهترین عادت‌هایی است که به مرور زمان امکان آرامش حسی، ذهنی، و روحانی را می‌دهد… صرفا باید لبخندی بر لب داشته باشید.

فیزیولوژی بدن ما روان‌شناسی ذهن‌مان را می‌سازد. وقتی خم می‌شویم یا قوز می‌کنیم یا بسیاری کارهای دیگر که نشان از افسردگی یا اندوه دارد، ذهن‌مان از این نشانه‌ها پیروی می‌کند. به هر حال، وقتی پیوسته ظاهر خود را پیرایش و اصلاح کنیم، احساس‌های درون‌مان هم در پی آن اصلاح خواهد شد.

روز خوب با صبحانه‌ی سالم شروع می‌شود

صبحانه-سالم

صبحانه بخش مهمی از زندگی است. با این حال، خیلی‌ها آن را نادیده می‌گیرند. آیا آن گفته‌ی قدیمی را شنیده‌اید که صبحانه مهمترین وعده‌ی روز است؟ صددرصد درست است. اگر حقیقتا می‌خواهید موفق باشید، هر روز صبحانه‌ی سالم بخورید.

این عادت تلاش فراوانی طلب نمی‌کند. آری، برنامه‌ریزی لازم است، اگر هم هر صبح بی‌درنگ از در بیرون می‌روید و وقت اضافه ندارید، بهتر است به فکر آن باشید که زودتر از خواب برخیزید تا بتوانید این عادت را در زندگی‌تان بگنجانید.

آب و لیمو بنوشید

خوردن-آب

عادت هر روزه‌ی نوشیدن لیوان بزرگی آب و لیمو برای سلامتی بسیار مهم است. لیمو منبع طبیعی ویتامین سی است، هرچند برای سلامتی سودهای دیگری هم دارد، از جمله آن که به هضم غذا کمک، سیستم ایمنی را تقویت، و آب بدن را تأمین و آن را تصفیه می‌کند.

آب هم به‌نوبه‌ی خود نقش مهمی در بیرون راندن سم‌ها از بدن، صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب، دارد. نهایتا، به مرور زمان، این امر به مواردی مانند کم کردن وزن، رفع التهاب‌ها و افزایش کلی انرژی کمک می‌کند.

هر روز ورزش کنید

ورزش-کردن

قطعا، یکی از بهترین عادت‌ها در زندگی ورزش بی‌وقفه‌ی هر روزه است. منظور وزنه‌برداری و دویدن در مارتُن نیست. منظور فعالیت کمی دشوار برای اکسیژن‌رسانی به خون و افزایش سطح اندورفین‌ها در بدن است.

بیشتر بخوانید:   اسراری که ثروتمندان به شما نمی گویند

با شروع این عادت، علاوه بر حس خوب جسمی، انگیزه‌ی بهتر، شفافیت ذهنی بالاتر و ثبات احساسی بیشتری احساس خواهید کرد. ورزش سبب ترشح دوپامین، اوکسی‌توسین و سراتونین در بدن می‌شود و، بدون استفاده از دارو، حسی مانند سرخوشی می‌دهد.

روزی 10,000 قدم راه بروید

راه-رفتن

بیشتر افراد درباره‌ی سودهای 10,000 قدم پیاده‌روی در روز شنیده‌اند. با این حال، همه‌مان در جامعه، معمولا بسیار از این هدف دور می‌مانیم. در مطالعه‌ای، که نتیجه‌ی عجیبش نشان از تعداد گام‌های روزمره‌مان داشت، این اعداد در کشورهای گوناگون، میان شرکت‌کنندگانی از ایالات متحده، سوئیس، استرالیا و ژاپن، مقایسه شد.

امریکایی‌ها به‌طور متوسط روزی 5,117 قدم برمی‌دارند. که در مقایسه با آمار روزانه‌ی استرالیایی‌هایی با 9,695 قدم، اهالی سوئیس با 9,650 قدم و ژاپنی‌ها با 7,168 قدم، بسیار کمتر بود. بدون در نظر گرفتن دیگر موارد، همین عادت به رفع مشکل بی‌تحرکی‌مان کمک خواهد کرد. برای افزایش گام‌های روزانه، خودرو را دورتر از محل کار پارک کنید یا تا می‌توانید از پله‌ها بالا بروید.

مکمل‌های دارای ویتامین‌ها و مواد معدنیِ مورد نیاز

خوردن-مکمل

به‌طور فرهنگی، در خوراک‌مان به اندازه‌ی لازم ویتامین و مواد معدنی مصرف نمی‌کنیم. عمده‌ی رژیم غذایی‌مان که این مشکل را تشدید می‌کند را شکرهای تصفیه و فرآوری‌شده، کربوهیدرات‌ها و از این دست خوراکی‌ها تشکیل می‌دهد. عملا روزانه مواد مغذی مناسب مورد نیاز بدن‌مان را دریافت نمی‌کنیم.

مجموعه‌ای مناسب از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای مصرف روزانه پیدا کنید. غفلت از این عادت سالم به‌راحتی اتفاق می‌افتد، اما پس از هفته‌ها و ماه‌ها استفاده‌ی پیوسته حسِ بی‌نظیری خواهید داشت. این عادت، سبب شفافیت ذهنی و حسی و جسمی می‌شود و در پیشبرد دیگر حوزه‌های زندگی‌مان مؤثر است.

به‌همان میزان که پول‌تان را مدیریت می‌کنید، زمان را نیز مدیریت کنید

مدیریت-زمان

عادت اساسی برای موفقیت در زندگی مدیریت کارآمد زمان است. کیفیت مدیریت زمان ارزشمند و اندکی که در اختیار دارید نمایان‌گر دست‌آوردهای آینده است. با توجه به آن‌که همه‌مان زمان معینی را بر این کره می‌گذرانیم، شیوه‌ی بهره‌وری از این منبع امکان موفقیت‌تان را تعیین می‌کند.

شیوه‌ای مناسب برای مدیریت زمان پیدا کنید و به کار ببندید. این کار پیچیده نیست، ولی به تلاشی آگاهانه و پیوسته احتیاج دارد. به هر حال، وقتی این عادت در برنامه‌ی روزانه‌تان استوار شد، تقریبا همه‌چیز ممکن می‌شود و هیچ هدفی دور از دسترس نخواهد بود.

هدف‌های روزانه و هرروزه

هدف-های-روزانه

بیشتر مردم هدف‌هایی دارند. حال هدف‌هایی باشد که در زندگی دنبال می‌کنیم یا در کسب‌وکارمان، به هرحال در مسیری به سوی یکی از این‌ها حرکت می‌کنیم. هدف‌های بلندمدت جهت حرکتی ما را مشخص می‌کنند، اما این هدف‌های روزانه‌ای که تعیین می‌کنیم هستند که به ما کمک می‌کنند تا ایستگاه‌های بین‌راهی ضروری برای رسیدن به موفقیت را بسازیم.

هدف‌های بلندمدت، حتی در بهترین موقیعت، هم ممکن است بار سنگینی باشند. اما می‌توانید با استفاده از راهبرد هدف‌گذاری روزانه، به کمک تمرکز بر برنامه‌های کوتاه‌مدت و روزانه، بر بسیاری از دشواری‌های رسیدن به چیزهای بزرگ در زندگی غلبه کنید.

در پی الهام باشید

الهام-بخش-خود

حفظ انگیزه برای مدت طولانی اغلب دشوار است. وقتی در زندگی کارهای موازی پیش می‌آیند و ما را از خط هدف‌مان خارج می‌کنند، ممکن است انگیزه‌مان را از دست بدهیم و از هدف‌مان دلسرد شویم. اما یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ انگیزه آن است که هر روز الهام‌بخش خود باشید. مطلب الهام‌بخش بخوانید یا ویدئوی الهام‌بخش ببینید و از سرنوشت دیگران، که به رویاهاشان رسیدند، الهام بگیرید. آنتونی رابینز این کار را «ساعت قدرت» شما می‌خواند، اما شما می‌توانید به اندازه‌ای که نیاز دارید وقت صرف این کار کنید. الهام‌گرفتن مسیر رسیدن به هدف است، زیرا هر چیزی که در ذهن بگنجد، در دسترس خواهد بود.

مستمر پس‌انداز، و عاقلانه سرمایه‌گذاری کنید

پس-انداز-مستمر

هیچ فهرستی از عادت‌ها بدون آن چه پس‌انداز و سرمایه‌گذاری خوانده می‌شود کامل نیست. بیشتر وقت‌ها از ضرورت پس‌انداز برای آینده غافل می‌شویم، چرا که مشغول زندگی در حال حاضریم.

اما این مورد صرفا محدود به پس‌انداز نمی‌شود. باید پولی را که پس‌انداز کرده‌اید، سرمایه‌گذاری کنید و این کار را عاقلانه صورت بدهید. هر چه اکنون به این نکته توجه کنید، در آینده موفقیت‌های مالی بیشتری خواهید داشت. همچنین باید مطمئن شوید، که برای گذر سلامت از بحران‌های مالی در آینده، حداقل شش ماه اندوخته در حساب‌تان باشد.

بودجه‌بندی و نظارت بر هزینه‌ها

بودجه-بندی-هزینه-ها

بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin) در جایی گفته بود: «حواس‌تان به هزینه‌ی کم باشد، نشتیِ کم می‌تواند کشتی را غرق کند». نادیده گرفتنِ هزینه‌های کوچک به‌سهولت اتفاق می‌افتد، اما آنها، خصوصاً وقتی بودجه‌بندی نکرده باشیم، انباشته می‌شوند. حواس‌تان باشد که همه‌ی هزینه‌های ریز و درشت‌تان را مدیریت کنید.

در رابطه با عادت‌های مالی درست، این مورد مهمی است که باعث موفقیت‌های مالی آینده نیز می‌شود. پولی که به جای هزینه‌های بیهوده و فرعی پس‌انداز شده باشد را می‌توان برای آینده سرمایه‌گذاری کرد. آینده را فدای خوش‌گذرانی حال نکنید.

بیشتر بخوانید:   تاثیر مهارت در قدرت تصمیم گیری

هرگز از آموختن دست نکشید

آموختن-چیز-جدید

هر روز، چیزی جدید بیاموزید. در تحصیل و بهبود زندگی‌تان، حالا چه با فراگیری مهارت‌های جدید یا ارتقاء مهارت‌های فعلی‌تان، همت کنید. هر روز باید زمانی را به این عادت اختصاص بدهید و زبان‌های خارجی یا برنامه‌های نرم‌افزاری و برنامه‌های دیجیتالی یا غیره را بیاموزید.

مهم‌ترین امر این است که این عادت را کسب کنید، حال فرقی ندارد که تصمیم بگیرید در دوره‌های آنلاین، کتاب صوتی، پستی در بلاگ، ویدئوی آموزشی در یوتیوب یا حتی تِد تاک‌ها (TED Talks) یا دیگر امکان‌ها چیزی یاد بگیرید. چیزی پیدا کنید که ارزش فراگیری داشته باشد و هر روز بخشی از آن را یاد بگیرید.

همه‌چیز را مرتب کنید

مرتب-کردن

آشفتگی فیزیکی تمرکز را به هم می‌ریزد. وقتی زندگی‌مان نظم نداشته باشد، تمرکز بر هدف‌ها دشوار می‌شود. وقت صرف مرتب‌کردن خانه و محل کارتان کنید، و این کار را هر روز بکنید تا عادت شود. طبقه‌ای از کشوها یا کنجی از خانه یا حتی کشویی در دفتر کارتان را مرتب کنید.

در مطالعه‌ای در مجله‌ی نوروساینس (Journal of Neuroscience) با عنوان «تعامل سازوکارهای از بالا به پایین و از پایین به بالا در قشرِ دیداری انسان»، بیان شد که «هم‌زمان محرک‌های چندگانه‌ای در میدان دیداری وجود دارد که، با سرکوب توأمان فعالیت‌های برانگیخته‌شان در قشر دیداری، برای نمایش عصبی در رقابت‌اند». به بیان ساده، آشفتگی محیط سبب آشفتگی شدید تمرکز می‌شود.

سحرخیز باش تا کامروا شوی

سحر-خیز-بودن

ساعت‌های اولیه‌ی صبح زمان آرامش فکر و بازده فراوان است، وقتی دنیا هنوز در خواب است، امکان آن را دارید که با تمام وجود بر هدف‌های بلندمدت خود تمرکز کنید. همه‌ی اشخاصی که واقعاً در پی موفقیت‌اند می‌دانند که سحرخیزی بسیار مهم است.

حتی اگر سحرخیز نیستید، به‌تدریج در برنامه‌ی روزمره‌تان تغییر ایجاد کنید و هر روز زودتر از روز پیش بیدار شوید. در هفته‌ی اول زنگ ساعت را پانزده دقیقه زودتر تنظیم کنید، و به همین ترتیب برای هفته‌های بعد عمل کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که حداقل دو ساعت زودتر از حالا بیدار شوید.

در زمینه‌ی زمان و پول‌تان سخاوتمند باشید

عادت-کمک-به-دیگران

ما اغلب، در جستجوی موفقیت، از دیگران غافل می‌شویم. فراموش می‌کنیم که به اطرافیان‌مان، مرد و زن و کودک، کمک کنیم. منظور اهدای پول نیست؛ بلکه برای‌شان وقت، که بسیار ارزشمندتر از پول است، بگذاریم. این امر تمرکزتان را نیز از حالت فقدان به سوی حالت فراوانی سوق می‌دهد.

ما گرایش داریم تا وقت‌مان را در نگرانی و اضطراب بگذرانیم. اما، وقتی عادتِ کمک به دیگران را کسب کنیم، به‌راحتی می‌توانیم، با توجه به ضرورت کمک به دیگران، نگرانی‌ها، و حتی مشکل‌ها‌، را کم کنیم. درواقع، افرادی که بیشترین کمک را به دیگران می‌کنند، به موفقیت‌های بزرگ می‌رسند.

ببینید به چه کسانی می‌توانید کمک کنید و از این طریق شبکه‌ی ارتباطی را گسترش بدهید

شبکه‌ی-ارتباطی

واضح است که همه‌چیز به آن‌چه در این دنیا می‌دانیم بستگی ندارد. برای موفقیت، باید با دیگران نیز ارتباط بگیریم، دیگرانی که می‌دانیم بسیار مهم‌اند. اما گسترش شبکه‌ی ارتباطی محدود به افزودن نام به فهرست اطرافیان نیست؛ باید راه‌های برای کمک به دیگران و افزودن به بهای زندگی‌شان پیدا کنیم.

بسیاری از کسانی که بهترین شبکه‌ی ارتباطی را در جهان شکل می‌دهند، از موفق‌ترین افراد نیز محسوب می‌شوند. البته آن‌ها در ابتدا به فکر خودشان نبودند. همیشه، بی‌چشم‌داشت، در پی راه‌هایی برای کمک به دیگران بودند. بهترین شبکه‌سازهای ارتباطی به این ترتیب پدیدار شدند.

با ترس‌های‌تان روبه‌رو شوید

رویارویی-با-ترس-ها

زمان زیادی را غرق ترس‌های‌مانیم. این موقعیت‌های وای اگر آن‌طور شود هر روز در ذهن‌مان به تصویر می‌آید. به‌قدری نگران و عصبی به آینده نگاه می‌کنیم که از خوشی‌های اکنون غافل می‌شویم. چنان ترس از موارد متفاوت در ذهن‌مان نقش بسته است که مانع از پیشرف‌مان می‌شود.

به احتمال فراوان، غلبه بر ترس‌ها یکی از مهم‌ترین عادت‌هایی است که می‌توانیم کسب کنیم. عادت کنیم هر روز کاری را بکنیم که چندان برای‌مان راحت نیست. هم‌صحبتی با غریبه‌ای، تمجید از کسی، یا بیان حقیقتی که برای‌مان راحت نیست…

کار امروز را به فردا نیفکنیم

تعویق-انداختن-کارها

بی‌کار ننشینیم! این همان حرف تکراری‌ست که همه بارها شنیده‌ایم، با این حال، بسیاری از پسش برنیامده‌ایم. درواقع، کاملا خلاف آن عمل می‌کنیم… کارها را به تعویق می‌اندازیم. به هر بهانه، دست‌به‌کار نمی‌شویم و مانع از پیشرفت و رسیدن به هدف‌های اساسی‌ای می‌شویم که برای خود گذاشته‌ایم.

بهترین راه، برای مقابله با به تعویق انداختن کارها، «قانون 15 دقیقه» است. کاری را که از مدت‌ها قبل به تعویق انداخته‌اید به دست بگیرید و پانزده دقیقه، از روی زمان‌سنج گوشی همراه‌تان، صرفا بر آن تمرکز کنید. چرا صرفا 15 دقیقه؟ اول آن که، این عمل زنجیره‌ی انفعال را می‌شکند. دوم آن‌که، پس از 15 دقیقه، کارتان روی غلتک افتاده است و ممکن است ادامه بدهید.

بیشتر بخوانید:   نکاتی برای تبدیل بحران میانسالی به آغازی دوباره

برنامه‌ریزی کنید و به آن پایبند بمانید

برنامه‌ریزی

در طول تاریخ همه‌ی افراد و کارآفرین‌های موفق، بدون استثناء، برنامه داشته‌اند. برای رسیدن به همه‌ چیزهایی که از زندگی می‌خواهید، علاوه بر نیاز به هدف‌های بلندمدت و هدف‌های روزانه، باید از برنامه‌ای پیچیده و دقیق، که در مسیر حرکت طرح ریخته‌اید، پیروی کنید.

اغلب، بدون برنامه، نمی‌توانیم هدف‌ها را واقعیت ببخشیم. اگر ندانیم چه‌طور از نقطه‌ی الف به نقطه‌ی ب برویم، نمی‌توانیم به‌راحتی مقصد را از دور ببینیم. اما وقتی به برنامه پایبند باشیم و پیشرفت‌مان را رصد کنیم، و در میانه‌ی راه تغییرهای لازم را اعمال کنیم، اگر دست از کار نکشیم، می‌توانیم به هدف‌مان برسیم.

تفکر مثبت

تفکر مثبت

همه جلب افرادی شبیه خود می‌شوند. وقتی اندیشه‌ی منفی داریم و به پندارهای منفی پا می‌دهیم، افکار منفی را جلب زندگی‌مان می‌کنیم. اگر مثبت فکر کنیم، اتفاق‌های مثبت می‌افتد. سخت است که همیشه مثبت بنگریم، و اغلب گرایش طبیعی‌مان به نگاه منفی به اطراف است.

به هر حال، تفکر مثبت یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای رسیدن به هدف‌هاست. منفی‌باف‌ها و آنهایی که به توانایی‌های شما شک دارند را نادیده بگیرید و در پی چیزهایی باشید که دوست دارید و همیشه دید مثبت داشته باشید. جریان این امر باید روان شود. به‌اندازه‌ی کافی مثبت فکر کنید، اتفاق‌های خوب می‌افتد.

برای خودتان زمان بگذارید

زمان-گذاشتن-برای-خود

یکی از عادت‌هایی که بیشترمان از آن غافل می‌شویم، لذت بردن از فراغت است، یا زمانی «مختص خودم» است. هر روز به یکی از دلخوشی‌هاتان بپردازید. موفقیت و رسیدن به هدف همه‌چیزِ زندگی نیست. وقتی کاری که دوست دارید می‌کنید، عملا آرامش ذهنی‌تان را حفظ، و مرکز توجه‌تان را مجددا تنظیم می‌کنید.

چه با هدفن به موسیقی محبوب‌تان گوش بدهید، در پارک قدم بزنید، یا در جاده‌ی مورد علاقه‌تان برانید، فیلم ببینید، یا از این دست کارها، حواس‌تان باشد هر روز زمانی را به خود اختصاص بدهید.

مطالعه

عادت-مطالعه

روزنامه، اخبار مالی، رمان، کتابی غیرادبی، یا هر چه می‌خوانید، زمان برای مطالعه اختصاص بدهید. مطالعه عادتی مهم برای پیشرفت در زندگی است و نباید همیشه به کتاب صوتی و فیلم متکی باشید. همان مطالعه‌ی خوب دیرینه، مطالعه‌ی سنتی بدون استفاده از صفحه‌ی نمایش، کار را راه می‌اندازد!

مطالعه به یافتن دنیاها، ایده‌ها و شیوه‌های عمل جدیدی کمک می‌کند که احتمالا پیش‌تر از آن‌ها بی‌خبر بودید. این کار، همواره، راهی عالی برای دانش آموختن و سرگرمی است.

خواب خوب

خواب-خوب

سحرخیزی هرروزه مهم است، اما نباید از اهمیت خواب کافی هم غافل شد. شاید دشوار باشد تا تعادل را برقرار کنیم، به‌ویژه وقتی که بچه، دو شغل یا وظیفه‌هایی دیگر دارید. به هر حال، اگر به سلامت جسمی و موفقیت بلندمدت‌تان اهمیت می‌دهید، هر شب باید حداقل شش تا هشت ساعت خواب بی‌وقفه بکنید. اگر خواب‌تان نمی‌برد، حواس‌تان باشد قبل خواب قهوه ننوشید. همچنین، اگر سیگاری هستید، شیرینی زیاد مصرف می‌کنید، یا به هر طریقی در طول روز سم وارد بدن‌تان می‌شود، خواب سر وقت دشوار خواهد شد. این عادت‌ها را از زندگی حذف کنید تا در طول شب خواب کافی داشته باشید.

یادداشت کنید

یادداشت-روزانه

یادداشت روزانه‌ی افکار راه بسیار خوبی برای بازنگری بر شخصیت و کردارتان در زندگی است. زمان چندان سریع می‌گذرد که گاهی حتی ریزه‌کاری‌های کارهای چند ماه قبل هم یادمان نمی‌ماند. اغلب یادآوری این ریزه‌کاری‌های بسیار ارزشمند است، زیرا به زندگی‌مان وضوح بیشتر و هدف می‌دهد و درس‌ها و خوشی‌هایِ زندگی را یادمان می‌آورد.

عادت کنید که هر روز افکارتان را بنویسید و تجربه‌هاتان را یادداشت کنید. آنها را با هدف‌ها، امیدواری‌ها و رویاهایی که برای آینده دارید در هم بیامیزید، تجسم زندگی آینده‌تان را بنویسید و سپس برای یافتن دریچه‌ای به ذهن‌تان هر وقت خواستید بازگردید و آن‌ها را بخوانید. این شیوه‌ای مؤثر در بازنگری خود، همچنین راهی بی‌نظیر برای دادن انگیزه و الهام به خود در حرکت به سوی آینده است.

آغاز کار

چند تا از عادت‌هایی که در بالا ذکر شد را در زندگی دارید؟ آیا عادت‌های بدی دارید که مانع از رسیدن‌تان به ظواهر موفقیت و شادمانی می‌شود؟ عادت‌های بد ممکن است سد راه پیشرفت‌مان شود و ترک‌شان دشوار باشد.

به هر حال، همه‌چیز وابسته‌ی بر غلتک افتادن است. این فرایند بستگی به گام‌های تدریجی‌ای دارد که هر روز برمی‌دارید و کمک‌تان می‌کند تا با مجموعه‌ای از عادت‌های اکتسابی به رویاهاتان برسید. عادت‌هایی که گفته شد از بهترین عادت‌ها در زندگی است. با چند تا از این عادت‌ها موافقید و عزم کرده‌اید که از همین امروز در برنامه‌ی روزانه‌تان بگنجانید؟