من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

فواید پادکست های انگیزشی و آموزشی

پادکست-انگیزشی
فواید پادکست های انگیزشی و آموزشی

زمان ثروتی‌ست که اگر از دست برود، دیگر برای همیشه از دست رفته است. همه‌ی ما زمان‌ زیادی را پشت چراغ قرمز، در مسیر رفت‌و‌آمدهای روزانه، در صف‌ انتظار بانک، مطب پزشک و… از دست می‌دهیم. درحالی‌که این دقیقه‌های راکد و بی‌استفاده را می‌توانیم به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم.

گوش دادن به پادکست‌ یکی از روش‌هایی‌ست که به کمکش می‌توانیم این ساعت‌ها را به فرصتی برای مطالعه تبدیل کنیم. پادکست‌‌های انگیزشی از بهترین منابعی هستند که می‌توانند علاوه بر سرگرم کردن‌تان، به شما دانش و انگیزه بدهند. این روزها فرهنگ گوش دادن به پادکست، به‌خصوص پادکست‌های انگیزشی با موضوع موفقیت، بسیار بین مردم رواج پیدا کرده ‌است؛ که البته فواید زیادی هم به همراه دارد. پیش از بررسی فواید پادکست‌های انگیزشی، باید بگوییم که پادکست‌ها فایل‌هایی صوتی هستند که روی اپلیکیشن‌ها یا سرورهای خاصی که در اصطلاح به آنها پادگیر گفته می‌شود، منتشر می‌شوند.

به بیان ساده‌تر پادکست، مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی‌ست که در شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های پادگیر و وب سایت‌ها منتشر می‌شود. هر پادکستی موضوع مخصوص به‌خودش را دارد و با تنوع بالایی که دارند می‌توانیم بگوییم که برای هر سلیقه‌ای، حداقل یک پادکست ساخته شده است که برای شنیدن، در دسترس است.

چرا باید پادکست ‌های انگیزشی گوش دهیم؟

تامین انرژی

یکی از فواید پادکست‌های انگیزشی کم‌شدن استرس در زمان انجام کارهایمان است. از آن‌جایی که این فایل‌های صوتی می‌توانند سرشار از انرژی مثبت باشند، تاثیری همانند یک قرص آرام‌بخش بر ذهن و جسم ما دارند. چنین پادکست‌هایی می‌توانند انرژی روزانه‌ی ما را تامین کنند. بهترین زمان برای شنیدن پادکست‌های انگیزشی و موفقیت، در زمان انجام کارهای حوصله‌سربر است.

بیشتر بخوانید:   نکات مهم رابطه پدر و پسری

زمانی که از انجام کاری لذت نمی‌برید، پیشنهاد می‌کنیم هم‌زمان به قسمتی از یک پادکست انگیزشی گوش دهید. چرا که پادکست‌ها می‌توانند حال روحی شما را بهتر کنند. همچنین با شنیدن پادکست در زمان‌هایی که به انجام دادن کارهایتان مشغول هستید، انگیزه‌تان حفظ خواهد شد و در نتیجه، کارهای برنامه‌ریزی شده‌‌تان را به صورت موثرتری به اتمام خواهید رساند. پس اگر تمرکزتان را از دست نمی‌دهید؛ از شنیدن پادکست‌های انگیزشی در حین انجام کارهایتان غافل نشوید.

کمک به حفظ آرامش در شلوغ‌ ترین مکان ها

حفظ-آرامش-با-پادکست

گوش دادن به پادکست‌های انگیزشی به شما کمک می‌کند تا از محیط اطراف‌تان که با سر و صدای زیادی احاطه شده‌ است، دور بمانید. شلوغی و سروصدای بعضی مکان‌ها باعث خستگی بیش از حد ما می‌شوند. شما می‌توانید با گوش دادن به پادکست در زمان حضور در مکانی پرسروصدا، لحظه‌هایی آرام و مفید برای خودتان بسازید.

مطالعات نشان داده‌اند که مغز در هنگام گوش دادن به پادکست نسبت به تماشای تلویزیون یا کار با گوشی‌های هوشمند،  فعال‌تر است. پس با پادکست گوش کردن حتی در مکان‌های شلوغ و پرسروصدا هم می‌توانید در دنیای تخیلات خود غرق شوید.

تحریک مغزی از طریق گوش دادن به پادکست

همان‌طور که گفتیم پادکست‌ها، محرک‌های قوی‎تری نسبت به رسانه‌های بصری به‌حساب می‌آیند. اغلب مخاطبین پادکست‌ها افرادی بالغ، با تحصیلات دانشگاهی و سطح درآمدی بالا هستند. اگر شما هم قصد دارید از ویژگی سرگرم‌کنندگی و جذابیت پادکست‌ها بهره‌مند شوید، توصیه می‌کنیم با گوش دادن به پادکست‌های آموزشی در زمینه‌ی رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود شروع کنید. پادکست‎های انگیزشی یا آموزشی، تولید محتوای ارزشمندی دارند که می‌توان در زمان‌های بلااستفاده از آنها درس گرفت.

بیشتر بخوانید:   والدین چطور می‌توانند در خانه مشکل گشایی کنند؟

افزایش کارایی و تمرکز؛ از دیگر فواید گوش دادن به پادکست

افزایش تمرکز

افزایش کارایی و راندمان از دیگر فواید گوش کردن به پادکست‌های انگیزشی ا‌ست. زمانی‌که فشار کاری شما بسیار بالا‌ست، گوش دادن به پادکست‌های انگیزشی از میزان این فشار کاری کم می‌کند و تمرکزتان را افزایش می‌دهد. چه پادکست‌های انگیزشی با موضوع موفقیت گوش بدهید و چه پادکست‌های آموزشی، در هنگام کار ذهن شما فعال می‌ماند و انرژی ذهنی شما تامین خواهد شد. 10 پادکست انگیزشی مفید را می‌توانید از اینجا بشنوید.

آموزش رایگان از طریق پادکست

آموزش-رایگان-با-پادکست

پادکست‌ها به عنوان یک ابزار آموزشی بسیار ارزشمند عمل می‌کنند، زیرا در دسترس همه هستند. این فایل‌ها می‌توانند پُل و راهی ارتباطی میان کارشناسان و عموم مردم باشند. با گوش دادن به پادکست‌ها به جای خواندن کتاب‌های آموزشی گیج‌کننده یا گیر افتادن در میان انبوهی از اطلاعات بی‌فایده، می‌توانید به‌صورت مستقیم از افراد آگاه و متخصص، بدون دردسر و رایگان آموزش ببینید.

به‌عنوان مثال، تصور کنید برای شروع کسب‌وکار و تجارت شخصیِ کوچک‌تان به‌دنبال یاد گرفتن ترفندهایی برای بازاریابی هستید؛ از طریق پادکست‌ها به‌عنوان یک منبع آموزشی، به‌راحتی مشاوره‌ی ده‌ها متخصص را در اختیار خواهید داشت.

در نهایت باید بگوییم پادکست‌ها، شکلی دیگر از داستان‌سرایی‌‌ هستند که حالا رنگ‌و‌بویی تازه به خود گرفته‌اند. قصه، روایت و داستان‌سرایی؛ سنتی شفاهی‌‌ست. سنتی که با ظهور تکنولوژی از سال‌ها پیش کمرنگ شده بود. با این حال پادکست‌ها توانسته‌اند تا حد خوبی جای خالی آن قصه‌ها و روایت‌ها را پر کنند. روایت‌هایی آموزنده که می‌توانند در کمترین زمان توسط تعداد زیادی از افراد جامعه شنیده شوند و بعد، دهان به دهان نقل شوند. اگر شما هم با خواندن این مطلب به فکر پادکست گوش‌دادن افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ پادکست‌هایی با محتوای مفید و آموزنده بروید؛ محتوایی که ارزش شنیدن داشته باشد.