من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

کسب و کارهای جدید کدامند؟ ۱۳ ایده برای شروع کسب و کار

کسب و کارهای جدید
ایده شروع کسب و کارهای جدید

کسب‌ و کارهای جدید بر فرصت‌ها و نیاز بازار استوار می‌شوند. ترندهای اقتصاد و بازار، تغییر نیازهای مشتریان، تغییر در روابط با رقبا و تامین‌کنندگان یا امکان دریافت کمک‌های مالی این فرصت‌ها را ایجاد می‌کنند. پیدا کردن کسب و کارهای جدیدی که پولساز باشند و در محدوده‌ی توانایی مالی و حرفه‌ای ما قرار گیرند، خیلی هم ساده نیست. به همین دلیل ما پیشنهادهای جذابی را جمع‌آوری کرده‌ایم که به شما ایده می‌دهند. اگر در فکر کارآفرینی و شروع کسب و کار جدید هستید، این نوشته را از دست ندهید.

گام نخست ایده‌پردازی برای انتخاب کسب و کارهای جدید

هر کسب‌ و کاری باید چند مشخصه داشته باشد. حوزه‌ی کاری موردعلاقه‌ی شما باشد، در آن حرفه تخصص داشته باشید و موردنیاز بازار کار باشد. سپس مشخص کنید این کسب و کار در حوزه‌ی آنلاین قرار دارد یا آفلاین. گام بعدی تعیین میزان سرمایه‌ است و در پایان ارزیابی واقع‌بینانه از میزان درآمد آن.

۱. کوچینگ شغلی

بعضی افراد باوجود دانش و مهارت، نمی‌توانند جایگاه شغلی راضی‌کننده‌ای پیدا کنند. کار شما به‌عنوان کوچ این است که به دیگران کمک کنید جایگاه حرفه‌ای مناسب خود را تعریف کنند و برای رسیدن به آن گام بردارند. اگر شما هم مهارت هدایت کردن افراد را برای قرار گرفتن در مسیر درست زندگی و شغلی دارید، می‌توانید در نقش کوچینگ درآمد خوبی کسب کنید.

۲. چاپ روی لباس

چاپ روی لباس

یکی از کسب و کارهای جدید، چاپ تصویر روی تی‌شرت، کیف پارچه‌ای یا هر نوع پوشاک دیگر است. نیازی نیست هنرمند یا صاحب برند باشید. اگر به مد علاقه‌مند هستید و سلیقه‌ی خوبی دارید، این حوزه مناسب شماست. کافی‌ست با تامین‌کننده پوشاک برای محصول بدون برند و لیبل قرارداد ببندید و آنلاین به‌فروش برسانید.

۳. تدریس آنلاین

هر رشته‌ای که در آن تخصص دارید، مناسب آموزش آنلاین است. با پیشرفت تکنولوژی و پس از تجربه‌ی قرنطینه‌ی طولانی برای پاندمی کووید ۱۹، آموزش آنلاین مخاطب خود را پیدا کرده. دانشجوی شما می‌تواند در هر شهر یا هر کشوری باشد. کافی‌ست بتوانید دانش خود را در کلاس خصوصی یا گروهی به دیگران انتقال دهید و درآمد کسب کنید.

بیشتر بخوانید:   راهبردهای آمادگی برای مواجهه با فریلنسرها

۴. اجاره‌ی محل کار اشتراکی

محل کار اشتراکی

به‌اشتراک گذاشتن محل کار بین کارآفرینان تازه‌نفس متداول است. افرادی که به کسب و کارهای جدید روی آورده‌اند، اغلب بودجه‌ی چندانی برای اجاره‌ی دفتر کار بزرگ و اختصاصی ندارند. به همین دلیل، استفاده از اتاق یا ساختمان مشترک، متدوال است. چنان‌چه ملک مناسبی دراختیار دارید، اجاره‌ی محل کار اشتراکی به کارآفرینان یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

۵. نویسنده‌ی محتوا

شرکت‌ها در هر اندازه‌ای که باشند، برای جذب مشتری و تثبیت جایگاه خود در بازار، به بازاریابی محتوایی نیاز دارند. نویسنده‌ی محتوا توانایی درک شرایط کاری و تبدیل چندین عنوان به یک پست جذاب را دارد. وب‌ سایت شرکت، سوشال مدیا و تبلیغ محیطی و آنلاین به نویسنده‌ی محتوا نیاز دارد. اگر اطلاعات عمومی خوبی دارید، دستور زبان و آیین نگارش را خوب بلدید و داستان‌گوی هنرمندی هستید، این شغل برای شماست.

۶. عکاسی و فروش عکس

عکاسی

فروش عکس یکی دیگر از کسب و کارهای جدید به‌شمار می‌رود. سایت‌های معروفی در دنیا وجود دارند که عکس‌های جذاب شما را خریداری می‌کنند، مانند شاتراستاک (Sshutterstock) و گتی ایمیجز (Getty Images). به عکاسی از گیاهان علاقه دارید؟ منظره یا جاذبه‌های گردشگری؟ حوزه‌ی کارتان را انتخاب کنید.

فراموش نکنید هر اثر هنری به مخاطب نیاز دارد. خواه عکاس تفریحی باشید یا حرفه‌ای، فروش عکس به منبع درآمد جذابی تبدیل شده.

۷. نظم‌دهنده

به‌دنبال ایده‌ برای راه‌اندازی کسب ‌وکار هستید؟یک پیشنهاد جذاب برای افرادی که به نظم و چیدمان مینیمال علاقه دارند، کار کردن به‌عنوان نظم‌دهنده است. تعداد خانه‌های کوچک زیاد شده و بعضی از خانه‌ها فضای ذخیره‌سازی کافی ندارند. از سوی دیگر، بعضی افراد نمی‌دانند چطور با استفاده از نظم‌دهنده یا ارگانایزرها و کنار گذاشتن اشیای اضافی‌، می‌توانند از محیطی مرتب و خلوت لذت ببرند. شما این کار را خوب بلدید؟ دست‌ به‌کار شوید و خانه‌های دیگران را نظم ببخشید.

بیشتر بخوانید:   مقایسه کار گروهی، تیمی و فردی

نظم دادن به وسایل انباری، کمد، کشو و کابینت کار هر کسی نیست. می‌توانید از قبل و بعد فضای خانه عکس بگیرید تا به مشتریان بعدی نشان دهید.

۸. میزبان پادکست

پادکست‌ دنیای جذابی دارد که خیلی از افراد را جذب خودش کرده. تنها در آمریکا بیشتر از ۱۰۰ میلیون نفر شنونده‌ی پادکست هستند. از تاریخ و فرهنگ تا سرگرمی و ادبیات، هر چیزی می‌تواند موضوع پادکست باشد. تولید پادکست به نظم و مداومت نیاز دارد. همچنین باید مهارت‌هایی مانند ضبط و ادیت صدا را بدانید.

زمانی که پادکست شما تعدادی فالوئر پیدا کرد، زمان مناسبی‌ست که با شرکت‌ها و افراد دیگر شراکت کنید و درآمد کسب کنید. می‌توانید میزبان دیگران باشید و باعث معروف شدن آنها شوید.

۹. آشپزی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها

آشپزی

آشپز خوبی هستید؟ هر دورهمی رسمی و دوستانه‌ای به سرو غذا نیاز دارد. اگر توانایی تهیه و سرو حرفه‌ای غذا و دسر را دارید، کافی‌ست منو و لیست قیمت خود را تهیه کنید. جلسه‌ها و مراسم کاری، مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه منتظر میز غذای جذاب و خوش‌عطر شما هستند.

۱۰. نوشتن رزومه

هر سال گروهی از افراد از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و جست‌وجو برای استخدام را آغاز می‌کنند. خیلی‌ها از شغل خود راضی نیستند و دنبال گزینه‌های بهتری می‌گردند و بعضی دیگر از کار اخراج شده‌اند و مایلند در مجموعه‌ای دیگر مشغول کار شوند. مهم‌ترین گام برای این افراد، نوشتن رزومه به‌شکل حرفه‌ای‌ست؛ رزومه‌ای که به‌خوبی دانش و مهارت‌های آنها را به استخدام‌کنندگان نشان دهد.

شما می‌توانید در رقابت کاریابی، برگ برنده‌ی آنها باشید. نوشتن رزومه و پورتفولیو را خوب بلدید؟ دست به‌کار شوید و حضورتان را اعلام کنید.

بیشتر بخوانید:   آیا ویژگی‌ های روانشناختی کارآفرینان را می‌ شناسید؟

۱۱. طراح سایت

طراح سایت

تجارت الکترونیکی بیش از هر زمان دیگری متداول است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تا سال ۲۰۲۵ گردش مالی تجارت الکترونیک به ۴/۷ تریلیون دلار برسد. هر کسب و کاری وب‌سایت دارد و بنابراین، به طراح وب‌‌سایت هم نیازمند است. اگر توانایی طراحی سایت را دارید، می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. دانش برنامه‌نویسی باعث می‌شود متقاضی بیشتری هم داشته باشید.

۱۲. افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از کسب و کارهای جدید به‌شمار می‌رود که چند سالی‌ست در بسیاری از کشورها پرطرفدار شده. در این روش با تبلیغ برای فروش کالای شرکت یا سایت دیگری، پورسانت خود را دریافت می‌کنید. افیلیت مارکتینگ با بلاگ‌نویسی و تولید محتوا گره خورده. بسیاری از بلاگرها و مجله‌های اینترنتی،‌ با تولید ترکیبی از محتوای جذاب و معرفی فروشگاه‌ها و سایت‌های فروش، کسب‌ و کار خود را اداره می‌کنند.

۱۳. فروش وسایل دست‌ساز

فروش وسایل دست‌ ساز

بعضی‌ها میل به ساختن کاردستی در کودکی را همراه خود به بزرگسالی می‌آورند. با داشتن مهارت و سلیقه می‌توانید وسایل دکوری دست‌ساز خود را آنلاین به‌فروش برسانید.

سخن پایانی

افراد زیادی در جست‌وجوی کسب و کارهای جدید و جذاب هستند تا بتوانند از خانه کار کنند. خیلی‌ها در فکر بیشتر کردن درآمد هستند. در این نوشته از «همراهتم» به ۱۳ پیشنهاد اشاره کردیم که باتوجه به مهارت‌ها و دانش خودتان می‌توانید ایده بگیرید و شروع به کار کنید.