من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

خلاصه ای از کتاب مغز شما همیشه گوش می ‌دهد

خلاصه ای از کتاب مغز شما همیشه گوش می ‌دهد

دکتر دانیل آمن (Dr. Daniel Amen) دارای بیش از 30 سال تجربه‌ی تصویربرداری از مغز است که در تغییر نحوه‌ی نگاه ما به علائم و اقدامات عملی برای کمک به تغییر زندگی نقش اساسی دارد. او در این زمینه کتابی به نام مغز شما همیشه گوش می‌دهد، نوشته است. کتاب او کمک می‌کند که اصول علوم اعصاب کاربردی را بیاموزید.

به زبان ساده‌تر این کتاب به شما در یافتن پاسخ‌هایی که برای تغییر ذهن و زندگی‌تان در جستجوی آن هستید کمک می‌کند. متخصصان باتجربه‌ی روانپزشکی و روانشناسی بالینی، بینش جدیدی در مورد اینکه چگونه عصب شناسی کاربردی به تغییر زندگی ما کمک می‌کند، به دست آورده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید عکس‌العمل‌های ذهن ما در برابر پیامدهای گوناگون چیست، توصیه می‌کنیم کتاب مغز شما همیشه گوش می‌دهد (نوشته‌ی یکی از پیشگامان علوم اعصاب) را مطالعه کنید.

درباره‌ی نویسنده کتاب مغز شما همیشه گوش می‌دهد

روزنامه‌ی واشنگتن پست، دکتر دانیل آمن را محبوب‌ترین روانپزشک در آمریکا می‌نامد و از تاثیرگذارترین متخصصان و مدافعان سلامت روان در کل دنیا معرفی می‌کند. دانیل آمن فارغ التحصیل از دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه اورال رابرتز (Oral Roberts University School of Medicine) است. او مولف و مترجم چندین کتاب پرفروش دنیا و موسس کلینیکی‌ است که 6 شعبه جهانی دارد. کلینیک او بزرگترین پایگاه داده‌ی اسکن‌های مغزی مرتبط با رفتارهای مردم در جهان محسوب می‌شود. او  و تیم تحقیقاتیش در مجموع بیش از 125000 اسکن مغزی از بیماران 111 کشور جهان را گردآوری و چیزی بیش از 70 مقاله‌ی علمی در موضوعات مختلف مرتبط با سلامت مغز منتشر کرده است. دکتر آمن محقق اصلی بزرگترین مطالعه‌ی تصویربرداری مغز روی بازیکنان فعال و بازنشسته‌ی لیگ حرفه‌ای فوتبال بزرگسالان آمریکا است. وی همچنین مشاور فیلم ضربه‌ی مغزی به کارگردانی پیتر لندس مند (Peter Landesman) محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:   همه چیز درباره کتاب تبلیغات به بیان ساده

مغز شما همیشه به حرف‌های اژدها گوش می‌دهد

مغز شما همیشه به حرف‌های اژدها گوش می‌دهد

مغز شما زندگی‌تان را کنترل می‌کند. اگر سرشار از شادی هستید، لازم است از مغز خود برای این حس تشکر کنید. اما اگر به سمت اضطراب و شک و تردید به خود می‌روید، حق دارید اگر ذهن خود را به این خاطر سرزنش کنید. با مطالعه‌ی این کتاب متوجه می‌شوید بخش‌های مغز چه کاری می‌کنند و چگونگی تأثیر آنها بر رفتارتان را درک می‌کنید. سپس یاد می‌گیریم که با چه راهکارهایی افکار منفی را از خود دور کنیم و چطور ذهن و بدن‌مان را آرام کنیم. با خواندن این کتاب مفید راهی آسان برای تحلیل خود پیدا می‌کنید. زبان ساده‌ی آن می‌تواند به ضمیر ناخودآگاه شما نفوذ کند و برای پیدا کردن علت رفتارهای اشتباه‌تان کمک‌کننده باشد.

دکتر دانیل آمن، شما را به سلاح‌های قدرتمندی مجهز می‌کند تا با اژدهای درونی که به مغز شما آتش می‌زند مقابله کنید.  مغز شما همیشه به این تأثیرات پنهان گوش داده و به آنها پاسخ می‌دهد. اگر آنها را تشخیص داده و با آنها مقابله نکنید، می‌توانند شادی شما را بدزدند، روابطتان را خراب کنند و سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهند. این کتاب به شما یاد می‌دهد که این اژدها را رام کنید:

  • اژدهایی قدیمی که از گذشته دردناک‍ترین احساسات شما را شعله‌ور می‌کند
  • اژدهایی با افکار منفی که به شما حمله می‌کند و به اضطراب و افسردگی‌تان دامن می‌زند
  • اژدهای کسانی که با شما مدام در حال جنگ هستند
  • اژدهایی سازنده عادات بد که موجب اضافه وزن، تنبلی و کم‌کاری می‌شود
  • اژدهایی که باعث می‌شوند کنترل سلامت، ثروت و روابط خود را از دست بدهید
  • اژدهای تبلیغ‌کنندگان و سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی که توجه شما را از امور مهم زندگی‌تان می‌دزدند
بیشتر بخوانید:   کتاب در رویای بابل: رویاپردازی اساطیری از آرمانشهر ذهن

بریده‌ای از کتاب مغز شما همیشه گوش می‌دهد

«با اینکه جیمی خاطره‌اش را سرکوب کرده بود، اما اژدهای اضطراب کل دوران متوسطه تحصیلی، دبیرستان و دانشگاه او را تسخیر کرده و با او به دوران بزرگسالی‌اش وارد شده بود. جیمی تا آنجا که می‌توانست تلاش کرده بود تا این اژدها را بیدار نکند و همیشه سعی می‌کرد از معرفی و سخنرانی در جمع طفره برود تا اینکه حدود شش سال پیش، ناظر شرکت از او خواسته بود در محل کار سخنرانی کوتاهی داشته باشد و نقش خودش را در شرکت توضیح دهد. او عاشق شغلش بود اما چندین روز را در این فکر سپری می‌کرد که چگونه باید افکارش را در قالب کلام دربیاورد، حتی بعد از سخنرانی، مورچه‌ها (افکار منفی خودکار)، چندین برابر شده، به او حمله و افکار مخرب دیگری را وارد ذهنش کرده بودند».

همان‌طور که خواندید، کتاب مغز شما همیشه گوش می‌دهد، در تلاش است تا مبارزات اساسی انسان را با استفاده از علم عصب‌شناسی، بررسی کارکرد مغز و مثال‌های ساده عادی کند. این کتاب مملو از نکات و راهکارهایی برای داشتن سلامت روان بهتر است. نویسنده معتقد است که: «فقط به این دلیل که شما فکری را در سر می‌پرورانید، دلیل نمی‌شود که آن فکر حتما درست باشد.» هرچیز که به آن فکر می‌کنید را جدی نگیرید.

بنابراین کتاب مغز شما همیشه گوش می‌دهد، تلاش کرده است که افکار منفی را از افکار مثبت جداسازی کند تا شما بتوانید برای مقابله با اژدهای ذهن‌تان تصمیم درستی بگیرید. دکتر دانیل آمین به شما نشان می‌دهد که چگونه اژدهای مضر را تشخیص دهید. همچنین این کتاب شما را برای مبارزه با آن مسلح می‌کند تا با استفاده از این ابزارهای عملی بتوانید احساس غمگینی، عصبانیت یا خارج از کنترل بودنتان را متوقف کنید و به فردی شادتر، آرام‌تر و با کنترل بیشتر بر سرنوشت خود تبدیل شوید.