من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

همه چیز درباره کتاب تبلیغات به بیان ساده

همه چیز درباره کتاب تبلیغات به بیان ساده

تبلیغات به بیان ساده نام یک کتاب از نویسنده ایرانی، علیرضا صدر محمدی است. نویسنده در این کتاب تلاش کرده است که مفهوم و راه‌کارهای مفید برای تبلیغات را به مخاطبان خود ارائه دهد.

اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، تبلیغات مهم‌ترین بخش رونق گرفتن یک کسب و کار است. شما در تبلیغ کالا یا خدمات خود، مخاطبین را مجاب می‌کنید که در بازار پر رقیب، شما را انتخاب کنند.

نوشتن و خواندن این جمله کار آسانی است اما اجرایی کردن آن کار هر کسی نیست. اگر به شما بگوییم که آخرین تبلیغی که دیده‌اید را تعریف کنید، چه چیزی در ذهنتان شکل می‌گیرد؟ فکر می‌کنید چرا این تبلیغ در ذهن شما ماندگار شده است؟

آموزش تبلیغات به بیان ساده در این کتاب به طور کامل بیان می‌شود. در ادامه به برخی از نکات مهمی که نویسنده آن‌ها را بیان کرده است، اشاره خواهیم کرد.

تعریف تبلیغات در تبلیغات به بیان ساده

علیرضا صدر محمدی معتقد است که تبلیغات در هر فرهنگ و کشوری می‌تواند مفهوم متفاوتی داشته باشد اما اصل تبلیغات به معیارهای مشخصی وابسته است.

تعریف کلی تبلیغات: مجموعه‌ای از راه‌کارهای جذب مخاطب از طریق پیام دادن، معرفی کردن، نشان دادن، درخشان کردن مزایای یک کالا یا خدمات است.

نکته اول این است که چه چیزی باعث ماندگار شدن و تاثیرگذاری تبلیغات شما خواهد شد. بازاریابی، رابطه مستقیم با تبلیغات به بیان ساده دارد.

از نظر نویسنده، بازاریابی نمی‌تواند اهمیت این کلمه را بیان کند. او واژه بازارسازی را عنوان می‌دارد. درواقع اصل اول در تبلیغات، ساخت بستری برای ارائه خدمات و محصولات شما خواهد بود.

آقای صدر محمدی می‌گوید بازارسازی از طریق چرخه‌ی برنامه‌ریزی، اجرای قیمت‌گذاری، ترویج و توزیع ایده شکل خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:   تکنیک اسکمپر و کمک به تفکر خلاق

به این معنا که اجرای دقیق این چهار مرحله، بازار را برای ارائه محصول یا خدمات شما آماده خواهد کرد. به طور بخصوص کسب و کارهای کوچک با سرمایه‌های محدود، احتیاج بسیاری به تبلیغات قوی دارند.

ایجاد تمایز در تبلیغات به بیان ساده

ایجاد تمایز در تبلیغات به بیان ساده

مهم‌ترین معیار برای جذب مخاطب، متمایز بودن شماست. سوالی که پیش می‌آید این است که در میان بازارهای پرهیاهوی امروزی چگونه متمایز باشیم؟ علیرضا صدر محمدی در کتاب تبلیغات به بیان ساده، می‌گوید: آنچه دیگران نمی‌بینند را ببینید.

در این بخش با یک مثال برای ما روشن می‌شود که چگونه تبلیغات موفق به زوایایی از یک محصول یا خدمات توجه کرده‌اند که از دید رقبا پنهان مانده است.

درواقع منظور نویسنده این است که یک محصول، می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد که در تبلیغات از آن‌ها استفاده شود. شما باید ببینید کدام مزیت پراهمیت از دید رقبای شما پنهان مانده است تا از همان برای جلب توجه مخاطب خود بهره‌مند شوید.

برای چنین کاری نیاز به خلاقیت داریم. اگر اهمیت خلاقیت در کسب و کار را بدانید، متوجه خواهید شد که اصلی‌ترین معیار تولید یک تبلیغ بی‌نظیر داشتن خلاقیت و نگاهی متفاوت است.

پرورش خلاقیت از نگاه نویسنده

کتاب تبلیغات به بیان ساده، خلاقیت برای ایده‌ها را منوط به چهار مورد می‌داند:

  1. طوفان فکری
  2. مشاوره و تصمیم‌گیری گروهی
  3. سناریونویسی
  4. اس آی ال

طوفان فکری:

ابتدا باید یک گروه 6 الی 12 نفری تشکیل دهید که یک نفر سرپرستی آن را به عهده داشته باشد. در جلسه‌ای که برگزار می‌کنید، موضوع تبلیغ را روی یک تخته بنویسید.

بیشتر بخوانید:   ۱۳ توصیه مهم و کاربردی برای موفقیت در کسب و کار

به‌صورت گروهی راجع به موضوع ذکر شده تعامل کنید. به یاد داشته باشید که هیچ ایده‌ای را مورد قضاوت قرار ندهید. هرچه تعداد ایده‌ها بیشتر باشد در نهایت خروجی بهتر می‌شود بنابراین از تمام نظرات استقبال کنید.

مشاوره و تصمیم‌گیری گروهی:

جلسه تبلیغات به بیان ساده را بعد از 30 دقیقه استراحت ادامه دهید. سرپرست گروه، سوالات خلاقانه و انگیزشی درباره ایده‌ها بپرسد. پس از آن تمام ایده‌ها را روی تخته بنویسید.

در این مرحله برای ایده‌ها رای‌گیری کنید. این رای‌گیری باید به صورت مخفی باشد تا روابط روی نظردهی تاثیری نداشته باشد.

اس آی ال:

پس از اینکه ایده‌ها غربال شدند. دوباره اعضا گروه در سکوت ایده‌های مدنظر را تکمیل کنند. سپس اولین فرد ایده خود را با صدای بلند مطرح سازد. نفر دوم باید ایده اول را با ایده خود ترکیب کند و دوباره بیان کند.

همین ترتیب تا انتها حفظ شود تا در نهایت یک ایده کلی، ترکیبی و خلاقانه در اختیار اعضا جلسه تبلیغات به بیان ساده قرار گیرد.

سناریونویسی:

حال نظر نهایی را باید برای چشم و گوش و حواس مخاطبان خود آماده کنید. در بخش سناریونویسی، افراد باید یک سناریو برای به تصویر کشیدن ایده‌های خود عنوان کنند.

در این قسمت ما این چهار مرحله را به صورت پیوسته بیان کرده‌ایم. شما می‌توانید هر یک از این مراحل را جداگانه امتحان کنید.

وابستگی تبلیغات و ارتباطات

وابستگی تبلیغات و ارتباطات

در بخش قبل گفتیم برای اینکه یک سناریوی تبلیغاتی خوب داشته باشیم، باید به دیدار و شنیدار مشتری توجه کنیم. تبلیغات یک فعالیت ارتباطی است. درواقع تبلیغات باید با حواس پنج‌گانه افراد ارتباط برقرار کند تا ماندگار شود.

بیشتر بخوانید:   اهمیت فراوان خلاقیت در کسب و کار

نویسنده کتاب تبلیغات به بیان ساده می‌گوید: تبلیغات با مسائل گوناگونی رابطه دارد. تبلیغات با رشته‌هایی مانند: روانشناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد، هنر، گرافیک، مدیریت، فیلم‌برداری، بازرگانی، کارگردانی و … مرتبط است.

برای اینکه بتوانیم یک نتیجه درخور بگیریم، باید به تمامی این رشته‌ها دقت کنید. به نوعی می‌توان گفت باید با یکی از حواس مخاطب ارتباط برقرار کنید.

شما به عنوان یک فرستنده، می‌خواهید در تبلیغات خود، یک پیام را به مخاطب ارسال کنید. این پیام از طریق یک رسانه منتشر می‌شود تا به گیرنده‌های مخاطبان برسد.

در آخرین نقطه، مشتری باید با یکی از حواس پنج‌گانه خود آن را دریافت و سپس درک کند و بتواند یک عکس‌العمل مناسب نشان دهد.

دریافت کتاب تبلیغات به بیان ساده

در این مقاله سعی کردیم نگاه کلی نویسنده کتاب را برای شما روشن کنیم. این کتاب در صد صفحه و 46 تیتر نوشته شده است.

در این کتاب با جزئیات و به طور خلاصه اما کامل، بهترین راه‌کارهای تبلیغات آموزش داده شده است. محتوای این متن برای افرادی که در ابتدای راه معرفی کسب و کار خود به مخاطبین هستند بسیار مناسب است.

اگر به خرید و مطالعه این کتاب علاقه‌مند هستید می‌توانید از سایت فیدیبو نسخه الکترونیک آن را تهیه کنید.

کسب آگاهی به صورت مستمر، مهم‌ترین عامل پیشرفت است.