من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

ماجرای کتاب دوام آوردن تنها راز موفقیت

کتاب دوام آوردن تنها راز موفقیت
ماجرای کتاب دوام آوردن تنها راز موفقیت

کتاب دوام آوردن تنها راز موفقیت نوشته‌ی مارک یارنل (Mark Yarnell) در سال 1998 منتشر شد. این کتاب درباره‌ی چگونگی زنده نگه داشتن رویای بازاریابی شبکه‌ای صحبت می‌کند. بازاریابی شبکه‌ای یکی از مهم‌ترین و سریع‌ترین فرصت‌های شغلی‌ست. میلیون‌ها انسان در دنیا شغل‌های بیهوده‌ی خود را رها می‌کنند تا فرصتی برای رشد تجارت خود داشته‌ باشند.

با‌این‌حال بسیاری از آنها متوجه می‌شوند که سال اول بازاریابی بسیار مهم است.‌ ابتدای بازاریابی شبکه‌ای برای تازه‌کاران  چالش‌برانگیز و گاهی ناامید‌کننده‌ خواهد بود. مارک یارنل و رنه رید یارنل (Rene Reid Yarnell) ، دو تن از موفق‌ترین و قابل اطمینان‌ترین متخصصان این صنعت، استراتژی‌هایی در ارتباط با چگونگی غلبه بر موانع سال اول ارائه کردند،که منجر به تضمین موفقیت مادام‌العمر شما خواهد شد.

بررسی کتاب دوام‌آوردن تنها راز موفقیت

موضوعاتی که لازم است در زمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای بدانید، مانند: آموزش، رشد و پایین آوردن ریسک در بازار، همپی در کتاب دوام آوردن تنها راز موفقیت، مطرح شده است. مطالعه‌ی این کتاب، مسائل زیر را به شما آموزش می‌دهد:

  • با طرد مقابله کنید
  • استخدام و آموزش
  • از کنترل بیش از حد خودتان خودداری کنید
  • تمرکز خود را حفظ کنید
  • مشتاق باشید و بمانید
  • از انتظارات غیرواقعی پرهیز کنید
  • جلسات داخلی را برگزار کنید

داستان مارک یارنل

داستان-مارک-یارنل

مارک یارنل، مهارت زیادی در زمینه‌ی بحث و گفت‌وگو داشت همین توانایی‌ها و مهارت‌های او باعث دریافت بورسیه‌ی تحصیلی کامل، در کالجی معتبر شد. مارک در دوره‌ی چهارساله‌ی تحصیل خود در کالج هم، دوبار برنده‌ی مسابقه‌ی بین‌المللی سخنرانی معاصر شد و 31 مسابقه‌ی بحث و گفت‌وگوی دانشگاهی، جایزه‌ی بهترین مباحثه‌گر به وی اهدا شد.

بیشتر بخوانید:   پیشنهاداتی برای کسب و کارهای کوچک مناسب 2022

او در سال 1979 در سمینارهایی علمی شرکت می‌کرد که مباحثی در حوزه‌ی مدیریت استرس را آموزش می‌داد. در ادامه بخشی از داستان زندگی او را از وب سایت رسمی مارک یارنل با هم می‌خوانیم:

اگر  کسی به‌وسیله‌ی تحصیل در دانشگاهی از جنگل‌های پشت میسوری که مهارت خاصی را یاد نمی‌دهد یا بدون تجربه‌ی قبلی در تجارت، می‌تواند در یک بازه‌ی زمانی کوتاه از ژنده پوشی به ثروت برسد، یقین داشته باشید که شما هم می‌توانید. این داستان، داستان زندگی من است.

در 12 آوریل 1986، با دو تماس تلفنی زندگی من به طرز چشمگیری تغییر کرد.

اولین تماس از بانک بود. آنها به من اطلاع دادند كه قصد توقیف شورولت 1980 من را دارند. سه ماه بدهی عقب افتاده داشتم و نمی‌توانستم اقساطم را پرداخت کنم. اصلا نمی‌دانستم آنها یک شورولت شش ساله با دو رینگ ناپدید شده و جلو پنجره‌ی ترک خورده را برای چه چیزی می‌خواستند. با این حال آنها تهدید می‌کردند که قصد توقیف ماشیم را دارند.

تماس دوم از طرف یکی از همکاران من بود که می‌گفت: قرار است یک چیز باورنکردنی به من نشان دهد.

در آن زمان زندگی من بسیار سخت بود. والدین من ثروتمند نبودند و نمی‌توانستند از نظر مالی به من کمک کنند. علاوه‌بر بسیاری از اطرافیان، در حال ورشکستگی و ضرردهی مالی بودند. بنابراین هیچ‌کسی را نداشتم که بتواند به من کمک مالی کند.

من نه مدرک دانشگاهی داشتم و نه تجربه‌ی کافی در تجارت برای گذر از بحران. بنابراین وقتی بیل به منزل من آمد و فرصتی برای بازاریابی شبکه ای به من نشان داد، واقعاً نمی‌توانستم گزینه دیگری را انتخاب کنم.

بیشتر بخوانید:   ۸ نکته‌ی طلایی برای کوچینگ و مدیریت عملکرد موثر

بلافاصله ثبت نام کردم و پس از قرض کردن 5000 دلار از  یک تولیدکننده‌ی موفق که ده‌ها سال بعد، همچنینان دوست صمیمی من باقی ماند، شروع به کار کردم.

مدت زمانی را به بررسی و تحلیل بازارها سازمان‌های مختلف گذراندم، تا زمانی که توانستم کاملا حرفه‌ای شوم. من سخت تر از همیشه کار کردم و فقط در عرض چند ماه یک دریافتی قابل توجه داشتم.

داستان-مارک-یارنل

من توانستم در طی یک دوره‌ی کوتاه مدت،از یک بازاریاب خرده‌پا به ثروت برسم، تا جایی که بیش از 20 میلیون دلار درآمد در بازاریابی شبکه‌ای و نوشتن کتاب پرفروشم: اولین سال در بازاریابی شبکه‌ای به دست آوردم.

در طول چندین سال گذشته، زندگی‌ام را وقف بازاریابی شبکه‌ای کردم و خوشبختانه توانستم در 21 کشور، با اسم‌و‌رسم ایجاد کنم.

در طول این سال‌ها، من با سران بسیاری از موفق‌ترین شبکه‌ها مصاحبه کرده‌ام و چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام. هدفم این است که بقیه‌ی زندگی خود را صرف به اشتراک گذاشتن این دانش با دیگران کنم تا آنها هم پیشرفت کنند و از توانمندی باور نکردنی صنعت ما برخوردار شوند.

همانطور که در سال اول شما در بازاریابی شبکه ای نوشتم: «ما مراقب شروع شما در یک حرفه‌ی جسورانه، جدید و بی حد و حصر هستیم، حرفه ای که می‌تواند آزادی اقتصادی را در سراسر جهان تقویت کند و آینده‌ای زیبا و شایسته برای نسل‌های بعدی ایجاد کند.

مارک یارنل و رنه رید یارنل دو نویسنده‌ی کتاب دوام آوردن تنها راز موفقیت، صاحب در آمد چند میلیون دلاری و بیست سال سابقه‌ی کاری در این کتاب تلاش کرده‌اند، بیش از دویست توصیه برای ماندن و سودآوری شما طی سال اول حضورتان در بازار را مطرح کنند. امیدواریم با مطالعه‌ی این کتاب، رشد اقتصادی را برای آینده‌ی خودتان تضمین کنید.