من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

کلیه ها را با گشنیز پاکسازی کنید

پاکسازی کلیه
پاکسازی کلیه با گیشنیز

سموم انباشته شده در کلیه‌ها می‌توانند باعث عفونت‌ها و بیماری‌های گوارشی شدید شوند. یکی از وظایف اصلی کلیه‌ها دفع مواد زائد، سموم و مایعات اضافی از بدن و از طریق ادرار است. سم‌زدایی کلیه‌ها برای بدن بسیار ضروری است زیرا وظیفه‌ی تصفیه خون، برعهده‌ی آنهاست. اگر نتوانیم کلیه‌های خود را سالم نگه داریم، ممکن است فرآیند تصفیه‌ی خون مختل شود. همین موضوع می‌تواند باعث ایجاد عوارضی مانند اختلالات ادراری، درد مزمن معده، تب، حالت تهوع و استفراغ شود. در سم‌زدایی از بدن بسیاری از رژیم‌های غذایی سالم بر مصرف سبزیجات تاکید دارند. زیرا سبزیجات با خاصیت آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و ضد سرطانی قادر هستند، سموم و مواد مضر را از بدن پاک کنند.

گشنیز+زیره‌ی سبز+لیمو

گیشنیز با زیره

گشنیز خواص‌سم زدایی دارد. اگر گشنیز با زیره‌ی سبز مخلوط شود، تاثیر آن دو‌چندان می‌شود. از آن‌جایی که از زیره در آشپزی روزانه نیز استفاده می‌شود و همیشه در دسترس است، می‌توان از ترکیب آن با گشنیز و لیمو یک نوشیدنی سم‌زدای خانگی درست کرد.

مقداری برگ گشنیز (کاملا شسته شده)، زیره‌ی خشک و سه تا چهار برش لیمو (پوست آن را جدا نکنید) و یک لیتر آب را روی شعله‌ی ملایم بجوشانید. ابتدا برگ گشنیز را به آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه با شعله‌ی ملایم بجوشد. سپس برش‌های لیمو و یک قاشق غذاخوری زیره را اضافه کنید و دوباره همه‌ی مواد را پنج دقیقه دیگر بجوشانید. محلول را صاف کرده و روزی یک بار آن را مصرف کنید. این نوشیدنی نه تنها بیماری‌های مرتبط با کلیه را درمان می‌کند، بلکه انواع ناراحتی های گوارشی را نیز از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید:   ‌روش خوردن هوشمندانه را در این کتاب پیدا کنید

توجه داشته باشید که پیش از مصرف، آن را حتما گرم کنید.

چای گشنیز

چای-گشنیز

شما می‌توانید برگ‌های گشنیز را مانند چای در قوری دم کنید و بخورید. یک مشت برگ گشنیز را در یک قوری به مدت 10 دقیقه دم کنید. اگر روزانه تنها یک لیوان از این چای خوشبو را میل کنید، دیگر خبری از سنگ کلیه نخواهد بود. به علاوه گشنیز پانکراس شما را از سموم پاکسازی می‌کند.

تخم گشنیز

تخم-گشنیز

شما می‌توانید در طول روز برگ گشنیز و یا حتی تخم آن را مصرف کنید. تخم گشنیز نیز مانند برگ آن خاصیت سم‌زدایی دارد. آلومینیوم، جیوه و سرب فلزات سنگینی هستند که در بدن ما جذب می‌شوند. گشنیز توانایی آن را دارد که بدن را از شر این فلزات و حتی جیوه که از سموم خطرناک است، خلاص کند.

هنگام صرف غذا حتما از سبزیجات و خصوصا برگ گشنیز استفاده کنید. شما می‌توانید تخم آن را از فروشگاه‌ها یا عطاری‌ها تهیه کنید. توصیه می‌کنیم به جای پودر تخم گشنیز، از خود تخم گشنیز استفاده کنید، زیرا پودر آن به سرعت عطر و طعم خود را از دست می‌دهد.

پیش از مصرف بهتر است آن را مانند آجیل تفت بدهید. مقداری از تخم گشنیز را در کف ماهیتابه بریزید و روی شعله‌ی ملایم، آن را تفت بدهید. لازم نیست به آن ادویه یا نمک بزنید. پس از اینکه بوی گرمای آن به مشام‌تان رسید، شعله را خاموش کنید.

برای مصرف تخم گشنیز، می‌توان آن را به ماهی کبابی اضافه کرد. بعضی‌ها آن را با ماست می‌خورند و برخی دیگر نیز، آن را به خورشت یا سوپ اضافه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:   همه‌چیز درباره تاثیر غذاها در کاهش استرس

عرق گشنیز

عرق-گشنیز

متخصصان طب سنتی روی خواص عرق گشنیز و تاثیر آن روی کلیه‌ها تاکید بسیار زیادی دارند.

همان‌طور که پاکسازی کلیه با گشنیز بسیار توصیه شده است، عرق آن نیز در رفع عفونت‌های مجاری ادرار، ناراحتی‌های گوارشی و نفخ معده بسیار مفید است.

عرق گشنیز یک آنتی‌بیوتیک قوی‌ست. این عرق سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین A و C است.

مصریان باستان حتی برای عدم سرایت بیماری‌های مسری، از برگ گشنیز در اطراف چشم‌ها و دهان استفاده می‌کردند. این برگ و عرق آن، قدرت آن را دارد که عفونت‌های دستگاه تناسلی و گوارشی را از بین ببرد.

غیر از پاکسازی کلیه با گشنیز، درمان سرماخوردگی نیز از معجزات این گیاه بومی آسیایی‌ست.

نتیجه گیری

گشنیز هم مانند دیگر سبزی‌ها و برگ آنها خاصیت اعجاب‌انگیز درمانی دارد. فرقی نمی‌کند آن را به چه صورت استفاده می‌کنید، اما باید توجه داشه باشید که مانند هر خوراکی دیگری در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. اگر گشنیز را بیش از اندازه مصرف کنید، ممکن است دچار سستی، گیجی و خواب‌آلودگی شوید. حتی برخی افراد دچار حساسیت به این گیاه سبز می‌شوند. عرق گشنیز را هم نباید بیش از حد خورد. خوردن زیاد آن موجب ورم معده و روده خواهد شد. اگر آسم دارید، باید به شما بگوییم که این گیاه چندان برای شما مناسب نیست. بنابراین در مصرف آن، حتی در اندازه‌ی معمول نیز احتیاط کنید.

 


شما کاربران محترم همراهتم می توانید در صورت نیاز به دریافت مشاوره آنلاین وارد لینک فوق شوید!