من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

چطور در 7 مرحله‌ی ساده ثروت را جذب کنیم؟

جذب ثروت
مراحل ساده برای جذب ثروت

شما هم دقت کرده‌اید بعضی مردم به راحتی پول را جذب می‌کنند، درحالی‌که همین پول از برخی افراد فراری‌ست؟ نکند افرادی که پول بیشتری به‌دست می‌آورند، از رمز و رازی خبر دارند، که ما بی‌اطلاعیم؟ اگر شما هم مثل میلیون‌ها انسان دیگر روی کره‌ی زمین به دنبال پول بیشتر هستید، حتما برای یک بار هم که شده با خودتان فکر کرده‌اید که پول زیاد، تقریبا دست‌نیافتنی‌ست. به همین خاطر یافتن مسیری برای رسیدن به ثروت هم می‌تواند ناممکن به نظر برسد. به این ترتیب فکر پولدار شدن و افزایش درآمد را از سرتان می‌اندازید. در این مقاله قصد دارید به شما بگوییم که اینطور نیست. شما از همین الان می‌توانید راه‌های جذب ثروت بیشتر را یاد بگیرید.

7 گام اساسی برای جذب ثروت

باور کنید که لایق خوشبختی هستید

خوشبختی

بخشی از جذب ثروت مستلزم این است که شما باور داشته باشید، شایسته‌ی خوشبختی هستید. راز ایجاد شادی از خود ما شروع می‌شود. ابتدای صبح بهترین زمان برای یادآوری شایستگی شما برای ثروت به ذهن‌تان است.

هیچ یک از مراحل ذکر شده در این متن نمی‌تواند برای‌تان موثر باشد، مگر اینکه واقعاً باور داشته باشید که شایسته‌ی خوشبختی هستید. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید احساس گناه، پشیمانی و شرم درباره‌ی شکست‌های قبلی‌تان را کنار بگذارید.

 روی چیزی که در حال حاضر دارید تمرکز کنید

بسیاری از مردم گرفتار دام نشخوار فکری در مورد چیزهایی که ندارند یا از دست داده‌اند می‌شوند. وقتی نشخوار فکری شروع می‌شود، پله‌پله به سمت پایین می‌روید به جای اینکه رشد و پیشرفت داشته باشید.

در عوض یاد بگیرید از طریق موهبت قدردانی، تمرکز خود را معطوف چیزهایی کنید که دارید. ما فقط این لحظه در زمان را داریم. باید بدانیم دیروز از دست رفته و فکر کردن به آن بی‌فایده است. روی اینجا و اکنون تمرکز کنید و از راه‌های پرورش افکار کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:   معنای واقعی ثروت چیست؟

 به چرخه‌ی مایوس‌کننده‌ی درماندگی پایان دهید

درماندگی

وقتی فضای عاطفی زندگی شما با کلمات منفی اشغال شده باشد، نمی‌توانید ثروت یا هیچ چیز مثبت دیگری را به زندگی خود جذب کنید.

به بهانه‌گیری و یاس درباره‌ی کارهایی که به نظر می‌رسد نمی‌توانید انجام‌شان دهید، پایان داده و شروع به استفاده از جمله‌ی «من می‌توانم» کنید. همیشه با خودتان تکرار کنید که: « من می‌توانم ثروت را جذب کنم زیرا شایسته‌ی خوشبختی هستم.» با این کار درماندگی آموخته‌شده‌ی ذهن‌تان را پس می‌زنید و چرخه‌ی کشش فقر و یاس را متوقف می‌کنید.

حسادت‌ها را از ذهن‌تان پاک کنید

حسادت نسبت به داشته‌های دیگران به این معنی‌ست که شما ذهن خود را درگیر یک توهم بی‌جا می‌کنید. وقتی که شخصی در حال رانندگی یک ماشین‌گران قیمت است به این معنی نیست که لزوماً پول دارد یا ثروتمند است. حسادت یک دروغگوی خیالی‌ست که تنها داشته‌های و نقاط مثبت زندگی مردم را به شما نشان می‌دهد. اگر بدانید پس هر خوشبختی ظاهری چه غمی وجود دارد، شاید هرگز به دیگران حسادت نکنید. حسادت‌های خود را کنار بگذارید و جایی برای شادی باز کنید.

به قدرت پول احترام بگذارید

قدرت پول

پول محصول کار و تلاش شماست. وقتی به پول بی‌احترامی کنید، به خودتان بی‌احترامی کرده‌اید. احترام گذاشتن به پول به معنای حفظ اصولی و نگه داشتن آن است. وقتی به پول احترام بگذارید، آن را به عنوان یک ابزار بسیار مهم درنظر می‌گیرید که قدرت ترمیم و تخریب بسیار زیادی دارد.

پس با احترام به پول یاد می‌گیرید از آن مراقبت کرده و رصد کنید که در کجا و به چه منظور آن را خرج کرده‌اید. هیچ وقت فکر نکنید پول، چرک کف دست است. پولی که با زحمت به دست می‌آید، نباید به راحتی و برای هر چیز بی‌ارزشی خرج شود. وقتی پول به درستی مدیریت شود، قدرت رشد و مراقبت از شما را برای سالیان متمادی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:   چه چیزهایی باعث رضایت شغلی خواهد شد؟

درباره‌ی ثروت مطالعه کنید

جذب ثروت به زندگی شما، مستلزم آن است که فراتر از آرزوهای‌تان بروید. انتخاب‌های آگاهانه داشته باشید و علاوه‌بر اینکه لازم است بدانید چطور آن را به‌دست می‌آورید، باید چگونگی انباشت و سرمایه‌گذاری آن را هم بشناسید. اعمال، باورها و عادات افراد روشن فکری را که ثروتشان را خلق و جذب کرده‌اند، بررسی کنید. این افراد معلمان اصلی شما هستند.

افرادی که دارای ثروت واقعی هستند، از جواهرات و لباس‌های پر زرق‌و برق استفاده نمی‌کنند، ماشین‌های گران‌قیمت و لوکس نمی‌خرند. در واقع اکثر میلیونرهای خودساخته، بودجه‌ی خود را صرف تجملات نمی‌کنند. آنها سعی می‌کنند با مطالعه‌ی دقیق بازار، ثروت خود را در طول زمان بیشتر کنند.

پول‌تان را خرج کنید

خرج کردن پول

سعی کنید به دیگران کمک کنید. یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب ثروت این است که دست‌و‌دلباز باشید، زمانی که به دیگران و خصوصا کسانی که در پول درآوردن، شانس کمتری دارند، کمک کنید، پول‌تان به شما برخواهد گشت. این نکته به قدرت معنوی و کارمایی پول مربوط می‌شود. با بخشیدن ثروت خود، به بازسازی روحیه‌ی افراد دیگر کمک کنید. پول‌تان را احتکار نکنید. با این کار فقط آن را از دست می‌دهید

سعی کنید روحیه‌ی همدلی را در خود تقویت کنید که بتوانید نیازمند واقعی را تشخیص دهید. این نکته را فراموش نکنید که کمک حتما نباید پرداخت پول باشد. اگر بتوانید به آنها یاد دهید چطور پول بیشتری به‌دست آورند، مهم‌ترین کمک را کرده‌اید. سعی کنید آنها را به مرحله‌ی بی‌نیازی برسانید. با بی‌نیاز کردن دیگران، خودتان هم عزت‌نفس بیشتری به‌دست می‌آورید. راز ثروت را پیش خودتان نگاه ندارید. آن را به دیگران هم بگویید. هنگامی که شما با عشق و شفقت واقعی به دیگران کمک می‌کنید، فضای شاد بیشتری برای خودتان ایجاد می‌کنید، که پیش درآمد ثروت است.

بیشتر بخوانید:   مقایسه کار گروهی، تیمی و فردی

یادتان باشد که شاید خواندن این مطلب تصادفی نباشد. با دنبال کردن این 7 راه،  ثروت را به زندگی خود جذب کنید. تغییر فرآیندی‌ست که زمان می‌برد. این موضوع در مورد بیشتر چیزها صادق است، مانند تغییر در نحوه‌ی تفکر ما در مورد پول. طرز فکرتان در مورد ثروت که تغییر کند، مطمئن باشید که سبک زندگی و درآمدتان هم تغییر خواهدکرد. در نهایت به یاد داشته باشید که اکثر افرادی که از نظر مالی باثبات هستند، از طریق سخت کار کردن در طول سالیان متمادی و باور صادقانه و عمیق به خودشان، به این موفقیت رسیده‌اند.