من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

 جدیدترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های مدیریت و رهبری

کتاب‌های مدیریت و رهبری
جدیدترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های مدیریت و رهبری

توانایی مدیریت کردن یک پروژه یا یک شرکت از آن دست کارهایی‌ست که مهارت و توانمندی زیادی می‌خواهد. برخی از پروژه‌ها به طور کامل شکست می‌خورند و بسیاری از آنها به صورت ناامیدکننده‌ای پیش می‌روند. گاهی بعضی از پروژه‌ها پس از صرف مدتی طولانی، هزینه‌ها و بودجه‌های سنگین، انتظارات کارفرما را برآورد نخواهد کرد. تقریباً همه‌ی پروژه‌های شکست‌خورده در یک مساله مشترک هستنند: سوء مدیریت. اگر به دنبال تکمیل پروژه‌های خود در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت هستید پیشنهاد می‌دهیم ادامه‌ی این مقاله که جهت معرفی  جدیدترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های مدیریت و رهبری نوشته شده است را بخوانید.

معرفی جدیدترین کتاب‌های مدیریت و رهبری

 به دنیای مدیریت خوش آمدید اثر رایان هاک

دنیای مدیریت

سالانه میلیون‌ها کارمند، به پیشرفت شغلی دست پیدا می‌کنند. همه‌ی آنها از روش‌های پیشرفت شغلی استفاده می‌کنند که شاید دیگران از آن بی‌خبر باشند. در کتاب به دنیای مدیریت خوش آمدید، رایان هاک (Ryan Hawk) نویسنده‌ی‌ آن برای شما توصیه‌هایی دارد که می‌توانید با مدیریت طراحی شده به موفقیت برسید. با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید که چطور از یک کارمند برتر به رهبری عالی تبدیل شوید.

از خوب به عالی اثر جیم کالینز

کتاب ازخوب به عالی

سیر موفقیت برای هرکسی روندی رو به رشد است که باید تا آخرین قله‌ی آن را طی کند. بسیاری از ما در نیمه‌ی راه با اندکی موفقیت دست از تلاش برمی‌داریم تا کمی استراحت کنیم و موفقیت کوچک‌مان را جشن بگیریم. نویسنده‌ی کتاب جیم کالینز (Jim Collins) در این کتاب دلایل شکست شرکت‌ها و سازمان‌ها را می‌گوید و به بررسی چگونگی پشت سر گذاشتن رقبا و رسیدن به نقطه‌ای عالی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:   مراحل نوع‌دوستی در نظریه جان پیلیاوین

رسیدن به رشد سریع نوشته غلامرضا توکلی و مهدی الیاسی

رسیدن-به-رشد-سریع

رشد شرکت‌های نوپا و موفقیت آنها در گرو دوام آوردن است. دوام آوردن تنها راز موفقیت است.  تجربه کردن به خاطر شناخت کمتر از شرایط، ریسک بالایی دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به موفقیت، استفاده از تجربه‌ی مدیران دیگر در مسیر رشد و پیشرفت شرکت‌شان است. رشد شرکت‌های نوپا و چگونگی موفقیت‌های آنها در کسب‌و‌کار موضوع اصلی این کتاب است.

از صفر به یک اثر پیتر تیل

کتاب از صفر به یک

شرکت‌های بزرگی که می‌شناسیم از روز اول چطور کار را شروع کرده‌اند؟ آیا از همان اول موفق و بدون مشکل بودند؟ مسلما جواب منفی‌ست. همه‌ی آنها با پیگیری مدیران و افراد مشتاقی شروع به کار کرده‌اند. این شرکت‌ها از ایده‌های معمولی و گاه ناب پله‌های ترقی را پشت سر گذاشته‌اند. خود پیتر تیل (piter til) نویسنده‌ی کتاب یک کارآفرین موفق به‌حساب می‌آید. کتاب‌های او همیشه در صدر پرفروش‌های حوزه‌ی نوآوری، کارآفرینی و استارتاپ‌ها بوده و تحسین بسیاری از افراد موفق در حوزه‌های مختلف را برانگیخته است.

مدیران بزرگ به دنیا نمی‌‌آیند، ساخته می‌‌شوند اثر جولی ژو

مدیران-بزرگ-به-دنیا-نمی-آیند

کارهای بزرگ علاوه بر ایده‌های ناب، نیازمند مدیرانی لایق، توانا، سختکوش و خستگی‌ناپذیر است. تسلط بر مشکلات، رفتارهای مناسب، توانایی همگام تمامی جنبه‌های داخلی و امور خارجی وابسته به شرکت، تنها بخشی از توانایی‌های یک مدیر خوب است . اما برای از مدیر خوب بودن تا رسیدن به مدیر بزرگ راهی طولانی در پیش دارید. به گفته‌ی نویسنده‌ی کتاب، مدیران بزرگ از پس تجارب بیرون می‌آیند، آنها ساخته می‌شوند. جولی ژو (Julie Zhou) به عنوان مدیر تجربه‌ی اتفاقات بزرگی را داشته که توانسته است تلاطم‌های بزرگ‌ و سخت‌ را به توانمندی‌های خود بیافزاید. این کتاب حاصل این تجربیات است.

بیشتر بخوانید:   با قوانین جهانی موفقیت از دید برایان تریسی آشنا شوید

رهبران آخر غذا می‌خورند

رهبران آخر غذا میخورند

قوانین نانوشته‌ای در مدیریت وجود دارد که می‌گوید خدمت کردن به زیردستان از وظایف مدیران است. چگونگی عملکرد مدیران ارتباط مستقیمی با عملکرد مجموعه دارد. بنابراین نقش مدیر در همکاری یا عدم همکاری کارمندان بسیار موثر است. این کتاب اثری قوی و موفق در حوزه‌ی کسب‌وکار و موفقیت به‌حساب می‌آید. تاکید سایمون سینک (Simon Sinek) در این است که مدیران و رهبران نقش اساسی در راهبرد شرکت و پروژه‌ها دارند.

هفت عادت مردمان موثر اثر استفان کاوی

هفت-عادت-مردمان-موثر

برای بهتر شدن و بهتر بودن علاوه بر تربیت خانوادگی نیازمند آموزش در مدرسه و دانشگاهیم. علاوه بر اینها جستجوهای شخصی می‌توانند ما را در بهبود و توسعه‌ی فردی کمک کنند. استفان کاوی (Stephen Covey) نویسنده این کتاب، علاوه بر نویسندگی یک سخنران انگیزشی نیز هست. او قصد دارد در این کتاب شما را با مفاهیمی مانند: ارزش‌ها، رابطه و نحوه‌ی برقراری ارتباط آشنا کند. با مطالعه‌ی هفت عادت مردمان موثر، می‌توانید زمانی که با چالشی روبرو شدید و نظم فکری‌تان بر اثر هجوم اطلاعات به هم ریخت، قدرت تصمیم‌گیری خود را حفظ کنید.

بازی بی‌نهایت اثر سایمون سینک

کتاب بازی بینهایت

بازی برای همه‌ی ما جذاب است، چون مسیر و انتهای آن مشخص است. همه ‌می‌دانیم در انتهای بازی قرار است چه پاداشی نصیب برنده شود، اما در کسب‌و‌کار اوضاع فرق دارد. پیش‌بینی کامل آینده امری ناممکن است. زیرا با تلاطم‌هایی مواجهیم که نه‌تنها از اختیار ما خارج است، بلکه گاهی حتی به ذهن‌مان هم نمی‌رسد. سایمون سینک نویسنده‌ی این کتاب با چنین تفکری کتاب را نوشته است. او به این سوال پاسخ می‌دهد که: چگونه در یک بازی که هیچ خط پایانی ندارد، رو به پیشرفت باشیم و دوام بیاوریم؟ پاسخ اساسی او برای این سوال انعطاف‌پذیری و پذیرش بالای افراد است.

بیشتر بخوانید:   جلسات کاری متعدد قاتل بازده و کارآیی است

برای مدیریت علاوه بر استعداد باید مهارت هم داشته باشیم. اگر بخواهیم مهارت را صرفا با تجربه به دست بیاوریم، باید متحمل شکست‌های زیادی شویم. این شکست‌ها علاوه بر ما روی هم‌تیمی‌های ما هم اثرگذار است. پیش از اینکه به این حوزه وارد شوید، دراین‌باره مطالعه کنید و از تجربیات مدیران موفق و حتی شکست‌خورده استفاده کنید.