من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

معرفی دیوید سداریس و کتاب‌هایش

دیوید سداریس
کتاب های دیوید سداریس

دیوید ریموند سداریس (David Raymond Sedaris) متولد 26 دسامبر سال 1956 است. او نویسنده‌ای طنزپرداز است که در رادیو کار می‌کند. بیشتر شهرت او به‌خاطر طنزهایی‌ست که از زندگی شخصی خودش طرح کرده است. در سال 1992 زمانی که مقاله‌ی او با عنوان «خاطرات سانتالند» در رادیوی ملی پخش شد، میان مردم شناخته شد. اولین مجموعه‌ی داستان کوتاهش با نام تب بشکه هم در سال 1994 منتشر شده است. دیوید سداریس برادر ایمی سداریس (Amy Louise Sedaris) هنرپیشه‌ای آمریکایی‌ست. ادامه‌ی این مقاله چکیده‌ای از زندگی دیوید سداریس و معرفی کتاب‌های اوست.

چکیده‌ای از فعالیت‌های دیوید سداریس

او با شوخ‌طبعی و انتقادهای اجتماعی جدیش، به یکی از برجسته‌ترین نویسندگان کمدی در آمریکا تبدیل شده است. مهارت او استفاده از تعبیرهای فرهنگی و درست سیاسی‌ست که ثابت کرده او از بزرگترین طنزپردازان و نویسندگان امروزی‌ست. کتاب «تب بشکه و تعطیلات روی یخ» از پرفروش‌ترین کارهای اوست.

نسخه‌ی صوتی مقاله‌ی «بیایید دیابت را با جغدها کاوش کنیم»، نامزد پنجاه‌و‌ششمین دوره‌ی جوایز گرمی (GRAMMY) برای بهترین آلبوم گفتاری بود. نوشته‌های او دو بار در لیست «بهترین مقاله‌های آمریکایی» گنجانده شده است. بیش از ده میلیون نسخه از کتاب هایش در دست چاپ است و به 25 زبان دنیا ترجمه شده است.

اغلب می‌توان قطعات رادیویی او را در نمایش‌های رادیویی عمومی شنید. سداریس نامزد دریافت سه جایزه‌ گرمی برای بهترین کلمه‌ گفتاری و بهترین آلبوم کمدی شده است. در ادامه با هشت کتاب او آشنا خواهیم شد.

معرفی هشت کتاب دیوید سداریس

مادربزرگت رو از این‌جا ببر

مادربزرگت رو از این‌جا ببر

مادربزرگت رو از این‌جا ببر نوشته شده توسط دیوید سداریس و در سال 1997 منتشر شده است، مجموعه‌ای از 11 داستان است که براساس زندگی و تجربه‌های شخصی دیوید سداریس نوشته شده. در این اثر سداریس رنگ تازه‌ای به خاطره‌نویسی بخشیده و به بیان زندگی خود و جهان‌ بینی‌اش پرداخته.

بیشتر بخوانید:   سبک پاپ آرت چیست؟

تعطیلات بی‌دغدغه

تعطیلات بی دغدغه

تعطیلات بی‌دغدغه را در سال 1997 نوشت. این مجموعه شامل داستان‌هایی طنزگونه است و مربوط به اتفاقات خنده‌داری‌ست که در تعطیلات برای او اتفاق افتاده است. داستان‌هایی که دیوید سداریس در این کتاب برای خوانندگانش نوشته است بسیار جذاب و گیرا است.

بالاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم

بالاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم نوشته شده توسط دیوید سداریس است که در سال 2000 منتشر شد. او پس از انتشار این کتاب لقب طنزنویس سال را دریافت کرد و توانست توجه منتقدان و خوانندگان زیادی را به خود جلب کند. موضوع این اثر درباره‌ی مقاطع مختلفی از زندگی دیوید سداریس است. داستان کتاب درباره‌ی نوجوانی‌ست که در تلفظ کلماتی که دارای حروف «س» و «ش» هستند مشکل دارد و به دنبال راه‌حلی برای این موضوع است.

وقتی شعله‌ها شما را در بر می‌گیرد

وقتی شعله‌ها شما را در بر می‌گیرد

وقتی شعله‌ها شما را در بر می‌گیرد را در سال 2008 منتشر کرد. این کتاب ششمین مجموعه از مقالات او‌ست. در این کتاب سداریس اتفاقات روزمره را به صورت طنزی جذاب و سرگرم کننده بیان کرده‌است. اتفاقاتی که در این کتاب روایت شده است بسیار جالب و سرگرم کننده‌است و می‌تواند مخاطب را به راحتی به خود مشغول کند.

بیا با جغدها درباره‌ی دیابت تحقیق کنیم

بیا با جغدها درباره‌ی دیابت تحقیق کنیم نوشته شده توسط دیوید سداریس که در سال 2014 منتشر شد. داستان این کتاب سفری‌ست به دور دنیا که در آن نقطه‌نظرهای او درباره‌ی تجربه‌های خنده‌دارش از گردشگری به نقاط مختلف در دور دنیا است.

کالیپسو

کالیپسو نوشته شده توسط دیوید سداریس که در سال 2018 به چاپ رسیده است، شامل 21 مقاله است که در ارتباط با دغدغه‌های اصلی سداریس در دوران میان‌سالی وی است. بسیاری از خوانندگان کتاب‌های وی، این کتاب را به عنوان بهترین اثر وی می‌دانند. این اثر، تنها اثر اوست که به قسمت تراژدی بیشتر از طنز توجه کرده‌است.

بیشتر بخوانید:   موسیقی و مطالعه: موضوعی پیچیده

مخمل و جین تن خانواده‌ات کن

مخمل و جین تن خانواده‌ات کن

مخمل و جین تن خانواده‌ات کن هم مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه اوست که به وضعیت انسان معاصر می‌پردازد.

تب بشکه

او تب بشکه را در سال 1994 منتشر کرد. مجموعه‌ای از 13 داستان کوتاه که به اتفاقات شگفت‌انگیز فرهنگ معاصر آمریکا می‌پردازد. در بخش اول این کتاب داستان‌های کوتاه قرارداده شده و در بخش دوم اتوبیوگرافی دیوید سداریس آمده است.

کتاب‌ها و اجراهای رادیویی سداریس می‌تواند لبخند را به روی لبان مخاطب بیاورد. او با نگاه کنایه‌آمیز به دنیای اطراف خود سعی کرده برای دیگران شادی به ارمغان بیاورد. اگر نیاز به خندیدن دارید یا از نوشته‌های طنز لذت می‌برید، حتما سراغ کتاب‌های دیوید سداریس بروید.