من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

چه ترفند هایی برای زندگی لازم است؟

ترفندهای زندگی
چه ترفند هایی برای زندگی لازم است؟

همیشه این کارهای بزرگ نیستند که روی زندگی ما تاثیر مستقیم می‌گذارند. درواقع نکات کوچک، اما کاربردی می‌توانند تاثیرات چشمگیری روی تمام زندگی‌مان داشته باشند. همیشه لازم نیست برای رسیدن به موفقیت به دنبال راه‌های سخت باشید. اگر ترفندهای ساده‌ اما کاربردی برای زندگی را به کار ببرید، می‌توانید با چشم‌های خودتان ببینید چه‌قدر زندگی‌تان تغییرات مثبتی خواهد داشت. در این مقاله قرار است به این سوال پاسخ دهیم که چه ترفندهایی برای زندگی لازم است.

بهبود خورد‌و‌خوراک

اگر آشپزی کردن را بلدید، سعی کنید مهارت‌تان را در آن بالا ببرید. اگر هم بلد نیستید، از همین امروز شروع کنید. از غذاهای ساده و با مقدار کم شروع کنید. با یک سرچ ساده می‌توانید چندین دستور پخت پیدا کنید. آشپزی ترفندی‌ست که باید زن و مرد در زندگی بلد باشند. هرچه بیشتر آشپزی کنید و به آشپزی کردن دیگران نگاه کنید، بیشتر ماهر می‌شوید. وقتی بتوانید از پس غذا درست کردن خودتان بربیایید، حتما اوضاع خورد‌و‌خوراکتان هم بهتر می‌شود.

تعمیرات منزل

تعمیرات منزل

سعی کنید تعمیرات غیرتخصصی وسایل منزل را یاد بگیرید. قرار نیست کمپرسور یخچال تعمیر کنید، اما همین که بتوانید تشخیص دهید موتور یخچال به صورت یک‌سره کار می‌کند یا حتی فریزر با برفک زیادی پر شده، می‌توانید جلوی یک تعمیر گران‌قیمت را بگیرید.

تعویض و آب‌بندی شیرآلات، درزگیری بین کاشی‌ها و سرامیک‌ها، تعویض پازل‌های پارکت، باز کردن گرفتگی لوله‌ی فاضلاب، رنگ زدن دیوارهای منزل و ده‌ها کار ساده‌ی دیگر، می‌توانند ترفندهای زندگی باشند.

مراقبت از خودرو

درست است که اتومبیل‌ها برای راحت‌تر کردن زندگی ما ساخته می‌شوند، اما بدون مراقبت و نگهداری درست از آنها، بیشتر برای‌مان تولید دردسر می‌کنند تا ایجاد راحتی. اگر فکر می‌کنید رانندگی تنها دست‌فرمان خوبی داشتن است، کاملا اشتباه کرده‌اید. برای اینکه یه راننده‌ی خوب باشید، باید قبل از رانندگی ماشین خود را بشناسید.

بیشتر بخوانید:   مفهوم اختلال انطباقی و راه‌های درمان و پیشگیری از آن

لازم است درباره‌ی خودروی خود اطلاعات کافی داشته باشید. فیلتر روغن، بنزین و هوا بین هر 24 تا 48 کیلومتر باید تعویض شود. هفته‌ای دو بار گیج روغن موتور را چک کنید. پس از 13هزار کیلومتر لاستیک‌ها باید تعویض شوند. مایع گیربکس، شمع‌ها، تسمه تایم و لنت ترمز و باتری از دیگر وسایل مصرفی خودروست که باید حواس‌تان به آنها هم باشد.

روی مهارت‌های اصلی رانندگی خود کار کنید. داشتن گواهینامه برای یک رانندگی خوب و مطمئن کافی نیست.

استفاده از تکنولوژی

استفاده از تکنولوژی

به کارگیری تلفن همراه به استفاده از پیام‌رسان‌ها و گرفتن عکس و تماس‌های تلفنی محدود نمی‌شود. گوشی‌های هوشمند صدها کاربرد مختلف دارند. از اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی گرفته تا برنامه‌های رژیم غذایی، خریدهای اینترنتی یا برنامه‌های آموزشی، جزو صدها کاربرد تلفن همراهی‌ست که در دست شماست. بسته به مدل گوشی خود تلاش کنید کاربردهای مختلفی از آن را درک کنید و طرز استفاده از آن را یاد بگیرید.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند باید به آن توجه کنید، مراقبت از رمزهای‌تان است. هرگز برای حساب‌های مختلف‌تان از یک رمز استفاده نکنید. سعی کنید آنها را در حساب  گوگل کروم خود ذخیره کنید تا دفعه‌ی بعدی به راحتی از آن استفاده کنید. در این مقاله می‌توانید ریزه‌کاری‌های این کار را یاد بگیرید.

تهیه‌ی یک رزومه‌ی قوی

فرقی نمی‌کند الان جایی مشغول به کار هستید یا خیر. شما همیشه باید یک فایل از روزمه‌ی خود را داشته باشید. اگر ندارید همین امروز دست به کار شوید. یک رزومه‌ی خوب علاوه بر اطلاعات شخصی شما، باید حاوی اطلاعات مهمی از جمله دوره‌هایی که آموزش دیده‌اید، جاهایی که مشغول به کار بوده‌اید و همچنین مهارت‌ها، توانایی‌ها و علایق شما باشد. نوشتن یک رزومه خیلی سخت نیست، اما بسیار مهم است. در اینترنت جست‌و‌جو کنید و با انواع رزومه آشنا شوید.  برای خود رزومه‌ای تهیه کنید که در کوتاه‌ترین زمان گویای تجارب و مهارت‌های شما باشد.

بیشتر بخوانید:   با مهارت سخنوری جلسات را مدیریت کنید

تقویت مهارت‌های ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید. از قدرت کلام‌تان گرفته تا مهارت‌های گوش دادن و نحوه‌ی نشست‌و‌برخاست شما در موفقیت‌های شما تاثیر مستقیمی دارند. مهارت‌های ارتباطی آموختنی‌ست. با مطالعه و دقت به نحوه‌ی رفتار دیگران می‌توانید طی مدت کوتاهی ارتباط موثر را یاد بگیرید. خوشبختانه باید بگوییم مهارت ارتباطی بی‌انتهاست و هر چه بیاموزید باز هم برای یاد گرفتن نکات زیادی وجود دارد.

یادگیری کمک‌های اولیه

یادگیری کمکهای اولیه

آیا می‌دانید با یک مصدوم دست شکسته یا یک رگ بریده باید چه کار کنید؟ همه‌ی ما در زندگی به چنین اتفاقی برمی‌خوریم. کم‌ترین کاری که در این لحظه می‌توانیم انجام دهیم، جلوگیری از وخامت اوضاع است. با دانستن چگونگی کمک‌های اولیه می‌توانیم جلوی فجایع بسیاری را بگیریم. حتی اگر قبلا هم آموزش دیده‌اید، حتما می‌دانید باید اطلاعات خود را به روز نگه دارید. پس از مطالعه در این زمینه اصلا غافل نشوید.

نظم و انظباط

اگر زندگی‌تان روی ریل نظم حرکت کند، انتخاب‌های درستی هم خواهید گرفت. با نظم می‌توانید کارهای خود را به سرانجام برسانید و برای اهداف‌تان قدرتمند شوید. سبک زندگی شما با انظباط یک سبک سالم و موفقیت‌آمیز خواهد بود. درست است که همیشه نمی‌توان ایده‌آل بود، اما همین که تلاش کنید از مسیر انظباط فاصله نگیرید کافی‌ست.

توجه به تفریح و استراحت

هیچ‌وقت تاثیر یک فنجان چای و چند دقیقه پا روی پا انداختن را دست کم نگیرید. با تمام سخت‌کوشی‌هایی که دارید، باید زمانی فارغ از تمام افکار و کارهای‌تان، زمانی را برای استراحت یا تفریح کردن درنظر بگیرید. بسته به اینکه چقدر خسته‌اید یا در کدام مرحله از کارتان هستید، باید برای زمان استراحت خود برنامه‌ریزی داشته باشید. حتی اگر بدن‌تان نیاز به استراحت ندارد، به فکر ذهن‌تان باشید. خستگی تنها در جسم شما تاثیر نمی‌گذارد. شما برای ادامه‌ی کارهای‌تان احتیاج به فکر و ذهن باز دارید.

بیشتر بخوانید:   روان شناسی مثبت گرا چیست و چه اثری بر زندگی ما دارد؟

مدیریت پول و سرمایه

مدیریت پول و سرمایه

درآمدتان را برنامه‌ریزی کنید. یک برنامه‌ی یک ساله برای درآمد خود بچینید و به آن پایبند باشید. در این برنامه اوقات فراغت، تحصیل، درمان و نیازهای ابتدایی را پیش‌بینی کنید. یکی از ترفندهای زندگی، مدیریت پول است. سرمایه‌گذاری را فراموش نکنید. در چند سبد مختلف با ریسک‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید. روش‌های مختلفی برای درآمد خود داشته باشید. هیچ‌وقت تنها به یک منبع درآمد اکتفا نکنید.

زندگی هرکسی بسته به شرایطش با دیگری متفاوت است. ترفند زندگی نسخه‌ای کلی ندارد که برای همه‌ی زندگی‌ها بتوان آن را تجویز کرد. برای بهتر و راحت‌تر کردن زندگی‌تان هیچ وقت از یادگیری غافل نشوید و همیشه به آینده امیدوار باشید. امیدواری در کنار یادگیری می‌تواند تضمینی برای آسودگی شما در آینده باشد.