من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

جهشی بزرگ از فقر به ثروت تنها با تغییر ذهن

ثروتمند شدن
مهارت های کسب ثروت

بین افراد فقیر و ثروتمند فاصله از زمین تا آسمان است. طرز فکر و شیوه‌ی رفتار این دو گروه با هم تفاوت زیادی دارد. اگر به پرونده‌های ثروت نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که میلیونرها تفکری متفاوت از تمام افراد، خصوصا اشخاص فقیر دارند. قبل از اینکه به ذهنیت میلیونرها بپردازیم، باید بدانیم چه تفکری موجب این همه‌ تفاوت شده است. شناخت این طرز فکر به ما کمک می‌کند تا مهارت‌هایی را به‌دست بیاوریم که به میلیونر شدن‌مان کمک می‌کند.

مهارت‌هایی برای ثروتمند شدن

میلیونرها روی اهداف‌شان تمرکز دارند

هیچ فرد پولداری را نمی‌شناسیم که نداند دقیقا از زندگی چه می‌خواهد. در مقابل هیچ فرد فقیری هم تکلیف خودش با زندگی مشخص نیست. اگر در ذهن‌تان اهداف مشخصی نداشته باشید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک فرد موفق و شاد باشید. اهداف شما می‌تواند رشد مالی، رفاه بیشتر، یک مسیر شغلی خاص یا هر رویای دیگری باشد. عادت کنید به آنچه که می‌خواهید برسید، فکر کنید.

اهداف خود را در ذهن‌تان پرورش دهید، آنها را یادداشت کنید و در جایی که همیشه جلوی چشم‌تان باشد، نگاه دارید. با این کار خود اهداف‌تان همیشه به شما یادآوری می‌کنند که باید در چه مسیری قدم بردارید و چه راهی را طی کنید. این یادداشت‌ها باعث می‌شوند شما از مسیرتان منحرف نشوید. آنها هر روز به شما یادآوری می‌کنند که برای چه چیزی کار می‌کنید.

یادگیری در اولویت افراد ثروتمند است

یادگیری

حتما با افرادی روبرو شده‌اید که از تحصیل و درس فراری هستند. آنها نه‌تنها با تحصیل کردن، بلکه با هرگونه آموزشی مشکل دارند. این افراد همیشه در حال درجا زدن هستند، زیرا نمی‌دانند یادگیری اولین پله‌های موفقیت است.

بیشتر بخوانید:   ۱ + ۱۰ روش آسان برای بالا بردن هوش اجتماعی فرزندان

اگر می‌خواهید پرونده‌های ثروت از آن شما باشد، هیچ وقت یادگیری و آموزش را دست کم نگیرید. یادگیری به شما کمک می‌کند خودتان را ارزیابی کنید و بفهمید کدام کارها در گذشته به نفع‌تان نبوده و باید آنها را ترک کنید. به علاوه می‌فهمید کدام مسیر درست است و باید با قدرت بیشتری، آن را طی کنید. به تمام مهارت‌های جدیدی که یاد می‌گیرید توجه داشته باشید و به این که چگونه به پیشرفت خود ادامه داده‌اید، افتخار کنید.

ثروتمندان جسورند

مردم افراد جسور، پرشور و شجاع را که در مورد اهداف‌شان صحبت می‌کنند، می شناسند و به یاد می‌آورند. وقتی در ذهن و یاد مردم باشید، راحت‌تر می‌توانید موفق شوید. افراد فقیر منزوی هستند و برای برقراری ارتباط موثر با دیگران توانمند نیستند. اگر بتوانید ایده‌های‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید، می‌توانید از همفکری افراد زیادی بهره‌مند شوید.

میوه‌ی صبر شیرین است

مهارت صبر کردن

افراد فقیر یا شکست‌خورده دائما دنبال پاداش هستند. آنها فکر می‌کنند باید برای هر قدمی که برمی‌دارند پاداشی دریافت کنند. اگر قصد دارید از فقر فاصله بگیرید باید بدانید که راه آسانی را انتخاب نکرده‌اید. شاید برای‌تان ناامیدکننده باشد که احساس کنید بدون اینکه پاداشی دریافت کنید در حال تلاش هستید، اما اجازه ندهید این افکار شما را از تمرکز بر آنچه در زندگی می‌خواهید باز دارد. شما نمی‌توانید زندگی خود را در یک هفته تغییر دهید. اگر به اهداف خود در زمانی که امیدوار بودید به دست‌شان می‌آورید نرسیدید، اشکالی ندارد.

موفقیت و رسیدن به آن زمان می‌برد. اگر منتظر اتفاقی هستید که الان رخ نمی‌دهد، به این معنا نیست که هرگز اتفاق نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید:   فکر و اندیشه چه تاثیری بر ثروتمندشدن دارد؟

ثروتمندان اشتباهات‌شان را می‌پذیرند

یکی از پرونده‌های ثروت که در ذهن افراد فقیر باز نمی‌شود، اشتباه و خطاست. آنها از هر اشتباهی می‌ترسند و فکر می‌کنند خطا، کار آدم‌های ضعیف است. اما برعکس باید بگوییم برای رشد و یادگیری، باید اشتباه کرد. شما نباید به اشتباهات خود به عنوان چیزهایی نگاه کنید که به هر قیمتی باید از آنها اجتناب کنید، بلکه باید به عنوان فرصت‌هایی برای یادگیری به آنها نگاه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بین اشتباهات تکراری و آنهایی که تنها برای یک بار پیش می‌آیند و تبدیل به درس عبرت می‌شوند تفاوت وجود دارد.

شکست‌ها فرصت‌هایی برای یادگیری در مورد خودتان هستند و راهی عالی برای توسعه‌ی مهارت‌های جدید برای آینده ارائه می‌دهند. به جای اینکه روی اشتباهات خود تمرکز کنید، در مورد آنها فکر کنید و آنها را بپذیرید. قرار نیست همیشه شکست‌خورده بمانید.

میلیونرها از استراحت و تفریح غافل نمی‌شوند

استراحت

در گذشته عموم مردم فکر می‌کردند با سخت کار کردن می‌توانند ثروتمند شود. کار سخت و طاقت‌فرسا اشتباهی‌ست که افراد فقیر مرتکب می‌شوند. برای انجام کار بهتر، باید استراحت کافی داشته‌باشید. همه‌ی ما روزهای پرمشغله‌ای داریم، اما خوابیدن به ذهن و بدن شما برای بازیابی و عملکرد بهتر کمک می‌کند. شاید وقتی کارهای زیادی داشته باشیم بتوانیم بدون استراحت کردن آنها را به اتمام برسانیم، اما چنین کارکردی پایدار نیست. شاید در ابتدا نتیجه بگیرید، اما پس از مدتی بهره‌وری خود را از دست می‌دهید.

ثروتمندان به تفریح و استراحت اهمیت زیادی می‌دهند. برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند و به میزان مناسب بین کارهای خود، برایش زمان می‌گذارند. بدن و ذهنی که به خوبی استراحت کرده باشد شما را با انگیزه‌تر و آماده‌ی شروع مجدد می‌کند.

بیشتر بخوانید:   آشنایی با ۱۰ تا از باورهای ثروت ساز

ثروتمندان هرگز بهانه‌تراشی نمی‌کنند

یکی از بدترین عادات مردم فقیر، بهانه‌تراشی‌ست. همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم راز موفقیت پذیرفتن شکست است. برای اینکه موفق شوید سعی کنید به جای اینکه اشتباهات خود را به گردن عوامل دیگر بیاندازید یا شکایت کنید، به مشکلات رسیدگی کنید. با یک فرد با تجربه و خبره صحبت کنید تا بفهمید چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد یا باعث ایجاد مشکل می‌شود. روی ایجاد تغییرات رفتاری تمرکز کنید تا برای خود تغییرات مثبتی ایجاد کنید. فرقی نمی‌کند این تغییر درخواست کمک، تغییر رویکرد یا حتی استراحت باشد، به یاد داشته باشید که بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که اجازه دهید بهانه‌های‌تان شما را از بین ببرد.

تمام چیزی که از ثروتمند شدن باید بدانید، در مورد سبک زندگی جدیدی‌ست که برای شما به ارمغان می‌آورد. شما باید پیش از تغییر طرز فکرتان، خودتان را باور داشته باشید. تمام تلاش‌تان را بکنید و بدانید روزی به پیروزی می‌رسید. در طول مسیر محترمانه رفتار کنید. شما قرار است با  افراد ناامیدکننده‌ای مواجه شوید. اشکالی ندارد که گاهی  احساس ناراحتی یا ناامیدی کنید، اما سعی کنید تا جایی که می‌توانید محترمانه رفتار کنید. هنگامی که به اهداف خود رسیدید، همه‌ی کسانی که ناامیدتان کرده‌اند شما را باور خواهند کرد.