من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

مشاغل دورکار مناسب دانش‌آموزان

مشاغل مناسب برای یک دانش آموز
مشاغل مناسب برای دانش‌آموزان می‌تواند روی آینده‌ی شغلی آنها تاثیرات خوبی داشته باشد.

مزایای مختلفی برای بدست آوردن یک شغل پاره‌وقت برای دانش‌آموزان وجود دارد. مشاغل مناسب برای دانش‌آموزان می‌تواند روی آینده‌ی شغلی آنها تاثیرات خوبی داشته باشد. انواع مختلفی از مشاغل برای دانش‌آموزان وجود دارد که آنها می‌توانند در کنار برنامه‌های درسی و روزانه‌ی خود به آن  مشغول باشند. به علاوه برخی از مشاغل دانش‌آموزی مناسب فصل تابستان هستند.

 

مشاغل از راه دور برای دانش‌آموزان‌ می‌تواند درآمد خوبی به همراه داشته باشد، برای‌شان سودآور باشد و به آنها کمک کند برای شغل آینده‌ی خود آماده شوند. امروزه مشاغل زیادی هستند که به مکان خاصی محدود نمی‌شوند و عملا می‌توان در هر جایی به آنها مشغول شد که به آنها فریلنسر (Freelancer) گفته می‌شود. پیدا کردن یک شغل آنلاین می‌تواند تمرکز آنها را روی درس‌های‌شان هم حفظ کند، خطر و خرج و مخارج رفت‌و‌آمد آنها را به صفر برساند.

شاید کار کردن دانش‌آموزان و نوجوانان از نظر والدین کار اشتباهی به نظر برسد، اما بهتر است بدانید در کشورهای مختلف مشاغل زیادی هستند که توسط دانش‌آموزان اداره می‌شود. دلایل زیادی برای اشتغال در این سن وجود دارد که همه‌ی آنها به کسب درآمد ختم نمی‌شود. به علاوه ‌مشاغل دورکار زیادی هستند که نیاز به تجربه یا سابقه‌ی کاری زیادی ندارند. در ادامه مشاغلی را پیشنهاد می‌دهیم که دانش‌آموزان بتوانند بدون رفت‌وآمد در داخل منزل درآمد مناسبی کسب کنند.

 

بهترین مشاغل دورکار برای دانش‌آموزان

تولید محتوا

تولید محتوا

اگر اهل مطالعه هستید، جستجوی آنلاین را به خوبی بلدید و انشای خوبی دارید می‌توانید تولید محتوا کنید. شما می‌توانید مطالب مختلفی را برای صفحات وب، کپشن‌ها، تبلیغات و ویدئوها بنویسید.

با افزایش کسب‌و‌کارهای دیجیتال، شرکت‌ها برای بهبود بازاریابی به محتوای نوشتاری نیاز دارند. به عنوان یک مبتدی نمی‌توانید انتظار دستمزدهای زیادی داشته باشید، اما بعد از چند وقت می‌توانید مهارت خوبی کسب کنید. باید مهارت خوبی در نوشتن و ویراستاری داشته باشید. به علاوه‌ی مهارت های مورد نیاز، باید یک کامپیوتر یا تبلت هم داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   آیا دچار اختلالات شخصیتی هستیم؟

برای خود وبلاگ بسازید و شروع به نوشتن مقاله برای آن کنید. یک رزومه از مقالاتی که نوشته‌اید جمع آوری کنید. وقتی نمونه کار داشته باشید می‌توانید پروژه بگیرید.

تایپ

موسسات گوناگون زیادی هستند که مقالات و تحقیقات مشتری‌های خود را تایپ می‌کنند و تحویل آنها می‌دهند. اگر سرعت خوبی در تایپ کردن داشته باشید می‌توانید در منزل پروژه بگیرید و آن را انجام دهید. علاوه بر اینکه لازم است سرعت خوبی در تایپ کردن داشته باشید، باید با برنامه‌های اختصای مانند ورد و اکسل نیز آشنا باشید.

ایجاد و ساخت وب‌سایت

ایجاد و ساخت وب سایت

اگر با مهارت ساختن وب‌سایت‌ها آشنا هستید، می‌توانید از امروز شروع کنید. لازم نیست حتما کدنویسی بلد باشید. می‌توانید از طریق ویکس (Wix) یا وردپرس (WordPress) یک سایت بسازید. سایت‌های زیادی در اینترنت می‌توانند آموزش‌های خوبی در این زمینه به شما بدهند.

تولید جزوه

اگر بچه‌ زرنگ مدرسه‌اید جزوه بسازید. شما ‌می‌توانید مطالبی که معلم‌تان سر کلاس می‌گوید یادداشت کنید. بعد در منزل آنها را مرتب و پاک‌نویس کنید. به معلم‌تان نشان دهید و اگر تاییدش کرد بین باقی دانش‌آموزان منتشرش کنید. تولید جزوه یکی از مشاغل مناسب دانش‌آموزان است.

زیرنویس کردن ویدیو

اگر به یک زبان دیگری غیر از زبان مادری‌تان مسط هستید، می‌توانید با مدیران صفحات مجازی همکاری کنید. یک برنامه‌ی خوب تولید زیرنویس تهیه کنید و کار خود را شروع کنید. حتی می‌توانید برای خودتان هم یک صفحه‌ی مجازی ایجاد کنید. سپس در موضوع خاصی ویدیوهای مناسب را ترجمه و زیرنویس کنید. بعد از مدتی با افزایش دنبال‌کننده‌های‌تان‌ می‌توانید سفارش تبلیغات بگیرید.

تولید پادکست

تولید پادکست

اگر صدای خوبی داشته باشید، می‌توانید اتاق خودتان را به یک استودیوی کوچک تبدیل کنید. نگران تجهیزات نباشید. قرار نیست هزینه‌ی زیادی کنید. همین که بتوانید دیوارهای اتاق‌تان را عایق صدا کنید و یک میکروفون مناسب بخرید کافی‌ست. می‌توانید کتاب صوتی بسازید یا اینکه با سایت‌های مختلف برای تامین محتوای صوتی‌شان همکاری کنید.

بیشتر بخوانید:   اختلال ساختگی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

ویرایش ویدئو

ویدئو یکی از بزرگترین و سودآورترین اشکال محتوا در اینترنت است، زیرا این حرفه در حال حاضر تقاضای زیادی دارد. به عنوان یک ویرایشگر ویدیو، شما مسئول مدیریت فیلم، جلوه‌های صوتی، دیالوگ‌ها و جلوه‌های ویژه خواهید بود تا بیننده را مجذوب خود کنید. اگر با نرم‌افزارهای ویرایش آشنایید، می‌توانید خیلی راحت ویدیوهای خوبی برای سایت‌ها و کسب‌و‌کارهای مجازی بسازید.

تدریس زبان خارجی

اگر به یک زبان خارجی مسلط هستید، می‌توانید در کنار ترجمه و زیرنویس کردن ویدیوها، تدریس هم بکنید. از دوستان و اطرافیان‌تان شروع کنید. کلاس‌های آنلاین برگزار کنید. آموزشگاه‌های زیادی به دنبال یک مدرس کم‌تجربه می‌گردند که حقوق کمتری بپردازند. برای شروع دنبال حقوق زیاد نباشید. همین که شروع کنید کافی‌ست. تجربه و رزومه‌ای که در کارهای ابتدایی به دست می‌آورید را دست‌کم نگیرید. تدریس زبان خارجی یا هر درس دیگری که درآن قوی هستید، یکی از مشاغل مناسب دانش‌آموزان است.

آشپزی

آشپزی

آشپزی یکی از مشاغل مناسب دانش‌آموزان است. لازم نیست غذاهای خیلی سخت و زیادی بپزید. این روزها بازار فینگرفودها بسیار داغ است. مطمئنا با کمی تمرین کردن می‌توانید چند دستور غذایی ساده را یاد بگیرید. سراغ غذاهایی بروید که در مهمانی‌ها، ‌جشن‌ها و مراسم خانوادگی سرو می‌شود. از اطرافیان و فامیل سفارش بگیرید. اگر بتوانید یک صفحه‌ی مجازی برای نمایش غذاهای‌تان هم راه‌اندازی کنید که عالی‌ست.

صنایع دستی

یکی از پرکاربردترین مشاغل خانگی، صنایع دستی‌ست. باتوجه به علاقه‌مندی‌های خود مهارتی را آموزش ببینید که در خانه از پس انجامش بربیایید. از ساخت زیورآلات و دست‌سازه‌های چوبی و رزینی گرفته، تا بافت و دوخت لباس همگی جزو کارهایی‌ست که می‌توانید در داخل منزل انجام دهید.

بیشتر بخوانید:   دلایل استرس و راه های مقابله با آن

 

کار کردن از سنین نوجوانی می‌تواند آنها را مسئولیت‌پذیر و مستقل کند. توسعه‌ی مهارت‌های فردی کمک زیاد به آنها خواهد کرد. بهترین مشاغل برای دانش‌آموزان و نوجوانان کارهایی‌ست که می‌توانند در داخل منزل انجام دهند. در این‌صورت در کنار درس خواندن می‌توانند درآمد هم داشته باشند. به عنوان پدر‌و‌مادر، از اشتغال نوجوان خود نترسید. آنها را تشویق کرده و از آنها حمایت کنید. شاید کمی طول بکشد تا شغل مناسب خود را پیدا کنند یا اینکه در شغلی که انتخاب می‌کنند، موفق شوند. اما اگر حمایت شما را داشته باشند، حتما موفق می‌شوند. علاوه بر حمایت گاهی لازم است از آنها پشتیبانی مالی کنید تا توانایی خود را به حد استاندارد برسانند. اگر بدانید اشتغال یک نوجوان چه تاثیرات شگفت‌انگیزی در سرنوشت او به جا می‌گذارد، از هزینه کردن برای آموزش‌های او استقبال خواهید کرد. حمایت شما راهی برای پذیرش شغل در آینده‌ی نوجوان‌تان است.