من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

فکر و اندیشه چه تاثیری بر ثروتمندشدن دارد؟

ثروتمند-شدن
تاثیر فکر و اندیشه بر ثروتمندشدن

اطلاعاتی که از محیط اطراف‌مان دریافت می‌کنیم، بر طرز فکر و رفتار ما تاثیر می‌گذارد. در علم روان‌شناسی، پرایمینگ یا اثر پیش‌زمینه، به همین نکته تاکید دارد و بیان می‌کند که یک محرک می‌تواند باعث فعال شدن محرک بعدی بشود.

به عنوان مثال، محققان دریافته‌اند که شنیدن کلمه‌هایی مانند فراموشکار و چین و چروک باعث می‌شود که افراد آهسته‌تر راه بروند؛ به‌طوری‌که انگار احساس پیری و خستگی می‌کنند. در مقابل کسانی که برای رسیدن به موفقیت یا کسب ثروت تلاش می‌کنند، می‌توانند با ارائه‌ی محرک‌های درست به مغزشان، به رویاهای مالی‌شان نزدیک شوند و به آنها تحقق ببخشند. در این مقاله قصد داریم از رابطه‌ی فکر و ثروتمند شدن برای شما بگوییم.

بررسی رابطه‌ فکر و ثروتمند شدن در چهار موقعیت

تجسم-ثروتمند-بودن

خودتان را ثروتمند تجسم کنید

در مطالعه‌ای که به تازگی در دانشگاه شیکاگو انجام شده است، تعدادی بسکتبالیست را به سه گروه مساوی تقسیم کردند و از آنها خواستند تا آن‌جا که می‌توانند پرتاب آزاد انجام دهند. سپس از گروه اول خواسته شد هر روز یک ساعت پرتاب‌ آزاد را تمرین کند، از گروه دوم خواسته شد هر روز پرتاب‌ آزاد را فقط تجسم کند و گروه سوم هم، هیچ‌کاری انجام ندهند.

یک ماه بعد، پرتاب‌های گروه اول 24 درصد بهبود یافته بود. اعضای گروه دوم بدون آن‌که پا در زمین بسکتبال بگذارند، 23 درصد پیشرفت کرده بودند و افراد گروه سوم (گروه کنترل) هیچ پیشرفتی نداشتند. جالب نیست؟ نتیجه‌ی این تحقیق نشان می‌دهد که تجسم یک فعالیت می‌تواند در بهبود عملکردتان به‌شدت موثر باشد.

تجسم باید فعال باشد. فرق تجسم فعال و غیرفعال در این است که در تجسم فعال، شما خودتان را در شرایط موفقیت تصور می‌کنید. برای این تصور شما همه‌ی جوانب را می‌سنجید و مسیر را در ذهن‌تان طی می‌کنید. بنابراین می‌توانید مشکلات و موانع سر راه‌تان را پیش‌بینی کنید و قبل از روبه‌رو شدن با آنها، مدیریت‌شان کنید. اما تجسم‌ غیرفعال می‌تواند برای اهداف شما مضر باشد، زیرا در این شرایط شما بدون هیچ تلاشی، انتظار موفقیت و پیروزی را دارید. بنابراین چنین تجسمی نه‌تنها مفید نیست، بلکه شما را از رسیدن به خواسته‌هایتان دور خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:   ارزشمندی سازمانی

قدر آنچه را که دارید، بدانید

گوشه‌ای دیگر از تاثیر فکر و اندیشه بر ثروتمندشدن، قدرشناسی‌ست. اگر می‌خواهید از ذهن‌تان برای ثروتمند شدن خود استفاده کنید، کمی وقت بگذارید و به‌شکلی دقیق به تمام چیزهایی که دارید از زاویه‌ی جدیدی نگاه کنید. یادآوری نعمت‌ها در زندگی‌تان به شما این امکان را می‌دهد که از فرهنگ مصرف‌گرایی فاصله بگیرید.

سپس به این درک خواهید رسید که می‌توانید با همان چیزهایی که در حال حاضر دارید هم احساس کنید که ثروتمند هستید. زمانی که بتوانید داشته‌هایتان را ببینید، راه‌های جدیدی برای تولید ثروت نیز به ذهن‌تان می‌رسد. اگر می‌خواهید ذهنی ثروتمند داشته باشید، باید ثروت‌های هرچند کوچک خود را بشناسید. همین دارایی‌های کوچک و به‌ظاهر کم است که شما را به سمت ثروت بیشتر روانه می‌کند.

دست ‌و ‌دلباز باشید

دست-ودلباز-باشید

یکی از راه‌های کسب ثروت، خرج کردن است. اگر نگرش‌تان را در رابطه با پول تغییر ندهید، به رویای ثروتمند شدن نزدیک نخواهید شد. خساست و دست‌و‌دلبازی دو نقطه‌ی مقابل هم هستند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند با خساست می‌توانند به ثروت برسند؛ درحالی‌که حتی اگر این ایده درست باشد، ثروت و پولی که به این روش به دست می‌آورند؛ مبلغ زیادی نخواهد بود. درواقع، با دست‌و‌دلبازی در موقعیت بهتری برای دیدن و پذیرش فرصت‌های تولید ثروت قرار می‌گیرید.

دست‌و‌دلبازی یکی از راز‌های ثروت است. آنهایی که ثروت بیش از اندازه دارند، با پول خرج کردن به آن رسیده‌اند. شما با دست‌ودلبازی یاد می‌گیرید که برای رسیدن به موفقیت باید در زمان درست پول خرج کنید. برای مثال شاید ثبت‌نام در یک دوره‌ی آموزشی گران‌قیمت، در ظاهر به‌صرفه نباشد؛ اما شاید همین آموزش بتواند در آینده ثروت زیادی برایتان به همراه داشته باشد. پس فراموش نکنید که برای کوتاه‌ شدن یا آسان‌تر کردن مسیر موفقیت، گاهی لازم است پول خرج کنید.

بیشتر بخوانید:   خلاصه کتاب گاهی برنده می شوید، گاهی یاد می گیرید

جملات تاکیدی مثبت را تکرار کنید

جملات تاکیدی مثبت می‌توانند به مغز شما کمک کنند تا تغییرات قابل توجهی ایجاد کنید. دلیلش آن است که ذهن شما تفاوت بین واقعیت و خیال را نمی‌شناسد. به همین دلیل است که هنگام تماشای یک فیلم ترسناک قلب شما به تپش می‌افتد، چرا که ذهن شما با شخصیت‌های فیلم احساس همدردی می‌کند؛ حتی زمانی که می‌داند چیزی که می‌بیند فیلم است و آن شخصیت‌ها واقعی نیستند.

پس برای آموزش ذهن‌تان باید از جمله‌های مثبت استفاده کنید. سعی کنید فکرتان را تربیت کنید تا بتواند ثروتمند شدن‌تان را باور کند. در این‌صورت ذهن‌تان راهکارهای مختلفی را برای رسیدن به خواسته‌هایتان و تولید ثروت پیدا خواهد کرد. برای خودتان جمله‌های تاکیدی با بار معنایی مثبت بسازید. جمله‌های تاکیدی‌تان را سه بار در روز به مدت پنج دقیقه با صدای بلند تکرار کنید. از قدرت مغز خود استفاده کنید. ذهن انسان، ماشینی با توانایی و ظرفیتی غیرقابل باور است و همین امر به ایجاد ثروت کمک می‌کند.

برای به دست آوردن ثروت دنبال انگیزه باشید. بدون انگیزه به هیچ هدفی نمی‌رسید. اساس ثروت و ثروت‌آفرینی، انگیزه است و درآخر باید بدانید لذت، همان ثروت است و فراوانی، در لذت بردن از نعمت‌ها‌ست؛ نه داشتن دارایی بیشتر.