من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

با اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید

اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی
اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی 2022

با انتخاب بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی در سال ۲۰۲۲ زندگی تحصیلی و کاری موفق‌تری برای خودمان می‌سازیم. کمتر کسی می‌تواند همه‌ي کارها و برنامه‌هایش را به‌ذهن بسپارد. میان این همه شلوغی و هیاهو برای برنامه‌ریزی به کمک نیاز داریم. این شما و این کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی در سال ۲۰۲۲!

بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی در سال ۲۰۲۲

اگر تا حالا از اپ برای برنامه‌ریزی، مدیریت زمان و مرتب کردن کارها بهره نمی‌بردید، امروز همان روزی‌ست که می‌توانید با اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی ۲۰۲۲ آشنا شوید و مناسب‌ترین را نصب کنید.

اگر هم تجربه‌ی استفاده از اپ‌ برنامه‌ریزی را دارید، می‌توانید با اپلیکیشن‌های جدیدتر و جذاب‌تر آشنا شوید. ما برای درس خواندن و گذراندن امتحان‌ها، یادگیری زبان خارجی، گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی و انجام وظیفه‌های شغلی می‌توانیم از اپ استفاده کنیم.

بعضی‌ها دوست دارند همه چیز را یادداشت کنند یا از کاغذ پشت‌ چسب‌دار بهره ببرند. این هم راه خوبی‌ست و کمک می‌کند کارها را منظم‌تر پیش ببریم. اما اپلیکیشن محیط کامل‌تر و حرفه‌ای‌تری دراختیار ما قرار می‌دهد و ما را به بهره‌وری، نظم و موفقیت بیشتر می‌رساند.

۱. اپ ترلو

اپ-ترلو

ترلو (Trello) یکی از اپلیکیشن‌های جذابی‌ست که برای کار تیمی عالی به‌نظر می‌رسد. تجربه‌ی کاربری ساده و راحتی دارد و کمک می‌کند وظیفه‌ی همه‌ي افراد تیم مشخص شود. هر بورد یا کارت به وظیفه‌ای اختصاص پیدا می‌کند و افرادی که قرار است آن وظیفه را انجام دهند، وارد کارت می‌شوند.

اپلیکیشن ترلو با امکان دسته‌بندی وظیفه‌ها، مشخص کردن هر وظیفه برای هر فرد از تیم و تعیین وضعیت وظیفه از درحال انجام به انجام شده، به فضایی کاملا مناسب برای کار تیمی تبدیل شده.

با اپلیکیشن ترلو چه کارهایی انجام می‌شود؟

کارهایی که باید انجام شوند، تاریخ تحویل و فرد مسوول مشخص می‌‌شوند. همچنین برقراری ارتباط بین افراد تیم و بحث درمورد وظیفه‌ی موردنظر در این اپ بسیار راحت است.

در ترلو می‌توانیم برای برنامه‌های شخصی مانند برنامه‌ریزی روزهای سفر، مراسم خاص یا برنامه‌های روزانه کارت درست کنیم و به کارهای شخصی‌مان نظم دهیم.

بیشتر بخوانید:   آگاهی عاطفی چیست؟

ترلو هم نسخه‌ی رایگان دارد و هم نسخه‌ی پولی. در سیستم‌عامل اندروید، آی او اس، مک و ویندوز امکان کار با ترلو وجود دارد.

۲. اپ تو دو ایست

اپ تو دو ایست

اپلیکیشن تو دو ایست  (Todoist) از دید مدیران تیم‌ها و شرکت‌های بزرگ برای برنامه‌ریزی روزانه یکی از بهترین‌هاست. با داشتن این اپ خیال‌مان راحت است که چیزی را فراموش نمی‌کنیم و همه‌ی کارها به‌شکل منظم پیش می‌روند.

نکته‌ی جذاب دیگر اپ Todoist هماهنگی با اپلیکیشن‌های دیگر و درنتیجه مدیریت ساده‌تر وظیفه‌هاست. می‌توانیم وظیفه‌های فرعی(Subtasks)، پروژه‌های فرعی، اعلان، تکرار وظیفه‌ها و موارد مشابه را در آن برنامه‌ریزی کنیم.

با اپلیکیشن Todoist چه کارهایی انجام می‌شود؟

اولویت‌بندی وظیفه‌ها و انجام مهم‌ترین کارها، بهره‌وری را بالا می‌برد. مدیریت وظیفه از راه درست کردن وظیفه‌های فرعی و نشان‌دادن زمان سررسید وظیفه‌ی فردی از دیگر مشخصه‌های این اپ مفید است.

برچسب زدن به وظیفه‌ها براساس اولویت، محیط شخصی‌سازی‌شده‌ای دراختیار ما قرار می‌دهد. تنظیم یادآوری و اعلان به مدیریت بهتر کارها کمک می‌کند.

اپ تو دو ایست نسخه‌ی رایگان دارد. اگر بخواهیم از نسخه‌ی پولی آن بهره ببریم،‌ امکانات بیشتری دراختیار ما قرار می‌گیرد. این اپ با سیستم‌های آی او اس، اندروید، مک او اس و ویندوز کار می‌کند.

۳. اپ اِوِر نوت

اپ اورنوت

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی در سال ۲۰۲۲، اپلیکیشن اور نوت (Evernote) است. با کمک این برنامه می‌توانیم هر چه را در ذهن داریم، مرتب و مکتوب کنیم، چراکه یکی از بهترین اپ‌ها برای نوت برداشتن به‌شمار می‌رود.

امکان هماهنگ کردن چک‌ لیست‌های شخصی و یادداشت‌ها در گوشی و تبلت‌های مختلف وجود دارد. به این ترتیب می‌توانیم نوت‌هایی را که با تبلت ذخیره کرده‌ایم، روی گوشی یا هر وسیله‌ی دیگری ببینیم.

با اپلیکیشن Evernote چه کارهایی انجام می‌شود؟

نوت‌ها را با فرمت‌های مختلفی می‌توانیم ذخیره کنیم، مانند متن، عکس، فایل صوتی، کلیپ تحت وب یا ویدیو. همچنین امکان پیوست کردن فایل‌های مایکروسافت آفیس و پی‌ دی اف را داریم.

بیشتر بخوانید:   چرا دچار بی انگیزگی می‌شویم ؟

یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن برنامه‌ریزی، امکان جست‌وجوی متن و یافتن آن در فرمت عکس است، حتی اگر متن ما دست‌نویس باشد یا تایپ شده باشد. این ویژگی در کمتر اپلیکیشنی پیدا می‌شود. البته مایکروسافت وان نوت (Microsoft OneNote) هم چنین کاری انجام می‌دهد. به این ترتیب زمانی‌که از کارت ویزیت، وایت بورد، آگهی تبلیغاتی یا هر چیزی عکس می‌گیریم، خیال‌مان آسوده‌ است که با جست‌وجو در اور نوت، آن را پیدا خواهیم کرد.

ویژگی دیگر اور نوت این است که می‌توانیم فایل، ایونت‌ یا اعلان‌ را با دیگران به اشتراک بگذاریم. امکان چت کردن درون اپ هم وجود دارد، امکانی که در نسخه‌ی رایگان هم فعال است.

از نسخه‌ی رایگان گفتیم، لازم است این نکته را هم درنظر داشته باشیم که اور نوت هم نسخه‌ی پولی دارد و هم نسخه‌ی رایگان. هر دو نسخه روی سیستم‌های عامل مختلف قابل دانلود هستند.

۴. اپ انی دو

اپ انی دو

یکی دیگر از گزینه‌های عالی در میان اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی ۲۰۲۲، اپ انی دو (Any.do) است. این اپ برای افرادی مناسب است که به‌دنبال اپلیکیشن برنامه‌ریزی مینیمال و جمع‌وجور هستند. به کمک آن، هیچ‌کدام از کارها و ظیفه‌ها را فراموش نمی‌کنیم و برای همه‌ی فعالیت‌ها برنامه‌ریزی داریم.

با اپلیکیشن Any.do چه کارهایی انجام می‌شود؟

ویژگی‌های معمول این‌گونه اپلیکیشن‌ها مانند اعلام تاریخ سررسید وظیفه‌ها، اولویت‌بندی کارها، یادآوری و امکان ایجاد لیست انجام کارها در این اپ هم وجود دارد.

همگام‌سازی داده‌ها امکان‌پذیر است. به این معنی که برنامه‌های تقویم را در پلتفرم‌های مختلف مانند تقویم گوگل و واتس‌اپ هم وارد می‌کند.

ایجاد وظیفه‌ی فرعی در این اپ کار پیچیده‌ای به‌حساب نمی‌آید. اما برگ برنده‌ی اپ Any.do گزینه‌ی Any.do moment است. این ویژگی وظیفه‌ای را که به ما اختصاص داده شده، یادآوری می‌کند. ما تصمیم می‌گیریم که آن را انجام دهیم یا به تاریخ دیگری موکول کنیم.

بیشتر بخوانید:   9 مهارت مدیریت زمان که به شما کمک می کند تا موفق شوید

یکی دیگر از ویژگی‌های آن، وضعیت تمرکز (Focus Mode) است که فقط روی گوشی موبایل کار می‌کند. مدت‌ زمان مشخصی را انتخاب می‌کنیم، مانند ۲۵ دقیقه. درخت کوچکی همراه با تایمر روی گوشی ظاهر می‌شود. اگر در طی این مدت گوشی را برنداریم و وارد برنامه‌های گوشی نشویم، درخت رشد می‌کند. درغیر این صورت، درخت کوچک می‌ماند. استفاده از انی دو روی موبایل بسیار روان‌تر از نسخه‌ی دسک تاپ به‌شمار می‌رود.

چالش‌های دنیای مدرن آن‌قدر فراوانند که بدون وجود کمکی، مدیریت آنها سخت می‌شود. در این نوشته از «همراهتم» به چند تا از بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی در سال ۲۰۲۲ اشاره کردیم که نسخه‌ی رایگان دارند و روی همه‌ی پلتفرم‌ها قابل‌نصب و اجرا هستند.

Trello یکی از پرطرفدارترین اپ‌های برنامه‌ریزی برای کار تیمی‌ست. کاربرپسند است و کارراه‌انداز. Todoist اپلیکیشنی‌ست که برای برنامه‌ریزی، اولیت‌بندی و نظم دادن به کارها و وظیفه‌ها خیلی مفید واقع می‌شود.

Evernote به کمک‌مان می‌آید تا انواع فایل‌های متنی و ویدیویی را ذخیره کنیم. درواقع عمده‌ی کمکی که به ما می‌کند، در ذخیره کردن انواع نوت است. و در پایان هم به اپلیکیشن Any.do اشاره کردیم که داده‌ها را در پلتفرم‌های مختلف ذخیره می‌کند. بنابراین، خیال‌مان راحت است از همه‌ی پلتفرم‌ها به نوت‌ها و تسک‌ها دسترسی داریم.

حالا نوبت شماست که بگویید تجربه‌ی استفاده از کدام اپلیکیشن‌ها را دارید. چه اپلیکیشنی را برای برنامه‌ریزی، مدیریت زمان و تمرکز به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟