من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

پیشنهاداتی برای کسب و کارهای کوچک مناسب 2022

کسب و کارهای کوچک
پیشنهاداتی برای کسب و کارهای کوچک

اگر به دنبال فکرهای بکر برای راه‌اندازی کسب و کار موفق و مناسب در سال 2022 هستید، باید به شیوه‌ی زندگی امروزی مردم و رویکرد کاریشان دقت کنید. اگر فکر بکری در ارتباط با نیازمندی‌ها یا شیوه‌ی بازاریابی دارید که به ذهن دیگران نرسیده است، احتمالا ایده‌ی کسب و کار شما پروپا قرص است.

اما این یگانه شیوه برای راه‌اندازی نیست. اگر پشتکار نقطه‌ی قوت شما است، می‌توانید از ایده‌هایی که در ادامه‌ی این مطلب از  بلاگ همراهتم در ارتباط با راه‌اندازی کسب و کار پیشنهاد شده است بهره بگیرید و قدم در راه موفقیت شغلی بگذارید. ‌

پیشنهاداتی برای کسب و کارهای کوچک

این فهرست از کسب و کارها به شما در مسیر کارآفرینی کمک خواهد کرد. به یاد داشته باشید که برای شروع بعضی از این کسب و کارها به سرمایه‌گذار نیاز خواهید داشت. با مطالعه‌ی فهرست زیر در میان کسب و کارهای گوناگون در پی منبع الهام‌بخش برای موفقیت شغلی آینده‌ی خود بگردید.

مشاوره

مشاوره

اگر در زمینه‌ی موضوع یا رشته‌ای خاص شوق یا دانش فراوان دارید (مثلا کسب و کار، رسانه‌ی اجتماعی، بازاریابی، منابع انسانی، رهبری کسب و کار یا ارتباطات)، مشاوره گزینه‌ی شغلی سودآوری برایتان خواهد بود. می‌توانید کسب و کار مشاوره‌ی شخصی خود را راه‌اندازی کنید و سپس آن را توسعه دهید و مشاوران دیگری را استخدام کنید.

واسطه‌گری آنلاین

اگر به پوشاک یا فروش علاقه دارید، می‌توانید در فکر راه‌اندازی کسب و کار واسطه‌گری آنلاین باشید. هر چند موفقیت در این شغل به زمان، پشتکار در زمینه‌ی مد روز و فشن نیاز دارد، می‌توانید این کار را به‌منزله‌ی شغلی فرعی آغاز کنید و سپس آن را توسعه داده و به کسب و کار اصلی خود تبدیل کنید. در ابتدا می‌توانید در وب‌سایت‌های فروشگاه‌های آنلاین با فروش لباس‌هایی که نمی‌خواهید، شروع به کار کنید و پس از کسب تجربه وب‌سایت خود را به راه بیندازید.

آموزش آنلاین

آموزش آنلاین

تقاضای فراوان برای تحصیل آنلاین بخت و فرصت مناسبی را برای کارآفرینان مهیا کرده است. از آن جا که این کار آنلاین است، می‌توانید بدون در نظر گرفتن امکانات فضایی در رشته‌ای که تخصص دارید کار را آغاز کنید. اگر تخصص ویژه‌ای ندارید می‌توانید به‌صورت آنلاین زبان مادری خود را به شاگردان خارجی یاد بدهید.

حسابداری و دفترداری مالی آنلاین

فناوری روز، برای خدمات حسابداری و دفترداری مالی، مانند خدمات آموزشی امکان فعالیت آنلاین را فراهم کرده است. اگر حسابدار یا دفتردار مالی هستید و برای راه‌اندازی کسب و کار خود در پی آزادی عمل و استقلال شغلی هستید، از فناوری جدید برای شروع خدمات آنلاین بهره بگیرید.

بیشتر بخوانید:   پیشرفت شغلی و راه‌های دستیابی به آن چیست؟

توسعه‌دهنده‌ی برنامه‌ی موبایل

توسعه‌دهنده‌ی برنامه‌ی موبایل

اگر در زمینه‌ی فناوری، دانش و تجربه‌ی کاری مناسبی دارید، می‌توانید در فکر کسب و کار توسعه‌ی برنامه‌ی موبایل باشید. تلفن‌های هوشمند از ضروری‌ترین مایحتاج و وسایل مردم شده است و نیاز به انواع برنامه‌های موبایل هم هر روز افزایش می‌یابد. همچنین امروزه نرم‌افزار واقعیت مجازی نیز بسیار پرطرفدار شده است و می‌توانید در فکر توسعه‌ی برنامه‌ی واقعیت مجازی نیز باشید.

خدمات رونویسی

اگر گوش تیزی دارید و می‌توانید به سرعت تایپ کنید، خدمت رونویسی برنامه‌ی کاری شما را بسیار انعطاف‌پذیر می‌کند. می‌توانید سخنرانی‌ها یا مبحث‌های درسی صوتی در زمینه‌ی تخصصی خود را بپذیرید. این کار را می‌توانید هم‌راستا با شغل کنونی خود آغاز کنید تا وضعیت مالی‌تان نیز به خطر نیفتد.

متخصص سازماندهی فضا

آیا به دنبال فکر بکری برای کسب و کار لذت‌بخش هستید؟ متخصص سازماندهی فضا به افراد در ایجاد نظم و ترتیب و بهینه‌سازی فضای کار یا زندگی کمک می‌کند. در این عصر مصرف‌گرایی، همه شدیداً محتاج جمع‌آوری وسایل فراوان خود هستند، خصوصا که فضای زندگی روز به روز کوچک‌تر می‌شود.

در سال‌های اخیر مینیمالیسم بسیار رایج شده است، با این حال همچنان اغلب مردم نمی‌توانند از بسیاری از وسایل خود دل بکنند. بخشی از وظیفه‌ی متخصص سازماندهی، کمک به مشتری برای کاستن از وسایل در فضای در اختیار است. اگر بسیار منظم هستید و از مرتب‌سازی محیط لذت می‌برید، می‌توانید این تخصص را برای کمک به خود و دیگران به کار ببندید.

خدمات نظافتی

خدمات نظافتی

اگر فردی تمیز هستید و از نظافت لذت می‌برید می‌توانید آن را تبدیل به کسب و کارتان کنید. با چند کارمند و وسایل نظافت می‌توانید خدمات خود را به خانه‌ها، فروشگاه‌ها و شرکت‌ها ارائه دهید. می‌توانید برای ایجاد تفاوت بین کسب و کار خود و دیگر رقیبان ارائه‌ی خدماتی مازاد بر تمیزکاری را چون گل‌آرایی، جلای وسایل چوبی و کف و تعمیرات جزئی نیز در نظر داشته باشید.

تولیدکننده‌ محتوا و تبلیغ نویس کارمزدی

اگر ذاتا سخنور و حتی اندکی دانش در ارتباط با بازاریابی دارید، می‌توانید کسب و کار کارمزدی تولید محتوا و تبلیغ‌نویسی را به راه بیندازید. شرکت‌های بسیاری برای چنین خدماتی پول می‌پردازند. دانش خود را در زمینه‌ی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) بالا ببرید و در تهیه‌ی راهبردهایی برای کلیدواژه‌ی تبلیغاتی به مشتریان خود کمک کنید.

اگر ارتباطات آنلاین گسترده‌ای دارید می‌توانید تبلیغ‌نویسی را به‌منزله‌ی کسب و کار خود در نظر بگیرید. این کسب و کار را می‌توانید در فضای گرم و نرم خانه به راه بیندازید و حتی می‌توانید در سفر باشید و کار کنید.

بیشتر بخوانید:   چه رزومه ای برای کارفرما جذاب است؟

خدمات مراقبت در منزل

خدمات مراقبت در منزل

سالمندان فراوانی وجود دارند که به‌تنهایی زندگی می‌کنند و برای کارهای روزمره و مراقبت‌های ابتدایی سلامت و بهداشت به کمک نیاز دارند. تعمیرات کوچک در محیط خانه، خرید مایحتاج روزمره، تنظیم برنامه‌ی دارویی و تغذیه‌ی سالمندان از کارهای این زمینه‌ی شغلی است. همچنین هم‌صحبتی با این افراد و ایجاد سرگرمی سبب محبوبیت شما و کسب و کارتان خواهد شد. می‌توانید از خرد، سال‌های طلایی این افراد نیز بهره ببرید.

خدمات ترجمه

طی سال‌های اخیر مطالعات متعددی نشان داده است که خدمات ترجمه رو به گسترش است. این امر چندان عجیب نیست. از آن جا که کسب و کارهای آنلاین دروازه‌ی تجارت و همکاری با کشورهای انگلیسی‌زبان را در دنیا گشوده است، بسیاری از شرکت‌ها برای مراوده و معامله نیاز به گفتگو با زبانی مشترک دارند. افرادی که به چند زبان مسلط هستند مزیت بیشتری نسبت به دیگران دارند و می‌توانند خدمات خود را به شرکت‌های بین‌المللی ارائه دهند.

بازاریابی اینترنتی

میزان اهمیت اینترنت در دنیا روزافزون است، در عین حال عبور کسب و کارها از آشفتگی آنلاین و رسیدن به بازار هدف نیز بسیار دشوار شده است. تقاضا برای خدمات بازاریابی اینترنتی همواره فراوان بوده است و بسیاری از کسب و کارهای کوچک ترجیح می‌دهند در عوض ایجاد گروه داخلی این وظیفه را برون‌سپاری کنند. اگر دانش مناسبی در زمینه‌های بهینه‌سازی موتور جستجو، بازاریابی محتوا، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، توسعه‌ی وب‌سایت یا مدیریت رسانه‌ی اجتماعی دارید، می‌توانید از این فرصت کسب و کار بهره ببرید.

غذافروشی سیار

غذافروشی سیار

غذافروشی‌های سیار از آغاز همه‌گیری کووید 19 رواج فراوان یافته است و این کسب و کار همچنان رو به گسترش است. خودروهای غذافروشی و کافه‌های سیار در اندازه‌ها و شکل‌های گوناگون وجود دارند و خوراکی‌های متنوعی را ارائه می‌دهند.

می‌توانید ذوق آشپزی خود را با خود به خیابان‌ها ببرید و مشتریان گرسنه را در سرتاسر شهر شاد کنید. این فرصت شغلی امکان گردش در شهر و نقاط محبوب و ارتباط با مردم را برایتان فراهم می‌آورد. شاید به نظر برسد که این ایده‌ی کسب و کار اندکی جنون‌آمیز است، اما مطالعات از توسعه‌ی سریع این صنعت خبر می‌دهند.

املاک

برای بسیاری از افراد یافتن منزل و محیط کار مناسب بسیار طاقت‌فرساست. نیازی نیست که بنگاه معاملاتی املاک داشته باشید، می‌توانید با ارائه‌ی خدمات واسطه‌ای در یافتن محل متناسب با سلیقه و بودجه‌ به مشتریان خود کمک کنید. بسیاری از افراد در هنگام جابجایی صرفا به بودجه‌ی مالی خود نگاه می‌کنند و وقت کافی را برای اعمال سلیقه در انتخاب مکان جدید صرف نمی‌کنند. شما می‌توانید با مشاوره و گفتگو با این افراد به سلیقه‌شان پی ببرید و مکانی مناسب را برایشان پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:   نشانه های هنگام تغییر شغل

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک

شرکت‌ها، کسب و کارهای کوچک و مالکان شخصی برای تبلیغ کالا یا کسب و کار خود نیاز به جلوه‌ی زیبای بصری دارند. اگر ذوق هنری دارید و می‌دانید چطور محتوای تبلیغاتی را جلوه‌ای زیبا و جذاب ببخشید، کسب و کار طراحی گرافیکی راه بیندازید و بروشور و تراکت، تبلیغات اینترنتی، پوستر و دیگر گونه‌های تبلیغاتی بصری را طراحی کنید.

طراحی و چاپ تی‌شرت

اگر مانند طراحان گرافیک ذوق هنری دارید، یا در طنز کلامی یا عکاسی از مناظر زیبا سررشته دارید، می‌توانید کسب و کار طراحی و چاپ تی‌شرت خود را به راه بیندازید. برای شروع به این کار به چندین وسیله‌‌ی ابتدایی و کمی مهارت و ذوق نیاز خواهید داشت.

نگهداری از حیوانات خانگی

نگهداری از حیوانات خانگی

بسیاری از افراد شاغل طی طول روز و ساعات کاری به دنبال مکان یا شخصی برای مراقبت از حیوانات خانگی خود هستند. اگر با حیوانات رابطه‌ی خوبی دارید می‌توانید در فکر این کسب و کار باشید. باید با این حیوانات بازی کنید، به آنها غذا بدهید و آنها را برای پیاده‌روی بیرون ببرید. اگر ذوق خوبی دارید برای جلب رضایت مشتریان در طول روز عکس‌های زیبا از حیوانات‌شان بیندازید و به عنوان هدیه به صاحبانشان بدهید.

کلام آخر

این‌ها صرفا تعداد اندکی از کسب و کارهای کوچک بود که در دنیای امروز تقاضای روزافزون یافته‌اند. طیف وسیعی از مشاغل در دنیای امروز وجود دارد که برای شروع کسب و کار نیاز به سرمایه یا تخصص فراوانی ندارد، اما بایست به یاد داشته باشید که مهمترین مصالح ساخت کسب و کاری موفق در همه‌ی زمینه‌ها میل به آموختن، پشتکار و علاقه است.

اگر در رشته‌ای مشخص این سه عنصر اصلی را دارید، حتی اگر این کسب و کار چندان شناخته‌شده یا پرطرفدار نیست، می‌توانید با شکیبایی و همت بالا به سوی پیشرفت شغلی حرکت کنید. در عین حال به یاد داشته باشید که پیش از راه‌اندازی کسب و کار خود به‌طور مفصل در زمینه‌ی خواص آن شغل و سازگاری آن با خصوصیت شخصی خود تحقیق کنید.