من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

تخیل کلید نوآوری و موفقیت است

تخیل و رویاپردازی
تخیل کلید نوآوری و موفقیت

تخیل یکی از مهمترین کلیدهای موفقیت است. هر رویا و هدفی از ذهن خلاق شکل می‌گیرد. برای رسیدن به موفقیت، باید خود را یک فرد موفق تصور کنید. همین تخیل، شما را به واقعیت تبدیل می‌کند. راز افراد موفق زیاد نیست. یکی از آنها تخیل است که توانایی تجسم موقعیت‌ها و رویدادهای آینده را ایجاد می‌کند.

تخیل کلید موفقیت است

نقش تخیل و رویاپردازی در موفقیت ثابت شده است. افراد موفق قبل از رسیدن به هدفشان آن را تجسم می‌کنند. برای مثال اگر به مصاحبه‌ی ورزشکاران، پس از قهرمانی‌شان گوش کرده باشید، حتما این جمله ارا از زبان‌شان شنیده‌اید که سال‌ها قبل از رسیدن به هدف خود، آن را تصور و پیش‌بینی می‌کردند. قدرت تخیل تمام وجود ما را فرا گرفته است.

تخیل بر هر کاری که انجام می‌دهیم، تأثیر می‌گذارد. این موضوع منجر به طرح نظریه‌ها، ابداعات و اختراعات در هر حوزه و حرفه‌ای می‌شود. از تخیل خود به طور مؤثر و آگاهانه استفاده کنید. هرچه بیشتر از تخیل خود استفاده کنید، عضلات تخیل در مغز شما قوی‌تر می‌شود. تخیل نحوه‌ی نگاه ما به واقعیت را شکل می‌دهد و درنتیجه روی اعمال و رفتارمان تأثیر می‌گذارد. بنابراین تصور اتفاقات مثبت در زندگی ما مهم است. ما باید به جای آنچه که نمی‌خواهیم، ​​آنچه را که واقعاً می‌خواهیم تصور کنیم. به دست آوردن هرچیزی که در زندگی داریم، با تخیل ما شروع شده است.

تخیل از دست‌رفته را به ذهن خود برگردانید

بازگرداندن تخیل

اگر فکر می‌کنید که ذهن‌تان دیگر آنقدر باز نیست که خلاق باشید و تخیل کنید، لازم است دست به کار شوید:

بیشتر بخوانید:    جدیدترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های مدیریت و رهبری

اهداف خود را بنویسید و یک برنامه بچینید. این برنامه باید مشخص کند که برای رسیدن به موفقیت خود چه چیزها و چه کارهایی لازم است.

در طول روز لحظه‌ای وقت بگذارید و چشمان خود را برای یک یا دو دقیقه ببندید و تمام موهبت‌ها و نعمت‌های شگفت‌انگیزی که دارید را تجسم کنید. تصور کنید که رسیدن به رویاهای‌تان چه حسی خواهد داشت. این کار را به طور مداوم انجام دهید. خود را تصور کنید که به خاطر عملکرد درست، به‌جا و لازم خود به اهدافی که داشتید رسیدید.

تصور کنید خانه‌ای که همیشه آرزویش را داشتید، دارید، یا سفری هیجان‌انگیز که تنها در رویاهای خود به آن فکر کردید. چنین رویاهایی را در ذهن خود تجسم کنید. تخیل شما قطعاً می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد وقتی از آن به روش درست استفاده کنید، اما فقط خیال‌پردازی نتیجه نمی‌دهد. شما باید اهداف خود را به شکلی واقعی تنظیم کنید تا مسیر رسیدن به آرزوهای‌تان را پیدا کنید.

چگونه تخیل خود را تقویت کنیم

حالا که تمرین کردیم چطور تخیل را به ذهن‌مان برگردانیم، باید آن را به طور موثری تقویت کنیم.

چشم‌انداز اهداف خود را تجسم کنید

تجسم اهداف

ابتدا باید هدف خود و چشم اندازی از آنچه می‌خواهید به دست آورید را بشناسید. داشتن یک دید روشن و منطقی از نتیجه‌ی نهایی بسیار مهم است. بسیاری از مردم چشم‌انداز روشنی از آنچه که دوست دارند به دست بیاورند، ندارند، چه برسد به اینکه چطور و چگونه باید به آن هدف برسند. شما باید دید قوی و واضحی در خصوص هدف خود داشته باشید و مهمتر از آن، این است که باید آگاه باشید که چرا دیدتان برای شما بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:   10 راهکار برای اینکه بدانیم چطور شخصیت مان را ارتقا دهیم؟

برای داشتن این دید قوی لازم است که در کنار آگاهی از شرایط، تا می‌توانید تخیل و تصور کنید.

برای موفقیت دیگران هم تخیل خود را خرج کنید

ذهن آنقدر توانمند هست که بتواند درخصوص همه‌ی موضوعات تخیل کند. اما زمانی که تنها به مسائل و اهداف خود فکر کنید، مسلما تنها در موضوعات محدودی قدرت تخیل خواهید داشت. تلاش کنید علاوه ‌بر اهداف خود در خصوص موضوعات و مقاصد دیگران هم تخیل کنید، تا نقش تخیل و رویاپردازی در موفقیت و باز شدن ذهن خود را مشاهده کنید.

تخیل دیگران را درگیر کنید

درگیر کردن تخیل دیگران

دلسرد کردن بسیار ساده‌تر از تشویق تخیل مردم است، به خصوص اگر بخشی از ضد فرهنگ باشد. گاهی اوقات ممکن است در محل کارمان با مخالفت‌های زیادی از سوی همکاران دیگر قرار بگیریم، صرفا به این دلیل که ذهن ما چشم‌انداز‌هایی را می‌بیند که ذهن آنها از توانایی درکش عاجز است. در دنیای تجارت که عقل، واقعیت، حقایق و عمل‌گرایی غالب است، افراد خیلی از تخیل کردن استقبال نمی‌کنند.

اکثر آنها این کار را کودکانه و غیرمنطقی می‌دانند زیرا طرز فکر آنها در این موضوع اشتباه است. این افراد جایگاه تخیل را از استدلال عقلانی پایین‌تر می‌دانند، زیرا تصور می‌کنند که تخیل کار غیر عقلانی‌ست. در حالی که تخیل کردن بخشی از وجود همه‌ی ماست و باید برای تقویت آن به آگاهی و مهارت در زمینه‌ی اهداف‌مان نیاز داریم.

تا می‌توانید تخیل کنید.  نقش تخیل و رویاپردازی در موفقیت را جدی بگیرید. با تخیل کردن خود را در شرایط مطلوب تصور کنید تا ایده‌های خوبی برای دستیابی به اهداف‌تان پیدا کنید. اگر فکر می‌کنید تخیلات شما دور از ذهن است، حتما برای رسیدن به هدف‌تان شرایط مناسبی ندارید.

بیشتر بخوانید:   اختلال آنهدونیا: وقتی نمی‎توانیم لذت ببریم

درباره‌ی مقصد خود مطالعه کنید. هرچه بیشتر بدانید،رسیدن آسان‌تر خواهد بود. آگاهی خود را درباره‌ی موضوعات مربوط به هدف‌تان افزایش دهید. مهارت‌آموزی کنید. علاوه بر آن افزایش مهارت‌های کلیدی بسیار لازم است. تلاش کنید برای به دست آوردن خواسته‌ی خود قوی باشید.