من همراهتم! حال خوب را با مشاوره از ما تجربه کن

برای بهار جان تازه به خانه بدهیم

دکوراسیون-بهاری
آماده سازی خانه برای بهار

بهار حس جوانی به انسان می‌بخشد. بسیاری از ما بعد از ماه‌ها سرما و هوای دلگیرکننده احساس نیاز به خانه‌تکانی و دکوراسیون بهاری و رفتن به استقبال انرژی فصل تازه داریم. البته ممکن است پیدا کردن نقطه‌ی آغاز تغییر برای تازه کردن دکوراسیون بهاری خانه دشوار باشد. اگر وسوسه به جان‌تان افتاده تا بدون آن‌که تغییری بزرگ ایجاد کنید دکوراسیون خانه‌تان بهاری و نونوار شود، در بلاگ همراهتم 15 راه تغییر فضای بیرونی و داخلی برای رفتن به استقبال بهار برایتان داریم.

رنگ‌های شاد در خانه بپاشید

رنگهای-شاد-در-خانه

بهار فصل نوزایی و تازگی فضای بیرون از خانه است، سعی کنید دکوراسیون بهاری داخلی خانه‌تان آینه‌ی همین تصویر باشد. آن رنگ‌های تیره برای زمستان مناسب بود، ولی الان وقت آن است که جای آنها را به رنگ‌های لطیف و شاد و حتی نورهای نئون درخشان در دکور خانه بدهیم. اگر می‌خواهید کمی جسور باشید، چند تا از صندلی‌های ناهارخوری را هم با صندلی‌هایی عوض کنید که رنگ‌های توچشم‌بیا دارد.

 فضا را با گل تزئین کنید

دکور-با-گل

از ساده‌ترین راه‌های نوسازی دکوراسیون بهاری خانه افزودن دسته‌ی گل تازه به اتاق است. فرقی ندارد چند شاخه نرگس و لاله باشد یا اوکالیپتوس و سنبل، به گل‌فروشی محل‌تان بروید و هر چه به چشم‌تان نشست بردارید. بهاری کردن دکور خانه با گل‌های تازه راحت است و می‌توانید همه‌ی اتاق‌ها را چنین کنید. از گلدان مرکزی تالار خانه گرفته تا گلدان کوچک روی میز پاتختی، همه‌جا به گل تازه نیاز دارد.

پارچه‌ها را سبک‌تر کنیم

پارچه-های-سبکتر

آن روتختی‌های سنگین خز تقلبی را کنار بگذارید و روکش‌های بافت را جایگزینش کنید، از پارچه‌های سبک‌تری مانند پنبه یا کتان استفاده کنید. با استفاده از پارچه‌های خنثی و بی‌رنگ و چین‌دار می‌توان فضای اتاق را بزرگ‌تر و روشن‌تر کرد. استفاده از لایه‌های سفید و صورتی کم‌رنگ در دکوراسیون بهاری خانه شیوه‌ای لطیف برای رنگ‌دهی به فضا است و در عین حال حالت خنثی موجود در محیط را نیز حفظ می‌کند.

بیشتر بخوانید:   ۱۰ عادت اشتباه که کبد را نابود می کند

محیط را سرسبز کنید

فضای-سرسبز

وقتی هوا خشک می‌شود و نور روز کاهش می‌یابد زنده نگه داشتن گیاهان بسیار دشوار است. اگر چند تا از گیاهان خانگی‌تان قربانی فصل زمستان شده است، گیاهان جدیدی بیاورید. پیش از خرید مطمئن شوید که گیاهی مناسب نور محیط‌تان می‌آورید که تا بهار بعد دوام بیاورد.

اتاقی از خانه را رنگ کنید

رنگ-آمیزی-اتاق

اگر آخر هفته‌ی آزاد در تقویم دارید، یکی از اتاق‌ها را رنگ کنید تا تغییر شکلی سریع و آسان به دکور بهاری خانه بدهید. مثلا رنگ سبز را امتحان کنید، سبز رنگ جوانی و تولد دوباره است، و به همین دلیل ممکن است انتخابی عالی برای استقبال از فصل جدید باشد.

بالش‌های روتختی را عوض کنید

تعویض-بالشهای-روتختی

دنبال تغییری هستید که فقط یک بعدظهر وقت بگیرد؟ روتختی‌ها و بالش‌های اتاق‌های خانه را جابه‌جا کنید تا با کمترین تلاش برای دکور بهار طراوتی آنی به خانه ببخشید. حال انتخاب‌تان متکای کوچک صورتی باشد یا بالشی بی‌رنگ، جابه‌جایی بالش‌ها راهی بی‌نظیر برای القای حس تازه به اتاق است.

شمع‌ها را عوض کنید

شمع-در-خانه

اگر از آن دست افرادید که نزدیک مناسبت‌ها خانه‌تان را از شمع‌های عطری پر می‌کنید، وقت آن رسیده است که شمع‌هایی بهاری‌تر را جایگزین شمع‌های قدیمی کنید. سر وقت شمع‌های عطر گل‌ها و مرکبات بروید تا عطر زندگی را در خانه پخش کنید. یا سراغ شمع‌های بی‌بوی رنگی بروید.

با سبد به جنگ آشفتگی بروید

سبد-در-خانه

فصل خانه‌تکانی است. یکی دو سبد آشفتگی فضا را کم می‌کند و چهره‌ای تازه به خانه می‌دهد. سبد بافته وسیله‌ای عالی برای انبار اشیائی مانند روتختی و اسباب‌بازی و عروسک حیوانات است و همچنین زیباست و نشان از سلیقه دارد.

بیشتر بخوانید:   امسال تابستان چه رنگی بپوشیم؟

آثار هنری خانه را جابه‌جا کنید

آثار-هنری

احتمالا تغییر کلی دیوار دکوری خانه کار دشواری است. اما می‌توانید چند قطعه از آثار هنری را در خانه جابه‌جا کنید که راهی عالی برای به روز کردن و تازه کردن جو اتاق‌هاست. تابلوها و مجسمه‌ها را جابه‌جا کنید و شکلی تازه به دکوراسیون بهاری خانه‌تان بدهید.

پرده‌ی حمام را عوض کنید

تعویض-پرده-حمام

تعویض پرده‌ی حمام راه بسیار ساده‌ای برای ایجاد حس تغییر در خانه است. الگویی روشن و ساده متناسب با دکور کنونی و اسباب حمام انتخاب کنید. همین تغییر کوچک می‌تواند فضای حمام را نو کند.

دستگیره‌ها را نو کنید

دستگیره-های-نو

دستگیره‌های کابینتی امروزی‌تر و نو می‌تواند جلوه‌ای تازه به آشپزخانه بدهد. می‌توانید از ترکیبی از نمونه‌های گوناگون استفاده کنید و حس و حالی شخصی به ظاهر فضا بدهید.

نورپردازی را نونوار کنید

اگر هنوز آویزهای چند دهه قبل را بر سقف خانه دارید، بهار وقت مناسبی است که با استفاده از طرح‌های امروزی دکوراسیون خانه را نونوار کنید. تعویض آویزهای سقف حتی برای تازه‌کارها هم آسان است و شیوه‌ای عالی‌ست که حس تازگی به غروب‌های اتاق‌ها می‌دهد. نور چراغ‌ها را طبق الگوی طبیعت انتخاب کنید تا چهاردیواری خانه مانع اتصال‌تان به طبیعت بهاری نشود.

عکس‌های محبوب‌تان را قاب کنید

قاب-عکس

حتی اگر نمی‌توانید برای سفر بهاره برنامه بریزید، می‌توانید عکس‌هایی از سفرهای خاطره‌انگیز را که دوست دارید چاپ کنید و در فضای خانه به نمایش بگذارید و در خیال به مقصد محبوب‌تان سفر کنید. عکس سفر مانند اثر هنری است، با این حال حسی شخصی دارد و به راحتی می‌توان در آینده آن را با عکس‌های دیگر جایگزین کرد.

بیشتر بخوانید:   دلایل سفر و گردشگری

پادری جدید بگذارید

پادری

می‌خواهید هر بار که در بهار به خانه می‌رسید لبخند بر لبان‌تان بنشیند؟ پادری زمستانی‌تان را با پادری روشن‌تر و دلگشاتر بهاری عوض کنید. دسته‌ی گلی بهاری یا گلدانی از گیاهان بهاری نیز در ورودی خانه بگذارید تا به راحتی به خاطر بیاورید که بهار به خانه‌تان آمده است.

دکوراسیون بهاری صرفا خانه را نونوار نمی‌کند و از دریچه‌ی چشم، بهار را به دل انسان راه می‌دهد. حس فضای بیرونی بر تحول حس درونی موثر است، پس با خلق جلوه‌ی زیبا در خانه‌ای با دکوراسیون بهاری می‌توانیم حس خوش بهار را درونی کنیم.